Ayesh Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Hei jeg testet forrige uke tirsdag og onsdag testene var negative. Så på torsdag testet jeg igjen med CB eggløsningstest med dobbel hormonindikator. Da begynte smiley å blinke som betyr at eggløsningen kommer om 2-4 dager. Dagen etter testet jeg igjen og fikk en fast smiley som betydde jeg har eggløsning. Hadde sex fredag lør og søndag. Mandag klokka 7 var testen negativ igjen. Men problemet mitt er at jeg har ikke hatt temperatur økning..første gang jeg begynte med temping var forrige syklus og da hadde jeg økt temp etter eggløsning. Men ikke denne gangen. Hva kan det være? Hadde jeg ikke eggløsning? Har vært på mange forskjellige undersøkelser så jeg vet jeg ikke har PCO/PCOS.
Gjest Sisti Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Det kan være du ikke har hatt EL (test er ingen sikker indikator da den bare sier at kroppen prøver å få til EL), eller at du har målt litt feil de siste dagene (ikke nødvendigvis noe du kunne unngått - kanskje har du sovet mer urolig etc). Men skal ikke du har prøverør nå snart?
Ayesh Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2015 Det kan være du ikke har hatt EL (test er ingen sikker indikator da den bare sier at kroppen prøver å få til EL), eller at du har målt litt feil de siste dagene (ikke nødvendigvis noe du kunne unngått - kanskje har du sovet mer urolig etc). Men skal ikke du har prøverør nå snart? jo skulle starte med medisiner 14 des. Men ble utsatt til 14 januar fordi jeg måtte ta hudcelle prøve.har bestilt time hos gyn for å sjekke om jeg har hatt el
Gjest Sisti Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 jo skulle starte med medisiner 14 des. Men ble utsatt til 14 januar fordi jeg måtte ta hudcelle prøve.har bestilt time hos gyn for å sjekke om jeg har hatt el Men hvis du skal ha IVF, er det da så viktig å fastslå EL kort tid før? Kanskje du heller bør prøve å senke skuldrene nå, og se frem til litt mer konkret hjelp? Ser jo at du stiller spørsmål ganske ofte, og får et inntrykk av at du stresser litt mer enn du har godt av? Du får hjelp veldig snart, så prøv heller å nyte de siste ukene uten å tenke prøving-prøving-prøving - bare et vennlig råd, altså
Ayesh Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2015 Men hvis du skal ha IVF, er det da så viktig å fastslå EL kort tid før? Kanskje du heller bør prøve å senke skuldrene nå, og se frem til litt mer konkret hjelp? Ser jo at du stiller spørsmål ganske ofte, og får et inntrykk av at du stresser litt mer enn du har godt av? Du får hjelp veldig snart, så prøv heller å nyte de siste ukene uten å tenke prøving-prøving-prøving - bare et vennlig råd, altså sisti det er ikke så lett. Jeg har en følelse at jeg ikke kommer til å få ivf. Rikshospitalet har gjort det så vanskelig for meg. Tok kromosom prøve i oktober. Men måtte ta den igjen fordi noe gikk galt. Og så må jeg ta hud celleprøve. Har ennå ikke fått time til celleprøven. Så nå har starting av medisinene også blitt utsatt. Det er helt .Sikkert mange prøver som gjenstår som jeg må ta. Får bare lyst til å gråte. Hvorfor kan ikke de bare starte ivf
Skiqueen Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Hei jeg testet forrige uke tirsdag og onsdag testene var negative. Så på torsdag testet jeg igjen med CB eggløsningstest med dobbel hormonindikator. Da begynte smiley å blinke som betyr at eggløsningen kommer om 2-4 dager. Dagen etter testet jeg igjen og fikk en fast smiley som betydde jeg har eggløsning. Hadde sex fredag lør og søndag. Mandag klokka 7 var testen negativ igjen. Men problemet mitt er at jeg har ikke hatt temperatur økning..første gang jeg begynte med temping var forrige syklus og da hadde jeg økt temp etter eggløsning. Men ikke denne gangen. Hva kan det være? Hadde jeg ikke eggløsning? Har vært på mange forskjellige undersøkelser så jeg vet jeg ikke har PCO/PCOS. Det virker jo som CB din virker, men man vet jo aldri. Tror allikevl gynokolog er best for å være sikker, også kan du i etterkant evt dobbeltsjekke om det ikke er noe feil med testen din? Håper det ordner seg for deg!
Ayesh Skrevet 9. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2015 Det virker jo som CB din virker, men man vet jo aldri. Tror allikevl gynokolog er best for å være sikker, også kan du i etterkant evt dobbeltsjekke om det ikke er noe feil med testen din? Håper det ordner seg for deg! takk for ar at du svarte . Ja jeg er sikker på at cb virker som den skal fordi testet med 2 forskjellige cb. Den ene var cb dobbel hormonindikator og den andre var vanlig cb. Og tillegg til det brukte jeg billigtest. Så alt viste positiv. Men kan det være at man ikke har eggløsning hver mnd? Eller kan det være mulig at tempen ikke øker selvom jeg har hatt eggløsning???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå