AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Hei! Jeg trener litt styrke, er litt tynn i over kroppen og vil få en litt større over kropp, ikke noe store greier. Derfor så har jeg tenkt å starte å bruke protin pulver, jeg har aldri brukt protin pulver før, så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Vil helst ha noe som ikke har noe farlig påvirkning for kroppen. Noe tips??Takk på forhånd Anonymkode: ebe0b...34b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Har ingen tips, vil bare informere om at det heter protein Anonymkode: c2623...7bd 2
_LanciA_ Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Hei,Selv om nok protein er viktig for å oppnå optimal nytte av trening, er det tilstrekkelig energi i stedet for proteinoverskudd som er viktig for å fremme muskelvekst (i tillegg til treningsmetode). Hvis du spiser et variert og sunt kosthold kan du dekke behovet for protein. Gode kilder til protein er fisk, kjøtt, egg og melkeprodukter samt grovt brød og belgfrukter. Hvis du er i tvil om hvor mye protein du trenger. Skriv ned alt du spiser og regn ut hvor mye du får i deg. Det finnes tabeller på Internett som viser hvor mye du trenger etter hvor aktiv du er. Jeg trener hverdag og styrke hver 2. dag. Jeg sliter med at jeg ikke tåler en del matvarer som er viktige kilder til protein, derfor tar jeg protein tilskudd. Et overskudd av proteiner vil, på lik linje med for mye karbohydrater, lagre seg som fett på kroppen så ikke noe vits å bruke for mye. Folk med nyresykdom skal være litt forsiktige med inntak av proteinpulver.
Durinur Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 For "folk flest" er det ikke nødvendigvis nødvendig med proteintilskudd, men det er viktig for å bygge muskler raskt, spesielt om man ikke er så flink til å spise nok kjøtt via kosten. Hvorvidt man trenger tilskudd kommer helt an på kosthold med andre ord. Her kan du lese litt mer om proteinpulver. Anbefaler deg å lese deg godt opp på det før du bestiller noe, for om du allerede får i deg nok proteiner er det bortkastet å kjøre på med enda mer.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Hei! Jeg trener litt styrke, er litt tynn i over kroppen og vil få en litt større over kropp, ikke noe store greier. Derfor så har jeg tenkt å starte å bruke protin pulver, jeg har aldri brukt protin pulver før, så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Vil helst ha noe som ikke har noe farlig påvirkning for kroppen. Noe tips??Takk på forhånd Anonymkode: ebe0b...34bDu får ikke "større overkropp" av poteinpulver. Anonymkode: a2c2a...2a2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 Jeg tar proteinpulver fordi jeg ikke klarer å spise nok til å få framgang. Du må først regne ut hvor mye proteiner du trenger pr dag (google: hvor mye protein trenger jeg) og så må du regne ut om du får i deg nok via kosten. For hvis du tar proteintilskudd og samtidig dekker behovet for protein og kalorier gjennom kosten vil du jo bli tykk i stedet for å gå opp i muskelmasse. Jeg tar 28 g protein (1 porsjon) de dagene jeg trener. Jeg bruker tilskuddet "oats & whey". For "folk flest" er det ikke nødvendigvis nødvendig med proteintilskudd, men det er viktig for å bygge muskler raskt, spesielt om man ikke er så flink til å spise nok kjøtt via kosten. Hvorvidt man trenger tilskudd kommer helt an på kosthold med andre ord. Her kan du lese litt mer om proteinpulver. Anbefaler deg å lese deg godt opp på det før du bestiller noe, for om du allerede får i deg nok proteiner er det bortkastet å kjøre på med enda mer.Vi spiser kjøtt eller fisk hver dag, men en porsjon med kjøtt dekker ikke dagsbehov for protein hvis man vil gå opp i muskelmasse. Man skal heller ikke spise for mye rødt kjøtt som du kanskje vet Anonymkode: c2195...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå