Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som sier de vil det lyver bare for seg selv. Innerst inne ønsker de å være sammen med folk. Siden mennesker er sosiale dyr og de som tror de foretrekker å være alene framfor og være sosiale. Lever i en illusjon og lurer seg selv. De sier de er lykkelige alene men det er de ikke. De vil bare ikke innrømme det. Så om noen sier til dere at de vil være alene på jula så lyver de. Dere må få dem til og forstå at de egentlig vil feire jul med andre. De vet det bare ikke selv. 

Anonymkode: cbc51...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ei på jobben på 21 som skulle feire aleine fordi moren nektet henne å ta med hundene sine. Snakket med henne i ettertid, hun fikk tilbud fra naboene. Jeg fikk så vondt av henne.. 

• Liker 1
Skrevet

De som sier de vil det lyver bare for seg selv. Innerst inne ønsker de å være sammen med folk. Siden mennesker er sosiale dyr og de som tror de foretrekker å være alene framfor og være sosiale. Lever i en illusjon og lurer seg selv. De sier de er lykkelige alene men det er de ikke. De vil bare ikke innrømme det. Så om noen sier til dere at de vil være alene på jula så lyver de. Dere må få dem til og forstå at de egentlig vil feire jul med andre. De vet det bare ikke selv. 

Jøss, hvilken idiot du er.

Anonymkode: a84a9...073

• Liker 3
Skrevet

Hva er greia med at folk sier "  jula"?

• Liker 8
Skrevet

Jøss, hvilken idiot du er.

Anonymkode: a84a9...073

Sannheten er hva den er. 

Skrevet

Det heter: I jula. Ikke på.

Bortsett fra det, så er det bare tull det du skriver. Det er flere av oss der ute som frivillig velger å feire jul alene. Fordi alternativet er verre. 

Anonymkode: 5e340...ac5

• Liker 9
Skrevet

Sannheten er hva den er. 

Sannhet er individuelt og relativt.

Anonymkode: 21e15...d08

• Liker 3
Skrevet

Det stemmer ikke, da folk er individuelle. Selv om mennesker er sosiale dyr, er det alltids noen som ikke passer helt inn i den kategorien. Jeg er blant dem som liker å feire jula alene, men som nå har egen familie og derfor feirer med kone og barn. Tidlig i 20-årene feiret jeg alene. Bodde et godt stykke fra nærmeste familie og jobbet stort sett julaften. Da var det herlig å komme hjem, sette på middagen, slappe helt av og nyte en stille og rolig kveld. De neste dagene ble brukt til ulike aktiviteter og også det å kjenne på å ha det rolig rundt seg. Helt herlig. 

Anonymkode: c5b72...a35

• Liker 4
Skrevet

Tror i såfall du også lever i en illusjon og lurer deg selv om du oppriktig tror det du skriver.

Anonymkode: a9414...1d6

• Liker 2
Skrevet

Trådstarter skriver bare piss.

0g hva er egentlig poenget med å skrive "på jula" ?

Anonymkode: 543a5...804

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Jeg var alene på Jula for bare noen dager siden, det gikk helt fint! ...men de hadde ikke det jeg trengte så jeg gikk over gaten til Elkjøp.

Skrevet

Dårlig Norsk.

Jeg var alene på Jula for bare noen dager siden, det gikk helt fint! ...men de hadde ikke det jeg trengte så jeg gikk over gaten til Elkjøp.

der kom du meg i forkjøpet gitt. Jeg handla forøvrig på Jula fordi de hadde det jeg skulle ha. 

Forøvrig må TS være en av de synske på KG, fordi TS vet hva andre mennesker ønsker og vil. Men jeg tror ikke alle er sett i kortene. 

Anonymkode: 1adfb...e0b

• Liker 2
Skrevet

Jo det er det, var borti noen i hjemmesykepleien.  De hadde slekt og venner som ba dem på julemiddag men de ville heller være hjemme alene.

Skrevet

Jeg tror oppriktig at det er mange som faktisk setter pris på å være alene julaften. Nyte stillheten og bruke tiden til litt ettertanke.

Vi er alltid veldig mange på julaften, mellom 24 og 30 personer, og vi samles alltid hos oss. Både fordi vi har best plass og kan dekke til så mange i spisestua uten problemer og fordi vi har overtatt gården som flere av familiemedlemmene har lange tradisjoner knyttet til. Og jeg må si at det høres ut som en drøm å få være helt alene en julaften. Nyte stillheten, se på det jeg vil på tv, lytte til god musikk, fyre i peisen og sitte helt stille og bare titte inn i den og spise julegodis og drikke varm gløgg.

Jeg vet at det for alltid vil forbli en drøm, men jeg syns ikke det er riktig å si at ingen ønsker å være alene. Jeg vet om flere som foretrekker det og jeg har ikke problemer med å forstå hvorfor.

Når jula er over så er jeg bestandig helt utslitt etter å ha disket opp for alle disse på julaften og enda flere når vi har åpent hus på 1.dag. Tenk å bare nyte julefreden og samle energi til det nye året.

Selvfølgelig er jula hyggelig, men man kan ha det helt topp selv om man er alene. Nå sikter jeg til de som er frivillig alene. Vet at det fins mange som er ensomme og ikke har noen å feire jul med og de syns jeg selvfølgelig veldig synd på, men man må ha lov til å velge å være alene uten at noen tror du lyver hvis du sier at det er det du vil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal være alene denne julaften. Men det er mitt ønske. Barna skal til faren sin, og jeg er bedt bort. Men så deilig det skal bli, og få spise nøyaktig hva jeg vil, ligge rett ut i sofaen og se på filmer. Bare gjøre det jeg vil. Jeg har barnefri bare en helg i måneden, så den tiden nyter jeg.

Anonymkode: 895e3...27f

• Liker 3
Gjest Jessica
Skrevet

Jeg skal være alene denne julaften. Men det er mitt ønske. Barna skal til faren sin, og jeg er bedt bort. Men så deilig det skal bli, og få spise nøyaktig hva jeg vil, ligge rett ut i sofaen og se på filmer. Bare gjøre det jeg vil. Jeg har barnefri bare en helg i måneden, så den tiden nyter jeg.

Anonymkode: 895e3...27f

Gleder meg til mine er store nok til å feire borte med far så jeg kan gjøre det samme som deg 😄 Hørtes kjempe deilig ut 

Skrevet

Jeg skulle gjerne vært alene i jula, men sosiale normer gjør at det er enklere å være litt sosial for å unngå mas. Fordi noe er riktig for deg, betyr det ikke at det er sånn for alle andre.

Anonymkode: 717b7...f5b

Skrevet

Eller i Island!

Anonymkode: 81300...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...