Gå til innhold

Hjelp. Motargumenter mot innvandringskritisk video

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har de siste månedene jobbet på et flyktningsmottak. Er bare midlertidig jeg skal jobbe der ettersom jeg har annen utdanning. En tildels krevende jobb, men har alltid likt å støtte opp om svakere grupper i samfunnet, så jeg ser på de som en givende jobb.

Nå har de seg så et jeg har kommet i en diskusjon med en venn av meg, angående helle denne flyktnings og asyldebatten. Ikke noe bitter krangel, men med saklige argumenter.

Så de jeg håper noen her kan hjelpe meg med:

Han sendte en link til meg på Facebook i går, til en video på Youtube. Han har sendt linker til videoer før, som jeg på beste måtte har motargumenter mot. Da gjerne korte klipp eller enkeltuttalelser, men denne videoen har jeg litt problemer med. Tror jeg har funnet noe, for eksempel blir Norge nevnt, der de har noen ville påstander om voldtekstbølger i Oslo. De er også noen klipp som jeg ikke kan tro annet en er falske eller tatt fra filmer. Hadde de vært korrekt de som kommer frem i videoen, ville jo media har dekket de slik, å ikke fremstilt de som en humanitær krise? Leste en plass at VICE hadde tatt på seg ansvaret med å «debunk» videoen, men finner ikke noe mer.

Sa til kompisen min at jeg skulle ha noen motargumenter til han på fredag, når han kommer over.

Visst noen her kan hjelpe hadde jeg satt stor pris på de!:)

Videoen heter «With Open Gates: The forced collective suicide of European nations».

Over 5 millioner har sett den på under en måned:ohmy:??!!

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=44vzMNG2fZc

Anonymkode: bd572...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har dessverre ikke mye å hjelpe deg med. Når det er stille om å "debunke" filmen, så tyder det på at det ikke er mye konkret å ta den på. Hadde det vært brukt filmklipp, så ville det kommet ut straks.

At 100% av overfallsvoldtekter blir begått av fremmed opprinnelse i Oslo hvert eneste år kan man ikke hevde, men de er overrepresentert. Viktig at dette gjelder voldtekter hvor gjerningsmannen er ukjent for offeret, altså ikke tidligere kjærester eller voldtekter etter en fest. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html

Danmark; http://www.bt.dk/danmark/hveranden-voldtaegtsdoemt-er-udlaending : "Da indvandrere og efterkommere kun udgør knap ti procent af den danske befolkning - er der altså mere end tre gange så mange med udenlandsk baggrund, der bliver dømt for voldtægt i forhold til danskere."

.

Mens det er lett å finne statistikk over bakgrunnen til voldtektsmenn i Norge og Danmark, blir tallene gjemt bort i Sverige. Man må vite nøyaktig hvor en skal lete. Svenske aviser trykker ingen referanser til undersøkelser som denne fra Karlstads Universitet: http://www.adlibris.com/se/bok/ar-kulturgenererad-grov-brottslighet-myt-eller-verklighet-brottsoffer-och-garningsman-vid-grova-brottmal-i-svea-hovratt-2002-9789185335817

80% av asylsøkere og migranter er enslige menn, i hele Europa. http://www.nrk.no/nordland/enslige-menn-pa-asylmottak-far-minst-hjelp-1.12576980 Derfor ser man nesten bare menn på videoen du linker til. Enslige menn reagerer lettere med agressjon når de blir frustrerte. De har blitt fortalt løgner av menneskesmuglerene, om ar Europa og Skandinavia har underskudd på arbeidskraft, og at det venter godt betalt arbeid, rause trygder og fine leiligheter. De blir også fortalt at det er mangel på menn, slik at de migrantene lett får en venninne.

Nødvendigheten av å ta inn en kontrollert mengde innvandrere belyses av Tino Sanandaji her: http://www.nrk.no/urix/_-innvandring-truer-den-svenske-velferdsstaten-1.12379646 " Dette kommer til å presse velferdsstaten. Den svenske velferdsstaten, som den norske, bygger på at man har sjenerøse bidrag og tjenesteyting. Men den krever at en veldig høy andel av befolkningen arbeider, sier han."

Det er sikkert slike argumenter din venn kommer med. Jeg vil bare si at jeg ønsker kvoteflyktninger og reelle asylsøkere velkommen...men jeg mener 9 av 10 enslige menn kan avvises på grensen og nektes å komme inn. Familier uten en mannlig forsørger og enslige kvinner bør prioriteres, og også få opphold på humanitært grunnlag, da de står i stor fare for å voldtas og ikke klare å forsørge familien hvis de returneres. Men jeg mener vi ikke kan forsørge enslige alle menn i verden som kommer av økonomiske grunner.

• Liker 7
Skrevet

1. ignorer ubehagelige fakta.

2. Kall han rasist eller Breivikspire.

3. Forklar at dette er Vesten sin skyld.

• Liker 10
Skrevet

Du kan jo komme med "bidrar til nye arbeidsplasser", men det er litt for løst synes jeg... Vet dessv ikke om noe mer.

Anonymkode: 2542d...d5c

Skrevet

Vil også legge til at: mediene skjuler det de vil skjule. Rett og slett fordi de vet hvor mye de påvirker det norske folk. Hadde jeg vært deg hadde jeg stilt meg litt mer kritisk..;s

• Liker 4
Skrevet

Du sier helt oppriktig at du ikke skal tilstå at noen andre kan ha rett på ren trass og ber fremmede om hjelp til å hoste opp argumenter?

Dette er selve definisjonen på umodenhet. Har du ikke argumenter, så har du ikke argumenter.

Anonymkode: a4736...38a

• Liker 8
Skrevet

Innvandringskritikere har som regel fakta og statistikker i orden.

Du kan med andre ord ikke argumenere med fakta, kun med følelser.

For eksempel "det er synd på dem" eller "vi er moralsk forpliktet til å hjelpe".

Anonymkode: 99204...461

• Liker 6
Skrevet

Jeg ble redd når jeg så den videoen. 

Anonymkode: 66a2a...050

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg har dessverre ikke mye å hjelpe deg med. Når det er stille om å "debunke" filmen, så tyder det på at det ikke er mye konkret å ta den på. Hadde det vært brukt filmklipp, så ville det kommet ut straks.

At 100% av overfallsvoldtekter blir begått av fremmed opprinnelse i Oslo hvert eneste år kan man ikke hevde, men de er overrepresentert. Viktig at dette gjelder voldtekter hvor gjerningsmannen er ukjent for offeret, altså ikke tidligere kjærester eller voldtekter etter en fest. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html

Danmark; http://www.bt.dk/danmark/hveranden-voldtaegtsdoemt-er-udlaending : "Da indvandrere og efterkommere kun udgør knap ti procent af den danske befolkning - er der altså mere end tre gange så mange med udenlandsk baggrund, der bliver dømt for voldtægt i forhold til danskere."

.

Mens det er lett å finne statistikk over bakgrunnen til voldtektsmenn i Norge og Danmark, blir tallene gjemt bort i Sverige. Man må vite nøyaktig hvor en skal lete. Svenske aviser trykker ingen referanser til undersøkelser som denne fra Karlstads Universitet: http://www.adlibris.com/se/bok/ar-kulturgenererad-grov-brottslighet-myt-eller-verklighet-brottsoffer-och-garningsman-vid-grova-brottmal-i-svea-hovratt-2002-9789185335817

80% av asylsøkere og migranter er enslige menn, i hele Europa. http://www.nrk.no/nordland/enslige-menn-pa-asylmottak-far-minst-hjelp-1.12576980 Derfor ser man nesten bare menn på videoen du linker til. Enslige menn reagerer lettere med agressjon når de blir frustrerte. De har blitt fortalt løgner av menneskesmuglerene, om ar Europa og Skandinavia har underskudd på arbeidskraft, og at det venter godt betalt arbeid, rause trygder og fine leiligheter. De blir også fortalt at det er mangel på menn, slik at de migrantene lett får en venninne.

Nødvendigheten av å ta inn en kontrollert mengde innvandrere belyses av Tino Sanandaji her: http://www.nrk.no/urix/_-innvandring-truer-den-svenske-velferdsstaten-1.12379646 " Dette kommer til å presse velferdsstaten. Den svenske velferdsstaten, som den norske, bygger på at man har sjenerøse bidrag og tjenesteyting. Men den krever at en veldig høy andel av befolkningen arbeider, sier han."

Det er sikkert slike argumenter din venn kommer med. Jeg vil bare si at jeg ønsker kvoteflyktninger og reelle asylsøkere velkommen...men jeg mener 9 av 10 enslige menn kan avvises på grensen og nektes å komme inn. Familier uten en mannlig forsørger og enslige kvinner bør prioriteres, og også få opphold på humanitært grunnlag, da de står i stor fare for å voldtas og ikke klare å forsørge familien hvis de returneres. Men jeg mener vi ikke kan forsørge enslige alle menn i verden som kommer av økonomiske grunner.

Takk for et godt tilbakesvar med gode kilder. Ser nå at jeg ikke var så opplyst på dette temaet som jeg kanskje trodde.

Skrevet

1. ignorer ubehagelige fakta.

2. Kall han rasist eller Breivikspire.

3. Forklar at dette er Vesten sin skyld.

Har alltid prøvd å ha seriøse argumenter å komme med, så tror ikke noen av de argumentene vil hjelpe.

Angående nr: 1. Har aldri ignorert fakta for å passe min oppfatning, i hvert fall ikke bevist.

Skrevet

Vil også legge til at: mediene skjuler det de vil skjule. Rett og slett fordi de vet hvor mye de påvirker det norske folk. Hadde jeg vært deg hadde jeg stilt meg litt mer kritisk..;s

De er de jeg ikke skjønner. Trodde vi hadde fri presse i Norge? Visst de som kommer frem i videoen faktisk stemmer har jo de norske folk en rett til å bli opplyst om de.

Skrevet

Du sier helt oppriktig at du ikke skal tilstå at noen andre kan ha rett på ren trass og ber fremmede om hjelp til å hoste opp argumenter?

Dette er selve definisjonen på umodenhet. Har du ikke argumenter, så har du ikke argumenter.

Anonymkode: a4736...38a

Trodde videoen var usann på noen måtte. Er ikke sånt at jeg blindt forsvarer mitt syn.

Skrevet (endret)

Godt innlegg. Helt enig, men kvinnene må være reelt enslig, ikke ha en fyr som kommer luskende på familiegjenforening.

Endret av O.G.
Skrevet

Har lest begge artiklene nå. Virker som at alt som er feil med videoen er at noen klipp er av innvandrere som har bod i Europa i flere år, å ikke av nylige flyktninger, men de forandrer jo ikke på noe. Var også noe som hadde blitt oversatt feil. Vist de er alt kan man jo begynne å lure. Virkelig skummelt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble redd når jeg så den videoen. 

Anonymkode: 66a2a...050

De ble jeg også, redd og forvirret.

• Liker 2
Skrevet

Har lest begge artiklene nå. Virker som at alt som er feil med videoen er at noen klipp er av innvandrere som har bod i Europa i flere år, å ikke av nylige flyktninger, men de forandrer jo ikke på noe. Var også noe som hadde blitt oversatt feil. Vist de er alt kan man jo begynne å lure. Virkelig skummelt.

Da har du lest like dårlig som du skriver. Ting er bevisst tatt ut fra sin sammenheng, og ingenting er egentlig oversatt feil, for man oversetter ikke fra engelsk til engelsk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det eneste som er sikkert er at Europa vil ikke ligne på Europa om 50 år og at etniske europeere vil være i mindretall i flere europeiske land innen 2100.

Mest sannsynlig vil Europa bli en forlengelse av afrika og midtøsten mens europeere blir presset fra skanse til skanse. Vi kommer ikke til å ha noen steder å flykte til for det er ingen andre nasjoner i verden som tillater store folkegrupper å renne innover grensene deres. 

Ser ut som europeere har glemt at vi har grenser og at de grensene bør håndheves. Vest europeere that is, øst-europeere vil nå bygge gjerder og murer langs grensene sine for de vil ikke ta del i vestens kollektive selvdestruksjon.

Statsledere i Ungarn, Polen, Latvia, Litauen og Tsjekoslavika har gått ut å sagt at de ikke vil ta imot en eneste muslim fordi de er kristne land , og muslimsk innvandring mener de vil ødelegge deres kultur. 

Disse landene er nå også i full gang med å bygge murer og gjerder langs grensene sine. Dette blir dog ikke sett på med blide øyne fra åndseliten i EU som kjemper med nebb og klør for at Europa sin kulturarv skal vannes ut.

Dette stridsspørsmålet kan meget vel splitte EU for østen ønsker ikke ta del i vestens galskap.

Det jeg lurer litt på er, hvem er det egentlig som sitter å presser igjennom en politikk alle vet vil skade oss? Både Cameron, Merke og Sarkozy så for mange år siden at innvandringspolitikken har vært en katastrofe som koster Europa dyrt.

Men gjorde de noe med det? Nei, innvandringen fortsatte som før så hvem er det som sitter å trekker i trådene over hodene til europas befolkning og politikere?

Endret av WubWub
  • Liker 3
Skrevet

Virkelig? Er dere så lite kildekritiske? Dette er klippet tatt fra forskjellige opprør i verden, noen fra de som flykter fra krig. Noen som vil spre frykt har satt dette sammen, og klarer helt tydelig det han prøver på. 

Anonymkode: 606b7...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...