AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Usikker på om dette er rett sted å poste, men prøver her.Jeg følger en pilot på snapchat, og han legger daglig ut titalls videoer og bilder fra flyturer, mens han er på jobb.Jeg finner dette ekstremt forstyrrende og har kuttet helt ut det flyselskapet. Er det ikke regler for dette? Det er ikke kun "oppe i luften" han filmer, det er også svært ofte under take-off og landing. Synes dette vitner om uforsiktighet, useriøsitet og lite profesjonelt. Anonymkode: 919e0...578 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Han burde kanskje ikke bruke tlf på jobb, men tviler på at det går særlig ut over sikkerheten.. Mye går automatisk og det er ikke kun en pilot som styrer hele flyet, så chill. Hadde jeg hatt "frie hender" og vært pilot hadde jeg lett lagt ut lingnende videoer ( så lenge det ikke gikk ut over arbeidet). Det er jo sykt kult for andre å se hva som skjer der fremme, og han syntes sikkert det er morsomt å vise fre, han har jo god grunn til å være stolt over yrket. Men hvis han bruker tlf slik at det går utover sikkerheten, så er det ofc ikke greit, men regner med at når han er smart nok til å bli pilot så er han smat nok til å tenkte å sikkerheten først, så regner med at det er forsvalig bruk. Anonymkode: 0934e...589 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Hørt om autopilot...? Anonymkode: 896e5...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Hørt om autopilot...?Anonymkode: 896e5...b5aUnder take-off og landing? Anonymkode: 2ff39...7af 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Det er alltid to piloter i cockpit: kaptein og stymannn. Det er fordi menneskelige feil skjer hele tiden, men når de er to reduseres risikoen betraktelig. Kapteinen er sjefen ombord, men mellom pilotene er det viktig at de er likeverdige, for å unngå situsjoner hvor kapteinen er i ferd med å gjøre feil uten at styrmann tør å si fra. Enkelte ganger er faktisk styrmannen også kaptein i flyselskapet, men har rollen som styrmann på akkurat den turen.Under take-off og landing har den ene styringen, og den andre følger med. De bytter på hvem som gjør hva, så det kan like gjerne være styrmannen som kapteinen som lander flyet. Kapteinen er en som har jobbet i flyselskapet i åresvis og har blitt forfremmet til kaptein, mens styrmannen kan ha sin første dag på jobb eller ha mange tiårs erfaring.Neste gang du flyr er det fullt mulig at den som lander flyet aldri har landet et slikt fly før! Tenk litt på det Filming under landing er populært blant piloter, nye som erfarne, og er ingenting å bekymre seg for. Det foregår i alle flyselskaper. De fleste landinger er uproblematiske. Sannsynligheten er også stor for at den ene piloten hadde kontroll mens den andre filmet. Det er i så fall like lite uforsiktig som å filme mens du er passasjer i forsetet på en bil. Useriøst eller lite profesjonelt vil jeg heller ikke si at det er, men jeg skjønner at du oppfatter det slik når du ikke forstår hvordan de jobber i cockpit.Slapp av, og la andre kriterier ligge til grunn ved valg av flyselskap.Kilde: jeg har lest flyteori og kjenner mange piloter. Anonymkode: f87ee...298 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå