AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Litt usikker om dette ble riktig kategori, men jeg prøver. Etter flere år med inaktivitet, så har jeg endelig startet å bevege på meg. Jeg prøver å gå turer noen dager i uken, og målet er å kunne jogge etterhvert. I tillegg har jeg en hund som behøver turer daglig også. Pga. Helse så ønsker jeg godt skotøy samt vinter is osv. Hva kan man anbefale, hiking tur sko med pigger, joggesko jeg allerde har også sette pigger på , eller kjøpe nye joggesko med goretex og pigger ? Hva gjør du ? Anonymkode: e29d1...200
Gjest Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Jeg ville anbefalt noen gode sko, og pigger til å sette utenpå, da har du muligheten til å bytte om mildværet forsvinner, for det er ikke særlig å jogge ute med pigger når det ikke er is.Av sko har du all verdens av muligheter, av brodder anbefaller jeg disse. https://www.xxl.no/snowline-snowline-pro-brodder-40-44/p/1077898_2_styleHa med skoene du skal bruke og prøve de, mine sitter utrolig godt og selv med to bikkjer som trekker i alle retninger så holder de meg stående. Har både gått på vanlige veier, og stier med is som er så ille at bikkjene ikke engang holder seg på beina!
Tabris Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Jeg bruker gode hiking-sko, det er et must for meg så mye som jeg går tur med hund. Jeg bruker dem hele året, da de også har Gore-Tex. Jeg har brodder til vinteren som jeg kan sette på.
Gjest Margit Spat Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Jeg har en stor trekkhund og er avhengig av godt skotøy på vinteren. I tillegg bor jeg i de indre deler av Østlandet, mao et sted hvor det kan være både snø, is og glatte veger. Selv har jeg valgt en todelt løsning: goretex-joggesko med pigger, samt ulike vintersko med gode brodder.Joggeskoene med brodder bruker jeg når det ikke er så veldig kaldt, og hvis jeg vil jogge eller løpe litt på turen. Jeg bruker Asics, men her må man nesten finne en modell som man liker passformen og dempingen på.Av vintersko til hundeturer, har jeg valgt å bruke «terrengsko» med ankelhøyt skaft. Disse kan brukes hele året, og jeg har med tiden fått meg flere par. Utvalget i sportsbutikkene er stort, så velg de som har god passform for deg. Av brodder har jeg valgt noen med pigger både foran og under hælene. Jeg sliter ut minst ett sett per sesong. Nordic Grip sine walking-brodder er min favoritt. https://www.gsport.no/produkt/140415/nordic-grip-brodder-walkingHvis det er isete der du går, vil jeg fraråde spiralbrodder som Yaktrax. De gjør det alltid godt i tester, og står godt på hvis det er snø, men sklir sidelengs og er småfarlige der det er glatt is.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå