Gå til innhold

Er vi noe mer enn gode venner med fordeler?

redhotmystery

Anbefalte innlegg

Jeg har en bestekamerat, og har hatt i snart seks år. 

Jeg husker ikke nøyaktig hvordan det startet, men det startet som venner og vi hadde samleie og ble bare bedre og bedre venner. Var sammen ofte, også offentlig, jeg var hos han på jobb og lignende det første året. Jeg tror kanskje det var noen følelser, jeg vet ikke, men alt var hvertfall veldig bra og vi hadde sex og hele pakken. For begge var vi nok bare blitt veldig gode venner. 

Nå, snart seks år etter er vi like gode venner men vi er ikke lenger offentlig. Vi har begge vært i forhold, jeg i ett og han i tre men vi har vært like nære per sms og telefon hele veien fordet. Vi har også hatt sex "jevnlig" i alle disse årene utenfor forholdene våre. Med andre ord faller vi alltid tilbake i sammen. 

Jeg har spurt om det ikke kan være undertrykkende følelser der, og han sier at det kan han ikke svare på. Senest igår møttes vi, pratet lange gode samtaler og hadde veldig intim og god sex etter en runde med lekeslossing og masse latter. Vi kan prate om absolutt alt, ringer hverandre når vi trenger å prate og har hatt våre krangler og diskusjoner opp igjennom.

Spørsmålet mitt er hva vi egentlig er? Er vi bare fuckfriends, eller kan det være noe der som vi er redde for begge to, og mtp at vi ikke lenger er offentlige venner at han kanskje er redd for å være offentlig sammen med meg? Flau? Jeg tror kanskje jeg har dyttet noen følelser vekk men jeg er utrolig glad i han hvertfall, og et liv uten hadde vært vanskelig. Bare nyskjerrig på andres syn på saken...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er få som sitter på forumet på natta, så du kan ikke forvente masse svar innen en time. Men jeg skal svare deg :)
Mest sannsynlig så er dere nok bare venner , men siden du spør så virker det jo som at du liker han og at du undertrykker dine følelser - etter så mange år så bør det ikke være flaut å være åpen med hva man føler. Jeg syns du skal si til han at du liker han. Om du syntes det er for skummelt å si i en seriøs tone, så kan du jo si i en litt spøkefull/lystig tone etter neste gang dere har sex "Hvorfor ble aldri vi to sammen egentlig? Vi har jo så bra sex!"  så kommer han mest sannsynlig til å si "mhm" og le det litt bort fordi han ikke vet hvordan han skal reagere, så sier du "Nei men seriøst, har du tenkt på det noen gang? Jeg syns vi passer bra på alle måter og kan faktisk se for meg deg som typen min :) "

Du må rett og slett bare lufte det for han, ingen her inne vet om han har undertrykte følelser for deg eller ikke, men det er klart for meg at du ihvertfall har det for han. I værstefall får du et nei, men er ikke det mye bedre enn å gå rundt resten av livet å undre på om det kunne blitt dere?! :)

Anonymkode: 7cdc6...77a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er få som sitter på forumet på natta, så du kan ikke forvente masse svar innen en time. Men jeg skal svare deg :)
Mest sannsynlig så er dere nok bare venner , men siden du spør så virker det jo som at du liker han og at du undertrykker dine følelser - etter så mange år så bør det ikke være flaut å være åpen med hva man føler. Jeg syns du skal si til han at du liker han. Om du syntes det er for skummelt å si i en seriøs tone, så kan du jo si i en litt spøkefull/lystig tone etter neste gang dere har sex "Hvorfor ble aldri vi to sammen egentlig? Vi har jo så bra sex!"  så kommer han mest sannsynlig til å si "mhm" og le det litt bort fordi han ikke vet hvordan han skal reagere, så sier du "Nei men seriøst, har du tenkt på det noen gang? Jeg syns vi passer bra på alle måter og kan faktisk se for meg deg som typen min :) "

Du må rett og slett bare lufte det for han, ingen her inne vet om han har undertrykte følelser for deg eller ikke, men det er klart for meg at du ihvertfall har det for han. I værstefall får du et nei, men er ikke det mye bedre enn å gå rundt resten av livet å undre på om det kunne blitt dere?! :)

Anonymkode: 7cdc6...77a

jeg har jo prøvd å hinte flere ganger... Men han har jo vært i et forhold flere ganger også?? Og alltid ønsket å se meg uansett... Blir bare litt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo prøvd å hinte flere ganger... Men han har jo vært i et forhold flere ganger også?? Og alltid ønsket å se meg uansett... Blir bare litt forvirret.

Men det har jo du også?

Hvis du oppriktig kan se for deg dere to sammen så slutter du å hinte og sier det rett ut. Hvis du finner ut at du har følelser for han og han ikke har de samme for deg bør dere nok slutte med det dere driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jo du også?

Hvis du oppriktig kan se for deg dere to sammen så slutter du å hinte og sier det rett ut. Hvis du finner ut at du har følelser for han og han ikke har de samme for deg bør dere nok slutte med det dere driver med. 

Jeg var i et forhold ja, men jeg så han ikke denne perioden slik han har gjort med meg. 

Vi bør kanskje avslutte det ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et forhold ja, men jeg så han ikke denne perioden slik han har gjort med meg. 

Vi bør kanskje avslutte det ja 

Så han var utro med deg? Eller møttes dere bare platonisk? Ja, jeg tror at når grensene blir så uklare så er det best å avslutte før en blir såret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han var utro med deg? Eller møttes dere bare platonisk? Ja, jeg tror at når grensene blir så uklare så er det best å avslutte før en blir såret. 

Ja(desverre bidro jeg til det), han var utro med meg. Derfor jeg blir forvirret, når han samtidig har vært så forelsket i disse jentene... 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror strengt tatt ikke at han har de riktige følelsene, jeg tror da dere ville vært et par for lengst. Sexen kan være fantastisk og man kan like hverandre kjempegodt uten at de siste, sterkeste kjærestefølelsene kommer. Har opplevd det selv.

Anonymkode: 7ab45...ea2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men det er forskjell på vennskap og knulleforhold....  Venner ligger ikke sammen. 

Anonymkode: 2cace...256

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han hatt følelser for deg, så hadde han raskt kjent vonde følelser når du fikk kjæreste, og forsøkt å få deg da. Det gjore han ikke, han tok tydeligvis det helt fint. M.a.o. Han ser på seg som en lett tilgjengelig elsker og venn, du på ham som noe potensielt mer.

Anonymkode: b6524...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som det er noe romantisk/lidenskapelig der, nei. Da ville dere jo ha merket de sterke følelsene under sexen.

Merkelig hva folk kan lure på, som egentlig sier seg selv. For øvrig skjønner jeg ikke at man kan blande nært vennskap og sex så mye, uten at det blir helt feil.

Anonymkode: 4bfda...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Når vedkommende har tatt dere ut av det offentlige er dette for å unngå spørsmål fra venner og bekjente om det er noe mellom dere, om dere er sammen eller ikke. 
Du har ikke hintet. Du har stilt spørsål om følelser rett ut. Dette betyr at du har følelser. Og som svar på ditt spørsmål har han sagt: " Det kan jeg ikke svare på ". Etter så mange år burde han kunne svare. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...