Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er straks ferdig med turnus-tjeneste som fysioterapeut. Ser at startlønn for fysioterapeuter ligger rett under 400 000 kr. 

Dette er ikke akkurat mye å leve på og jeg merker jeg blir bekymra for hvordan jeg skal kunne ha en OK hverdag med økonomi til litt reiser og opplevelser i tillegg. Noen som lever på en fysioterapi-lønn som kan fortelle hvordan det er? Eller andre med tilsvarende lønn?

Anonymkode: c8342...3cf

Skrevet

Alle burde klare seg på 400k i året. Nøkkelen er å kutte ut overdådige utgifter en slik lønn ikke tåler. 

• Liker 21
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Dette er ikke noen dårlig lønn. Du blir ikke fattig i det hele tatt.

Skrevet

Overleve på 400 000? Du kan til og med leve ganske bra. Kunsten er å ikke søle bort pengene på "tant og fjas".

• Liker 17
Skrevet

400 000 er da mer enn nok. Hva er det du tenker at folk tjener i dette landet?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg tjener 300 000 i året og har nok til reiser og opplevelser :ler: First world problem! Alt handler om prioriteringer ;) Gjennomsnittslønna i Norge ligger på 400 000-450 000 i året.

Jeg sitter neppe å sulter ihjel og unner meg et restaurantbesøk i ny og ne. Men jeg kan ikke akkurat gå på restaurant hverdag i uka eller kjøpe merkes klær hver måned. Jeg planlegger mine middager men jeg spiser ikke søppel for det! ;) Bor i et sentralt fint blokk, deler leilighet med sambo. Har en mer enn OK hverdag! :)

Endret av karlakarl
  • Liker 5
Skrevet

Du kan jo oppnå driftstilskudd fra kommunen etter hvert. Det skulle øke inntjeningen en god del, tror jeg.

Skrevet

Hei.

Jeg er straks ferdig med turnus-tjeneste som fysioterapeut. Ser at startlønn for fysioterapeuter ligger rett under 400 000 kr. 

Dette er ikke akkurat mye å leve på og jeg merker jeg blir bekymra for hvordan jeg skal kunne ha en OK hverdag med økonomi til litt reiser og opplevelser i tillegg. Noen som lever på en fysioterapi-lønn som kan fortelle hvordan det er? Eller andre med tilsvarende lønn?

Anonymkode: c8342...3cf

Kødder du eller? 

Anonymkode: 9f06e...1ea

• Liker 10
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Når jeg så tittelen så begynte jeg å lure på om de ikke råd til mat på bordet 😜 Jeg har godt under din lønn og barn. Det går helt fint 😀

Skrevet

Generasjonen som fikk alt i fanget.. Det koster å opprettholde livsstilen med designvesker, sjampanje, neglefiksing, og jordenrundtreiser..

Anonymkode: b0354...28a

• Liker 8
Skrevet

Jeg har 600000 i året og syntes det er alt for lite.. Dog er det jo fordi jeg kaster bort alt for mye på fjas ;)

Anonymkode: 758d6...09e

Skrevet

Min mor lever greit på 150K i året. Bruk pengene fornuftig så går det helt fint:) Og har ikke du nettopp vært student? Du må jo ha lært noen sparetriks i løpet av studietiden, de har jo enda mindre å rutte med.

Anonymkode: 59762...314

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Nei, det høres jaggu tøft ut TS. Hvis jeg var deg ville jeg begynt å hamstre grøtris og surkål med det samme.

Skrevet

Nei, det høres jaggu tøft ut TS. Hvis jeg var deg ville jeg begynt å hamstre grøtris og surkål med det samme.

For ikke å snakke om pepperkaker.

Anonymkode: 6c3bd...2cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 600000 i året og syntes det er alt for lite.. Dog er det jo fordi jeg kaster bort alt for mye på fjas ;)

Anonymkode: 758d6...09e

Mye vil ha mer :ler:.

• Liker 4
Skrevet

Synes TS får mye pepper her. Om man må leie sånn halvveis sentralt i Oslo med eget soverom, er jo leien rundt 13000-14000 måneden. Da har man ikke mye å leve for med en årslønn på 400.000. Det går jo, men man lever definitivt ikke godt. Og det føles nok ufair, etter lang utdannelse. 

Anonymkode: 3c714...fef

• Liker 3
Skrevet

TS har ikke skrevet noe om hvordan hun bor.

Skrevet

Synes TS får mye pepper her. Om man må leie sånn halvveis sentralt i Oslo med eget soverom, er jo leien rundt 13000-14000 måneden. Da har man ikke mye å leve for med en årslønn på 400.000. Det går jo, men man lever definitivt ikke godt. Og det føles nok ufair, etter lang utdannelse. 

Jeg ligger på samme lønn ca, og bor sentralt i Oslo uten noe problem. 400 000 er ikke noe problem om man ikke sløser.

Anonymkode: 8b2b8...249

• Liker 4
Skrevet

Hvordan kan det være urettferdig? TS må jo ha visst hva en fysioterapeut tjener før hun begynte på utdannelsen.

Anonymkode: 1320a...8ee

• Liker 3
Skrevet

Dersom man er enslig med 400 000,- i året og leier bolig til 13 000-14 000 i måneden er man jo ikke akkurat særlig økonomisk begavet. Man får billigere boliger i Oslo, eller innen pendleravstand til byen, særlig siden man ikke behøver stort med plass når man er alene. Det logiske her er jo å bo trangt og leie billig i en periode mens man sparer seg opp egenkapital til egen bolig. 

Ellers stusser jeg litt over at fysioterapeut-utdannelse betegnes som en "lang" utdannelse... 

TS: Du klarer deg nok fint på 400 000,- i året :blomst: Lev etter evne og ikke sløs bort penger på tant og fjas, så vil du se at du får råd til alt du behøver og litt til. 

Anonymkode: d3140...d32

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...