Gå til innhold

Når du er ukyssa og aldri hvert på fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

og du er 17 år, ja da føler du deg virkelig som en taper. 

Jeg vil ikke si jeg er stygg akkurat. Jeg er tynn, har små rumpe og pupper, lav, kanskje ikke den perfekte nesa, men til gjengjeld har jeg lange vipper, normale tykke bryn og ganske fine lepper om jeg kan si det selv...  Og vil tro personligheten min er ganske grei. Jeg bryr meg mer om andre enn meg selv, smiler alltid, alltid hyggelig og hjelpsom, og er en som alle kan snakke med om problemer. Blir heller aldri sjalu (lært meg selv til å holde sjalusien min på plass ettersom jeg var veldig sjalu som liten) og jeg klarer faktisk ikke hate noen (ja selv de som har mobba meg og gitt meg store problemer psykisk)

Det eneste er at jeg er kjempe sjenert (altså det er over grensa, selv om jeg har forbedra meg og ikke har angst lenger) så med folk jeg vil ''imponere'' klarer jeg ikke holde samtaler gående, og det blir klein stillhet bare. Dette er flaut, og for ikke å nevne irriterende. Jeg gråter meg ofte i søvn fordi jeg føler noe er seriøst galt med meg. Når jeg skal snakke med noen jeg vil bli venn med så tørker munnen bare ut helt, hjertet slår og jeg bare blir helt varm i kroppen. 

Jeg er lei av hele greia. Er det rart jeg stenger meg inne på rommet, ser på film, serier og bare leser bøker? Jeg klarer jo ikke skaffe meg noe sosialt liv på ekte, så eneste ''spenninga'' i livet får jeg gjennom ''andres liv''. Føler ungdomstiden min bare fyker bort og blir sløst bort. Vil være en som har noe å fortelle (morsomme, teite og spennende historier) til andre og ha fine minner, men neida. Og jeg er ukyssa og 17, aldri hatt kjæreste og aldri hvert på fest. Noe må være galt med meg!

Anonymkode: f0454...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg var nøyaktig likedan selv. Ble bedre etter et år på folkehøgskolen og når jeg begynte å studere. 

• Liker 1
Skrevet

Å være ukysset som 17åring er ikke unormalt. Prøver du bare å være venn med de "kule"? De som er litt rare eller "taperne" pleier å være mye hyggeligere og lettere å snakke med. 

Anonymkode: ffbc8...500

• Liker 2
Skrevet

Vel, akkurat den at du er "ukyssa, aldri har hatt kjæreste og aldri vært på fest", synes jeg ikke du skal stresse så mye med. Jeg var litt slik som deg på det området, og når det først endrer seg, så endrer det seg fort. Tro meg.   

Anonymkode: 9f47d...42c

• Liker 1
Skrevet

Å være ukysset som 17åring er ikke unormalt. Prøver du bare å være venn med de "kule"? De som er litt rare eller "taperne" pleier å være mye hyggeligere og lettere å snakke med. 

Anonymkode: ffbc8...500

Jeg prøver å være venn med alle, og jeg klarer jo det greit med noen, men når det gjelder til, ja si de kule, som jeg vil imponere, går det rett i dass. Spesielt når jeg skal snakke med gutter. Fy søren! Altså, de jeg henger med er ikke sånn, de snakker fritt frem med folk de ikke kjenner som om de har kjent hverandre hele livet, men jeg klarer ikke det

Ts

Skrevet

moren min nektet meg sex og fest til jeg ble 18. Følte meg mobbet og som en taper. Har ikke hatt en barndom eller ungdomsstid. Alt gikk til tv-titting og leseleksing :(  Føler med deg. Har faktisk store psykiske problemer på grunn av dette.

Har like mye angst. Ingen kontakt med familie. Ingen jobb. Få venner jeg er med. Ikke for å virke som et skrekk-eksempel. Bare vil du skal vite at du er ikke alene.. Vet akkurat hvordan det føles.

Anonymkode: 8ff4c...3c7

Skrevet

Hæ? Jeg var ikke på fest før jeg var 19 og kyssa ingen før jeg var 20. Det er ikke noe unormalt eller synd på deg, endre innstillinga di så skal du se kule ting skjer deg snart også! Du må bare oppsøke de selv og ikke bare sitte å måpe og sperre deg inne og forvente at noen skal komme å dra deg ut.

Anonymkode: 121fe...8ea

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Jeg var ikke på fest før jeg var 19 og kyssa ingen før jeg var 20. Det er ikke noe unormalt eller synd på deg, endre innstillinga di så skal du se kule ting skjer deg snart også! Du må bare oppsøke de selv og ikke bare sitte å måpe og sperre deg inne og forvente at noen skal komme å dra deg ut.

Anonymkode: 121fe...8ea

Jeg vet ikke... Jeg føler bare at alle har liksom hatt sitt første kyss og hvert på fest liksom. Bestevenninna mi gjennom ungdomskolen er, eller VAR, lik som meg, men så begynte ho på vgs. og hele livet hennes forandra seg og ho ditcha meg... Tro meg, jeg har endra stilling, men når du går en lang stund, og prøver, men ikke oppnår det du vil, da begynner en å bli litt deppa... Jeg pleier å oppsøke steder hvor jeg vet jeg kan møte folk etc. men ja, som sagt klarer jeg ikke holde i gang samtaler

Ts

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Vet om flere som gikk gjennom tenårene som en "taper" og bomstret ikke før de begynte på høyskole/universitetet. Sjenerte, lite sosialt intelligent og hele pakka. Det er kanskje kjipt akkurat nå, men i det store bildet er det viktigste at du ikke bare sitter i offerrollen og lar det skje. Ta kontroll. Kanskje du må gå gjennom VGS alene. Tenk fremover og bruk denne tiden på karakterene osv. Høyskole/universitet har et mer variert miljø og du kommer til å møte folk som er villig til å bruke tid på deg om du bare gjør deg synlig.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

Vet om flere som gikk gjennom tenårene som en "taper" og bomstret ikke før de begynte på høyskole/universitetet. Sjenerte, lite sosialt intelligent og hele pakka. Det er kanskje kjipt akkurat nå, men i det store bildet er det viktigste at du ikke bare sitter i offerrollen og lar det skje. Ta kontroll. Kanskje du må gå gjennom VGS alene. Tenk fremover og bruk denne tiden på karakterene osv. Høyskole/universitet har et mer variert miljø og du kommer til å møte folk som er villig til å bruke tid på deg om du bare gjør deg synlig.

Sant! Det er mange som har sagt dette til meg. Ts, bare hold motet oppe. Jeg vet hvordan det føles, men ikke gi opp <3

Endret av The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg var helt lik selv i din alder. Men jeg ble venn med en annen som også hadde det ganske likt som meg. Så vi klarte å komme med på noen fester og bygde etterhvert opp ett lite nettverk. Når festingen startet så ble man "venn" med andre på festen. Så ble man bett på andre fester osv. Det er ikke noe godt råd da. Men jeg var supersjenert, men drakk masse (eller rett og slett latet som jeg drakk masse). Da ble jeg ikke noe sjenert lenger. Etter en liten stund med det så var jeg ikke lenger ukysset eller jomfru. Og etterhvert fikk jeg kjæreste også. Tror det vil ordne seg, noen trenger bare litt mer tid, og det er lov. Du er absolutt ikke alene om å ha det sånn. Jeg er godt opp i 20-årene nå og har flere venner som ikke har noe særlig erfaring med det motsatte kjønn.

Anonymkode: f0068...377

Skrevet

Du er 17 år ts. Kom tilbake når du blir 40 og hvis du fortsatt er ukyssa og aldri hvert på fest. Ikke at det er noe galt med det altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...