Gå til innhold

Ensom selv med familie og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på tv2 at det er mange som er ensomme i Norge, og selv om vi er mer åpne om det er det fortsatt tabu. Spesielt for de som man tilsynelatende skulle tro ikke var ensomme. Derfor jeg lurer. Er du eller føler du deg av og til ensom? Selv om du kanskje har barn og er gift eller annet. Jeg kan innimellom føle meg ensom fordi vi har etablert oss langt unna øvrig storfamilie. Altså sentralt på østlandet, mens resten bor i nord og vest.

Anonymkode: 3e3ec...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg føler meg offte ensom, selv om jeg har både mann og barn.

Etter at barna er i seng sitter stort sett mannen på kontoret sitt foran pcn, og jeg alene i stua....

Familien som offte var her før vi fikk barn, gidder ikke lenger, fordi vi ikke kan drikke oss drita og spille høy musikk lenger.

foreldrene mine bor ett stykke unna, så vi sees ikke så ofte.

Vennene mine har stort sett bosatt seg på landet, og fått barn selv, så de sitter jo også hjemme på kvelden.

Jeg er egentlig en veldig sosial dame, så det å sitte hjemme "alene" hver kveld føles fryktelig ensomt....

Anonymkode: 99b1a...c1b

Skrevet

Jeg har mann og barn, og selv om jeg elsker livet med dem føler jeg at jeg savner mer på venninne og fritidsfronten. 

Foreldrene mine lever ikke lengre, og min manns foreldre er veldig sære og lite sosiale av seg (kommer aldri på besøk, selv om vi bare bor to timers kjøring unna f.eks), så de ser vi bare ca 5-6 helger i året. 

Vi bor på et lite sted og jeg kjenner at jeg har lite til felles med mange av dem som bor her. Jeg har bodd borte og studert osv, mens mange har bodd samme sted hele livet. I tillegg har de gjerne stort nettverk av familie, og dermed mulighet til å ha mye barnefri. 

Jeg er intressert i å bygge opp mitt sosiale liv igjen etter som barna blir eldre, men jeg innser at jeg nok bør flytte til et større sted. 

Anonymkode: 71944...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...