Gå til innhold

Ser for sur ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått ofte høre i det siste av menn at jeg ser så sint ut. Jeg er egentlig en glad og positiv jente, men ser naturlig sur ut (også kalt resting bitch face..). Jeg sliter veldig med selvtillit og blir derfor ganske såret hver gang jeg får høre kommentarer om hvor sur og sint ut jeg ser ut, når jeg enegentlig er i godt humør. Jeg kan dessverre ikke gå rundt med et fake smil hele dagen, men føler ofte at folk krever det av meg. Har fått ofte høre at grunnen til at jeg fortsatt er singel er at menn oppfatter meg som sint, noe jeg ikke helt kan forstå fordi når jeg først har en samtale med noen så smiler og ler jeg. Føler disse kommentarene har begynt å ødelegge selvbildet mitt helt så jeg føler at jeg burde gjøre noe. Vet noen hva jeg kan gjøre for å se mindre naturlig sur ut? 

Anonymkode: 87386...228

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, vær hilset, medsøster. :takke: Er også skjenket et bitchy resting face av natur. Har heldigvis lært meg å smile mye, og det hjelper! Både på utseende og humør. :laugh:

Men du kan jo alltids kjøre på med litt hjelp, a la:

The-Joker-the-joker-23255208-1400-1050.j

Hehe, neida. 

Anonymkode: dcb79...e2a

• Liker 7
Skrevet

Forstår du ikke vil gå rundt med et falskt smil, men det er faktisk ikke noen dårlig idé. Når jeg var omtrent 12 år øvde jeg på å lukke munnen (gapte hele tida). Å øve på å smile og ha et blidt hvilefjes er ikke nødvendigvis falskt. Det handler om å venne seg til det og bruke ansiktet som kommunikasjonsmiddel (som det faktisk er). Dessuten er det mange psykologer som mener et "falskt smil" faktisk gjør det lykkligere. Så ikke vær redd for å dra på smilebåndet.

Ellers ville jeg spurt venner som sa at du virker sur helt konkret hva det er som gjør utslaget. Vi har alle uvaner og snakkemåter som kan såre. For eksempel å avbryte eller være påstålig kan være mulig å forandre.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en venninne som har en munn som peker nedover når hun slapper av i ansiktet. På den måten kan hun se sur ut, uten å være det. Er det kanskje det du også opplever?

Anonymkode: 952e6...43f

Skrevet

Jeg har en venninne som alltid ser sur ut. 

Brukte skikkelig lang tid med å faktisk bli venn med henne for jeg trodde hun rett og slett ikke likte meg fordi hun alltid så så sur ut rundt meg. Tok ganske lang tid før jeg faktisk innså at det bare er hvordan hun ser ut, og det ikke var personlig mot meg. 

Skrevet

Halloooo det heter ikke resting bitch face! Det kalles å være avslappet i ansiktet, noe menn flest også er, og ingen kaller de for "bitch" eller "sure" fordet hva?! Menn sier ofte til kvinner som et tåpelig sjekketriks "smil litt da" osv, fordi de syntes kvinnesmil er forlokkende, og regner med at kvinnen skal gjøre alt for å se bra ut for en mann. Skulle virkelig tatt seg ut om vi begynte å be menn om å slite ihjel ansiktsmusklene sine med et falskt glis hele dagen bare for at det var hyggeligere for oss å se på også.

Det er helt normalt å "se sur ut" , man er ikke sur, bare avslappet. Ikke bry deg om noen som sier at du ser sur ut, men du kan jo påpeke at "ja det gjør du også når du ikke smiler, og ingen går vel å smiler hele tiden?!"

Anonymkode: 080b9...e66

• Liker 11
Skrevet

Halloooo det heter ikke resting bitch face! Det kalles å være avslappet i ansiktet, noe menn flest også er, og ingen kaller de for "bitch" eller "sure" fordet hva?! Menn sier ofte til kvinner som et tåpelig sjekketriks "smil litt da" osv, fordi de syntes kvinnesmil er forlokkende, og regner med at kvinnen skal gjøre alt for å se bra ut for en mann. Skulle virkelig tatt seg ut om vi begynte å be menn om å slite ihjel ansiktsmusklene sine med et falskt glis hele dagen bare for at det var hyggeligere for oss å se på også.

Det er helt normalt å "se sur ut" , man er ikke sur, bare avslappet. Ikke bry deg om noen som sier at du ser sur ut, men du kan jo påpeke at "ja det gjør du også når du ikke smiler, og ingen går vel å smiler hele tiden?!"

Ja, smil er det mest undertrykkende som har skjedd kvinner siden de oppfant BH-en.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange som ikke ser sure ut selv om de ikke smiler hele tiden. Og det er mange som ser veldig sure ut selv om de ikke er det.

Jeg smiler ikke hele tiden, men får stadig tilbakemeldinger på at jeg ser så blid ut bestandig, mens søsteren min ser dessverre veldig sur og lite vennligstilt ut og får stadig høre det. Hun skal nå vissnok ta en eller annen form for injeksjon av noe slag for å forsøke å rette litt opp i det. Er et stort problem for  henne både i jobb og privat. 

Skrevet

Resting bitch face er ikke noe kvinnefenomen. Navnet er der fordi en kvinnelig komiker brukte det til å beskrive seg selv på den måten, og det festet seg. Tror du John Fredriksen alltid er så sur?

Skrevet

Kan hende det handler om personligheten og væremåten din og ikke om hvilefjeset ditt. Må si jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan du ser ut! 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Hvis jeg snakker med en dame, og hun ser sur ut, tenker jeg at jeg ikke er ønsket der, og jeg lar damen være i fred.. Så da må du få meg til å føle meg ønsket :) Dvs, vis at du setter pris på de mennene du ikke vil skal gå. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Resting bitch face, da lærte jeg noe nytt i dag også

Gjest Chauve-Souris
Skrevet (endret)

Du trenger jo ikke å la ansiktet "henge", jeg ser jo ikke akkurat så veldig tiltrekkende ut om jeg slapper av i hele ansiktet, munnen halvveis åpen og tunge øyne heller, hvem gjør det? Mitt "våken" ansikt (altså når jeg ikke ligger å slapper av, sover etc.) er åpne øyne og et våkent ansikt, da ser du verken ut som en fisk eller at du er i dårlig humør. Det handler ikke om å gå rundt å smile hele dagen, men du klarer likevel å se imøtekommende og tilstedeværende ut, i grunn rett og slett levende ut. :) 

Endret av Chauve-Souris
Litt omformuleringer.
Skrevet

Du kan si at du er synsk! Du visste at den kommentaren skulle komme og du ble bare sur i forveien! :)
Neida, skjønner ikke at folk gidder å kommentere andre hele tiden jeg.

Men hvordan er du ellers? Er du mye negativ sånn egentlig? Går du i tunge mørke klær, eller mørk sminke? For hvis ikke så kan du jo balansere ditt "naturlig konsentrerte ansikt" med litt lys og farge rundt deg..

Skrevet

Vi er mange som har "surmunn" (som jeg og min mor kaller det, eller resting bitch face som jeg hørte ifjor). 

Jeg går kontinuerlig og holder munnen litt strammet, så ser jeg normal ut. Altså ikke sur, og ikke blid. Jeg strammer altså munnvikene bittelitt, for meg føles det som et lite smil, men jeg ser jo i speilet at jeg da ser ut som alle andre. Gjør dette med vilje, for jeg ønsker ikke å bli oppfattet som sur. 

Anonymkode: 1e2dd...254

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Har også en venninne som har sånn resting bitch face. Syns det er direkte frekt å si til folk ''hvorfor er du så sur'' eller ''smil litt da'' eller ''du ser alltid så sur ut''. Liksom, hva faen, hold kjeft. Dette er ansiktet mitt. Men som nevn over, så kan du kanskje prøve å øve deg på å smile? Du kan også prøve å smile med øynene ,og få dem til å ''glitre'', noe jeg har trent meg selv opp som funker ganske bra. Hvis du ikke føler for å smile, men ikke vil se sur ut så bare hev hodet og ''få øynene til å glitre'' (aner ikke hvordan du skal få det til, vanskelig å forklare), men du får stelle deg foran et speil, også sjekke hva som funker best for deg

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
Skrevet

Hei! Jeg har fått ofte høre i det siste av menn at jeg ser så sint ut. Jeg er egentlig en glad og positiv jente, men ser naturlig sur ut (også kalt resting bitch face..). Jeg sliter veldig med selvtillit og blir derfor ganske såret hver gang jeg får høre kommentarer om hvor sur og sint ut jeg ser ut, når jeg enegentlig er i godt humør. Jeg kan dessverre ikke gå rundt med et fake smil hele dagen, men føler ofte at folk krever det av meg. Har fått ofte høre at grunnen til at jeg fortsatt er singel er at menn oppfatter meg som sint, noe jeg ikke helt kan forstå fordi når jeg først har en samtale med noen så smiler og ler jeg. Føler disse kommentarene har begynt å ødelegge selvbildet mitt helt så jeg føler at jeg burde gjøre noe. Vet noen hva jeg kan gjøre for å se mindre naturlig sur ut? 

Anonymkode: 87386...228

Be de mennene om å smile ekstra så kanskje du blir bild kanskje? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...