AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Jeg er jobbsøker, og får dagpenger. Har avtale med saksbehandler hos nav om videre plan, og skal ta kontakt hvis det er noe. Fikk beskjed om at jeg kunne oppdatere henne via "mitt nav", er det et eget sted man kan sende mld direkte til dn person, eller må man via kontaktskjema? Anonymkode: 01224...974
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Nei, man kan ikke kontakte saksbehandler direkte, men hvis du sender via skjema så blir det videresendt til saksbehandlerns mail. Hvis det haster så må du ringe nav-nummeret og sitte i kø.Saksbehandlerne har ikke lov til å gi ut mailen eller telefonnummerne sine lenger. Anonymkode: b44e9...dfb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Nei, man kan ikke kontakte saksbehandler direkte, men hvis du sender via skjema så blir det videresendt til saksbehandlerns mail. Hvis det haster så må du ringe nav-nummeret og sitte i kø.Saksbehandlerne har ikke lov til å gi ut mailen eller telefonnummerne sine lenger.Anonymkode: b44e9...dfbsiden når? Anonymkode: cd6f6...a9a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Det er en mailbox der, og mailen blir videresendt til saksbehandler. Informasjonen du legger til der, blir dermed også lest av Nav ellers..altså disse telefon-damene har også tilgang, når man oppgir fødsels- og personnummer. Det er ingenting som er personlig hos NAV, de er jo livredde for å stå personlig ansvarlig for noe som helst, så det må unngås for en hver pris, særlig i en etat som operer på det viset de gjør. Anonymkode: a27da...db9 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Det handler ikke om at saksbehandlerne ikke vil stå frem personlig, det gjør de da hele tiden. Men epost er ikke godkjent for sensitiv informasjon (dette gjelder ikke bare NAV, men alle offentlige etater), og dermed må man utelukke mye. I tillegg skal all kommunikasjon lagres i godkjent arkivprogram, noe som innebærer at all epostutveksling må skrives ut og sendes til scanning hvis det skal gjøres korrekt. Sist, men ikke minst, eposten er privat så langt det er mulig, noe som innebærer at dersom saksbehandler skulle bli akutt syk og bli borte fra jobb en periode, blir vanligvis ikke eposten sjekket. Da kan man risikere at det tar fryktelig lang tid før det kommer et svar. For skriftlige henvendelser er det best å bruke kontaktskjemaet på din side på nav.no, det blir oversendt din saksbehandler. Ellers er det jo det vanlige telefonnummeret som gjelder ... Anonymkode: 32c1a...86a 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 Takk for svar. Det gjelder ikke noe privat, jeg begynte bare å lure om jeg gjorde det feil ved å sende via kontaktskjema. Fikk forøvrig direktenr hennes, dette er bare et par uker siden, så kan vel ikke stemme at de ikke gir ut direktekontakt-muligheter. Men det jeg skulle gi beskjed om var ikke verdt tiden for å ringe, vente osv, eller å ta opp saksbehandler sin til for, når det kan sendes som en linje på mail takk igjen! Ts Anonymkode: 01224...974
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #7 Skrevet 8. desember 2015 siden når?Anonymkode: cd6f6...a9aHvorfor er det relevant?Det har vært "forbudt" i en årrekke alt. Men noen gjør det jo likevel. Anonymkode: 8749a...332
tørkestativ Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 What? Jeg fikk også nr til min saksbehandler... for 1 uke siden bare... men de gir vel kanskje ikke ut nr sitt til hvem som helst? Ikke vet jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå