Gjest Ennasus Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Hei!Som tittelen sier: Hva er din favorittgrønnsak og hvorfor?Gjerne kom med oppskrifter hvor du bruker den eller generelt hva du bruker den til
melatonin Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Jeg elsker gulerøtter, de er gode å knaske på og jeg bruker de i nesten alle retter jeg lager. Revet gulerot i lasagne, i pastasaus, kokt/dampet til alle kjøttretter, i wok.. You name it! Kjøper masse gulerøtter her i huset En allsidig og god grønnsak!Ellers har jeg dilla på spinat, grønnkål og kålrerot for tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Definitivt agurk :-) Kan jo brukes til d meste :-) Anonymkode: b2ed8...5ad
Pterinochilus Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Paprika, den kommer i mange former, farger og varianter og kan brukes til det meste. Ovnsbakt paprika, fylt med kjøtt og ris, er kjempegodt. Og før noen poengterer det, så er jeg klar over at paprika strengt tatt er en frukt, men på samme måte som hvalen er et pattedyr som oppfører seg som en fisk, så er paprikaen en frukt som fungerer som en grønnsak. Endret 7. desember 2015 av Pterinochilus
mintgrønn Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Avocado står absolutt på første plass og spinat og asparges på en god andre plass:)Avocado bruker jeg til guacemole, til sashimi, i salat. og spinat syns jeg godt å lage suppe av med kokt egg i ,og asparges pleier jeg å smørdampe. nam:) Endret 7. desember 2015 av mintgrønn
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Elsker løk i alle farger og fasonger Anonymkode: 17d29...16b 1
Purple Basil Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Rotgrønnsaker, fordi de kan brukes til så mye forskjellig Endret 7. desember 2015 av Purple Basil
minboble Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Grønnsaken som blir brukt mest er nok løk (sjalott, rødløk, hvitløk, gul løk).Da er vel den favoritten, da!Er det mulig å lage mat uten løk da? Paprika kommer på en god andreplass, da denne også piffer opp smaken på det meste, dessuten kommer den i alle slags stilige farger som gjør maten enda mere innbydende!
Florence Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Brokkoli! Knallgodt og kan brukes til mye. Rå, kokt og stekt. Namnam. 2
Puny Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 Chilli, putter det i ALT! og avokado, fordi det er så sinnsykt godt!
Librarian Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 Asparges, den er så velsmakende og enkel. Koker den alltid i max to minutter, og strør havsalt over, så er den perfekt. Er også veldig god på grillen og med spekeskinke rundt.Ellers er jeg veldig glad i avokado, blomkål og paprika.
casablancas Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Brokkoli, asparges og agurk. Avocado også, men det er vel strengt tatt en frukt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 Løk, blomkål, brokkoli og grønnkål. Anonymkode: e0331...402
Maximillian Cohen Skrevet 7. desember 2015 #16 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Løk er er med i nesten alle middager jeg lager. Gulrot er med i nesten alle middager jeg lager med løk. Selleri er med i nesten alle middager jeg lager med gulrot. Men jeg har så lyst å svare chili at jeg velger å gjøre det....ellers er grillet maiskolbe med salt, pepper og smør noe av det best jeg vet. Endret 12. desember 2015 av Maximillian Cohen 1
Fredsmegleren Skrevet 7. desember 2015 #17 Skrevet 7. desember 2015 SØTPOTETNydelig som fries, chips, i grateng, som suppe, i kaker, grønnsakskaker, stekt i ovn, osv
Gjest hockeyfrue Skrevet 7. desember 2015 #18 Skrevet 7. desember 2015 Jeg er litt usikker på om det regnes som en grønnsak, men jeg ELSKER tomater! Plomme-, klase-, cherrytomater, you name it. Jeg kan finne på å kjøpe inn cherrytomater i stedet for godteri på lørdagene... Ovnsbakte cherrytomater med havsalt på er også veldig godt!
Brunhilde Skrevet 7. desember 2015 #19 Skrevet 7. desember 2015 Løk er den grønnsaken jeg minst kan klare meg uten. Rødbeter er også en favoritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå