Gå til innhold

Koldtbord!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell meg hva dere liker å finne på et koldtbord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravlaks

Flatbrød

Foccacia

Spekemat

Roastbiff

Pastasalat

Oster

Gjerne mer tapasinspirerte retter som spanske kjøttboller, scampi, bruschetta, empanada, saltbakte poteter og aioli, satay kylling, lefserruller

Oppskjærte grønnsaker, agurk, tomat, paprika, salatblader osv

Sauser og dressinger som passer til det som står på bordet

Skrevet

Egentlig kan jeg ikke fordra koldbord.. Så mye bedre med tapas! Men tenk litt "ren" mat, alt trenger ikke nødvendigvis å være så fancy schmancy.. Godt brød og smør er et must! Gjerne foccacia også, det er kjempegodt og passer sammen med mye annet. Jeg er veldig fan av varm mat, men er du en av dem som absolutt ikke kan ha det fordi alt må være ferdig å stå på kjøl, så server gjerne kald varmmat som kylling, pasta, helstekt laks, båtpoteter osv. En god, basic salat, men gjerne  sånn at man kan blande litt selv, feks dressing, mais, oliven osv. i egne små skåler. Ellers setter jeg pris på en plain eggerøre, frukt og bær. 

Anonymkode: 1c452...fc6

Skrevet

Typisk koldtbord i min familie:

Eggerøre, røkelaks, reker, focaccia, aioli, loff, flatbrød, spekeskinke og andre type pølser, kurv, roastbeef, potetsalat, salat/pastasalat, grøt, oppskåret frukt og grønnsaker, kjeks, ost, karbonader og stekt løk, kabaret(? sånn gele med egg, erter, gulrot osv), waldorfsalat, 

Noen ganger har vi også scampi og blåskjell :) 

Skrevet

Typisk koldtbord i min familie:

Eggerøre, røkelaks, reker, focaccia, aioli, loff, flatbrød, spekeskinke og andre type pølser, kurv, roastbeef, potetsalat, salat/pastasalat, grøt, oppskåret frukt og grønnsaker, kjeks, ost, karbonader og stekt løk, kabaret(? sånn gele med egg, erter, gulrot osv), waldorfsalat, 

Noen ganger har vi også scampi og blåskjell :) 

kurv?

Anonymkode: 5f581...4d4

• Liker 1
Skrevet

kurv?

En type spekepølse av elg :fnise: Vet ikke hva den kalles ellers i landet :laugh:

Skrevet

En type spekepølse av elg :fnise: Vet ikke hva den kalles ellers i landet :laugh:

:fnise: Så for meg en meget spesiell familietradisjon :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...