Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så dette er saken: Mens jeg og eksen fortsatt var sammen var vi på en lengre reise. I forkant av dette jobbet vi begge og sparte opp penger. Vi tjente ca. det samme. I tillegg tok vi opp et lite lån, dvs. 1 semesters lån fra Lånekassen (ufint, I know). Dette lånet står på meg og vi har kun en muntlig "avtale" på at vi skulle ta opp dette lånet sammen. For 2 år siden ble det slutt og vi har hatt minimalt med kontakt siden. Jeg begynner å tilbakebetale studielånet mitt nå, og vil gjerne at han betaler sin del av dette. Hvordan skal jeg gå frem? Har jeg noen rettigheter her? Jeg har selvfølgelig prøvd å ta dette opp med ham, men han virker ikke interessert i å betale. 

Anonymkode: 84bf0...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke du får til å legge sosialt press på han får du ikke tilbake de pengene dessverre. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 4
Skrevet

Beklager... Her e du på tynn is.. Ditt navn, ditt ansvar! Samboerkontrakt er desverre noe alt for få benytte seg av og da blir lærdommen dyr ved et evt brudd..

Anonymkode: 85944...e03

• Liker 2
Skrevet

Alltid få slike ting skriftlig. Det er et spørsmål om du kan bevise at dere var sammen om dette om han nekter. 

Anonymkode: 393aa...e9d

Skrevet

Hvis du kan vise til noe slik som at du overførte penger til han, og at dette prosjektet var dere sammen om, og at det ikke kunne realiseres uten dette lånet..så står du kanskje litt sterkere..men har du ingenting slikt å vise til, så står du på svak grunn i argumentasjonen ovenfor han. 

Anonymkode: 393aa...e9d

Skrevet

Har dessverre ingenting skriftlig, ei heller noen samboerkontrakt, så skjønner at jeg er på tynn is her. Han vet jo veldig godt at vi var sammen om dette, men det virker som han ikke er interessert i å betale da han kan "slippe unna" nettopp fordi jeg ikke har noe formelt på dette. 

TS

Skrevet

Ok, så dette er saken: Mens jeg og eksen fortsatt var sammen var vi på en lengre reise. I forkant av dette jobbet vi begge og sparte opp penger. Vi tjente ca. det samme. I tillegg tok vi opp et lite lån, dvs. 1 semesters lån fra Lånekassen (ufint, I know). Dette lånet står på meg og vi har kun en muntlig "avtale" på at vi skulle ta opp dette lånet sammen. For 2 år siden ble det slutt og vi har hatt minimalt med kontakt siden. Jeg begynner å tilbakebetale studielånet mitt nå, og vil gjerne at han betaler sin del av dette. Hvordan skal jeg gå frem? Har jeg noen rettigheter her? Jeg har selvfølgelig prøvd å ta dette opp med ham, men han virker ikke interessert i å betale. 

Anonymkode: 84bf0...151

Istedenfor å spørre oss ufaglærte, ta kontakt med en advokat. Du skulle gjort dette for lenge siden, men gjør det allikevel nå. Det trenger ikke vært dyrt heller, du kan også få det gratis(om du tjener lite). Men kontakt en advokat, de vet alt om rettighetene dine. Advokat med spesialisering på f.eks sambo eller kontrakt.

Anonymkode: d317f...e5f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...