Gå til innhold

Hvordan få svibler til å ikke blomstre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg er allergisk, men synes de er fine også før de blomstrer. Mener jeg har hørt man kan gjøre noe med de så de ikke blomstrer?  

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Sett dem mørkt, kaldt og tørt. De burde blomstre innen 1-2 uker hvis de får lys, varme og ikke minst vann.

Edit: Forstår det slik at du vil ha dem fremme uten blomster, leste litt raskt over. Isåfall vet jeg bare at du ikke kan gi dem vann i det hele tatt. Jobber deltid med blomster og det er det eneste jeg har lært iallefall :)

Endret av Raindrops
Skrevet

Dersom du liker at det bare er blader, kan du bare knipe av blomsterstilken, når den begynner å strekke på seg og før den blomstrer. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Ga ikke mine vann, men de blomstret fordet.

Har nå fått en flott vase i gave, med mose og svibler i, som jeg ønsker å beholde som knopper lengst mulig (og ha den fremme ja ☺️) 

Anonymkode: 2afc3...7bb

Skrevet

Det e sete jeg kan tenke meg, derso. Du vil beholde dem som kropper lenge, er å ha dem stående kjølig hele tiden, men da ser man dem jo ikke så mye. 

Skrevet

Sette dem i kjøleskapet når du ikke er hjemme, eller ute, hvis du bor en kald plass

Skrevet (endret)

Takk for svar, men mener jeg har hørt noe man kan gjøre med de annet enn å sette de kaldt? Sånn at de ikke blomstrer overhodet, men forblir en løk?

Endret av Lady T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...