Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har farget håret rødt. Casmire rødt. Jeg er veldig fornøyd, problemet er at fargen blør. Den blir fort matt og det blir ujevnt. Jeg kunne tenkt meg å få det mer mot kobber rødt/lysebrun. Hvordan kan jeg gjøre det? Må jeg fjerne rødfargen helt først?

Anonymkode: af33f...435

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røde farger sitter dårligst i håret, de vil ikke feste seg med mindre du har veldig mange røde prigmenter i håret naturlig, noe du antakeligvis ikke har. Hvis du vil ha fargen lysere enn du har det nå, ville jeg anbefalt deg å gjøre det i en salong. Det går ikke ann å farge et allerede farget hår lysere, det kan kun blekes for å bli lysere nå. Hvis du vil tilføre flere pigmenter til håret ditt er Sandie sitt forslag veldig bra. Revlon sine farger til hjemmebruk er kurer med fargepigmenter, så de vil også skli ut etterhvert, men det gjør enhver rødfarge. De tar kun farge i et hår som er farget fra før, så du kan ikke bruke den i etterveksten. 
Mvh frisør

Anonymkode: eb7cc...dfc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Prøv å farg det med henna.

Falmer ikke overhodet og ser veldig naturlig ut, sterk kobberrød til rødbrunt. Når du først har farget lengdene en gang, trenger du bare å ta etterveksten etterhvert som den kommer.. og det er i tillegg 100% naturlig. Lag en paste av pulver, tevann, cocosolje og litt limejus og du får faktisk skinnende blankt rødt hår.  En pakke med rent pulver koster i tillegg rundt 40kr på asiamat. Har brukt det for å farge håret i mange år. (har faktisk hennapaste i håret nå :P ) Det funker dritbra! 

det går forresten også fint å farge håret med henna, selvom du allerede har farget det kjemisk. Har gjort det et par ganger jeg har vært "dum" og prøvd kjemiske farger. 

Endret av mlifjeld
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...