AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Heisann. Jeg bor i et veldig lytt hus. På en offentlig plass like bortenfor holder de på å grave(de bruker maskiner som piper ekstremt mye). Dette er så vondt å høre på. Jeg lurer bare på hvor lenge det er lov å holde på å jobbe? Er så ufattelig trøtt og vil gjerne legge meg, men det er umulig med all den pipingen... Anonymkode: 2e0d4...549
Brunhilde Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Til klokka 23 hvis jeg ikke tar helt feil.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Til klokka 23 hvis jeg ikke tar helt feil. Guri det var lenge. Anonymkode: 2e0d4...549
Rosa Sitron Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Fra Mdir:Miljøverndepartementets støyretningslinje T-1442 har anbefalte grenser for bygge- og anleggs-støy. Støygrensene er minst strenge på dagtid kl. 07-19, strengere på kveldstid fra kl. 19-23 og svært strenge om natta fra kl. 23-07. For arbeider som varer mer enn seks uker er støygrensene strengere. Husk! Hvis støygrensene brytes må du ha tillatelse
Rosa Sitron Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Og det jeg siterte over er uten disp. Her holdt de på til kl 0200 i tre uker med disp fra kommunen.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Huff det burde vært tidsbegrensning på sånt! Både i antall timer daglig og lengde. De har holdt på ved siden av meg i over et år nå og jeg er snart nødt til å flytte om det fortsetter. Flyttet fra et annet sted pga støy ved bygging som aldri tok slutt heller.... Går på helsa løs! Anonymkode: aed85...ede
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Kjøp deg ørepropper? Anonymkode: 6e1f4...83c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Huff det burde vært tidsbegrensning på sånt! Både i antall timer daglig og lengde. De har holdt på ved siden av meg i over et år nå og jeg er snart nødt til å flytte om det fortsetter. Flyttet fra et annet sted pga støy ved bygging som aldri tok slutt heller.... Går på helsa løs!Anonymkode: aed85...edeDet er det da, tidbegrensninger og regler. Bryter de disse får du klage Anonymkode: 3ab2d...950
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Jeg flyttet nylig fra et sted hvor de skal bygge i årevis. Da jeg flyttet hadde de allerede holdt på i halvannet år, jeg orket ikke mer. Den evinnelige duren fra alle anleggsmaskinene, rett utenfor vinduene mine. Pipingen hver gang de rørte på hjulene drev meg til vanvidd. Luften der var helt forferdelig på grunn av anleggstrafikken.Egentlig burde myndighetene fått høre hva de utsetter mange av sine innbyggere for med den byggeboomen vi har nå. Det finnes knapt regler for anleggsstøy i boligområder i Norge. Kun de som har med alminnelige stilletider å gjøre, med det omgår de jo lett. Ellers så eksisterer det ikke krav til støyskjerming mot naboer. Kommunene er så opphengt i bygging nå at de ikke ser til hverken høyre eller venstre. De bare kjører på. De river til og med verneverdige hus nå for å bygge boliger! Det er som om noen har satt en sprøyte på dem.Jeg er helt enig i at det går på helsa løs for mange av oss.Ørepropper hjelper ikke, til den som kom med det opplagte forslaget... Anonymkode: 4d966...893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå