Gå til innhold

Jeg kledde kort hår da jeg var barn, 5mm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: Jeg er mann på rundt tjue år!

Jeg ha lyst å klippe meg helt kort igjen, da mener jeg maskinklipp 5 mm over hele håret. 

Men problemet er at jeg er usikker på om jeg kler det? 

Jeg fant et bilde fra da jeg var barn, rundt 7-8 år, da var jeg helt snauklipt - og jeg synes selv jeg var ganske fin! 

Kan jeg klippe meg så kort igjen nå? Helst svar! Trenger seriøs hjelp og ærlige tilbakemeldinger... 

Anonymkode: e360b...0c2

Videoannonse
Annonse
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Det er så klart umulig for oss å vite hva du kler og ikke, men rent generelt synes jeg ikke at noen burde gjøre slikt med håret sitt (med et mulig unntak av dem som har begynt å miste det).

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Du gjør da det du selv vil? Selv klipper jeg håret 3-9mm med maskin. Passer det meg? Kanskje, kanskje ikke. Fått høre at jeg ser ut som en kreftpasient. Fått høre at jeg ser bedre ut med lengre hår. Samme faen hva andre mener, det er så jævlig deilig med lite hår. Eneste funksjonen håret har er å dra damer. Vil du dra damer? Du drar flere damer, med lengre hår om det passer deg eller ikke. Sånn er det bare. Snauklipt ser kanskje jævlig ut for mange, men visst faen er det deilig.

Skrevet

Greia er at jeg har blitt litt tynn i håret diffust, og nå ser det ut til at  det er på vei tilbake... Slik at der er masse hår i forskjellige størrelser... 

Er hver dag så forbanna! Åsså ser jeg andre gutter med veldig kort hår men som kler det... 

For øyeblikket så har jeg kort hår på sidene men hår oppå...

Skrevet

Bare å klippe det. Passer du det nå, flott. Hvis ikke, så vokser det ut igjen :)

Liker godt helt kort på menn jeg :)

Anonymkode: 28ea1...143

• Liker 4
Skrevet

Dra til en frisør og spør! De kan det der, i tillegg til at de kan se deg, noe vi på kg ikke kan ;) Har du lysst, så er det bare å kjøre på! Man går jo mye med lue om vinteren, så blir det krise får du bruke det :POg det har jo uansett vokst godt ut til sommeren igjen :) 

Anonymkode: 945dc...b07

• Liker 3
Skrevet

Vanskelig å svare på når man ikke ser hvordan du ser ut akkurat nå.

Selv syntes jeg de fleste kler litt lengde på håret. De eneste jeg har sett som har kledd virkelig kort hår er menn 40+, men selv de fleste av dem kler også litt lengde.

Når jeg har sett bilder av hvordan samboeren min så ut med kort hår så syntes jeg virkelig ikke det var fint i det hele tatt. Det er stygt å si, men jeg får litt kreft-asosiasjoner av kort hår. Jeg tror det kommer av at min mor hadde kreft når jeg var mindre og jeg får en litt vond følelse fordi det minner meg om hvordan hun så ut når hun var syk og jeg var redd hun skulle dø. 

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å svare på når man ikke ser hvordan du ser ut akkurat nå.

Selv syntes jeg de fleste kler litt lengde på håret. De eneste jeg har sett som har kledd virkelig kort hår er menn 40+, men selv de fleste av dem kler også litt lengde.

Når jeg har sett bilder av hvordan samboeren min så ut med kort hår så syntes jeg virkelig ikke det var fint i det hele tatt. Det er stygt å si, men jeg får litt kreft-asosiasjoner av kort hår. Jeg tror det kommer av at min mor hadde kreft når jeg var mindre og jeg får en litt vond følelse fordi det minner meg om hvordan hun så ut når hun var syk og jeg var redd hun skulle dø. 

Forstår!

Men kort hår som i 6 mm. for gutter er jo mer vanlig enn damer som har 6.mm kort hår ? :)

TS

Skrevet

Forstår!

Men kort hår som i 6 mm. for gutter er jo mer vanlig enn damer som har 6.mm kort hår ? :)

TS

Selvfølgelig :) Men for meg vil det alltid være ubehagelig å se kort hår eller ta på korthårede mennesker (hehe, ja, pleier å stryke samboeren over håret, så) uansett kjønn tror jeg. Men som sagt så er det sikkert bare fordi kort hår bare minner meg om sykdom og sorg, tror mange andre derimot syntes det er fint :) 

Får bare håpe du finner ei som ikke har de samme assosiasjonene med kort hår, så er det sikkert helt fint om du kler det! 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig :) Men for meg vil det alltid være ubehagelig å se kort hår eller ta på korthårede mennesker (hehe, ja, pleier å stryke samboeren over håret, så) uansett kjønn tror jeg. Men som sagt så er det sikkert bare fordi kort hår bare minner meg om sykdom og sorg, tror mange andre derimot syntes det er fint :) 

Får bare håpe du finner ei som ikke har de samme assosiasjonene med kort hår, så er det sikkert helt fint om du kler det! 

:) 

TS

Gjest Tigress
Skrevet

Det kjem eigentleg heilt an på hovudforma di: er du langskalle vil du kle det, er du kortskalle vil du ikkje kle det. 

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Det kjem eigentleg heilt an på hovudforma di: er du langskalle vil du kle det, er du kortskalle vil du ikkje kle det. 

Nja, det spørs litt på hvor lang den skallen faktisk er. Det kan fort bli litt Luksusfellen-Hallgeir hvis den strekker seg for langt!

Skrevet

Er du conehead eller har flatt bakhode er ikke snauklipp særlig flatterende.

Skrevet

Må det være 5 mm?

Jeg klipper håret til sønnen min (like gammel som deg) på 12-15 mm.
Kortere enn det ville jeg ikke tatt, men han kler i alle fall den lengden.

Mannen min klipper seg på 3 mm på grunn av hårtap. Det er veldig kort.  Han kler det, men det er ikke noe jeg ville syntes var pent på en 20-30 år yngre gutt.

Anonymkode: dcc79...852

Skrevet

Nja, det spørs litt på hvor lang den skallen faktisk er. Det kan fort bli litt Luksusfellen-Hallgeir hvis den strekker seg for langt!

Har han veldig utstikkande bakhovud? Eg googla, men fann ikkje gode profilbilde.

Skrevet

Eneste måten vi kan vite om det er fint, er om du klipper deg, og legger ut bilde :)

Mørkhudete (er det lov å si?) pene menn kler ofte skallet / veldig kort. F.eks. Vin Diesel :P. Bleke menn som gjerne har et par kg for mye bør gjerne ha et par cm på  hodet. Men det varierer veldig fra person til person. Og det blir gjerne bedre når en har vendt seg til det også.

Anonymkode: 5157d...4e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...