Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk først på høgskole og så videre på siv.ing. Det var en voldsom overgang når det gjaldt arbeisforskjell på disse to utdanningsinstitusjonene! Da jeg begynte i 4. klasse arbeidet jeg livet av meg!! På høgskolen var det ganske slapt i forskjell, og der syntes jeg også at jeg jobbet en del. Jeg studerer bioteknologi, og etter samtaler med venner på andre linjer, så anbefaler jeg å gå direkte på siv.ing-studiet dersom du skal studere noe annet enn bioteknologi. Overgangen bare på de andre kjemi-linjene var voldsom, og også på andre studielinjer. Man må ta masse ekstrafag som man mangler og sånn.

Hvis du er veldig interessert i olje/offshore-industrien så tror jeg at jeg ville valgt Stavanger altså, det er der de har det beste samarbeidet med bedriftene, da flesteparten av bedriftene ligger akkurat i det området.

Uansett så er det drithardt å gå rett på siv.ing-studiet. Kommer du deg gjennom de to første åra, da blir det bedre og bedre. De i klassen min som har gått siv.ing hele veien syntes at arbeidsmengden i 4. klasse hadde gått masse ned fra tidligere år, mens jeg som kom fra høgskole, jeg har aldri jobbet så mye i hele mitt liv! Men jeg angrere fremdeles ikke på at jeg har gått på høgskole da. :)

Dette var nå bare mine personlige tanker, så får de slakte dem de som vil ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...