AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Hvordan overlever dere søvnmangel med små barn? jeg trenger bare gode råd, og råd som få den avlastning du trenger hjelper ikke. Vi har ikke mulighet for avlastning. Greit å klare seg selv uansett. Anonymkode: 45df4...29b 1
Askmeagain89 Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Vel... Overlever gjør man alltids, men hvorvidt det går så veldig bra eller er sunt er en helt annen diskusjon. Har en liten på 7 mnd som sover svært lite på dagtid og hvis hun skal sove må det være på meg, faren eller i vognen. På natten våkner hun 7-8 ganger og det tar evigheter å legge/roe ned. Det som hjelper mest her er å gjøre det som gir energi og droppe alle planer de dagene der alt er helt krise. Bæresjal er gull, frisk luft er gull, legge seg når baby legger seg er gull, bytte på er gull og tillate seg å sløve med baby på fanget. Gi babyen en slikkepott eller noe annet spennende, sett deg i sofaen og slapp av. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Innse at søvn er oppskrytt, tenk på alle verdensproblemene du løser i ammetåka kl 03 på natta husk at det er en periode og ikke for alltidta annenhver natt så du får én god natt annenhver nattta deg en lur midt på dagen og jobb redusert
missLynch Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Prøv å ikke tenk på hvor få timer du har sovet. Ikke tell timene! Det er ikke farlig å sove kun 4-5 timer pr natt- men det er forferdelig slitsomt! Forsøk å tenk at dette er en fase i livet- det går over!! Vanskelig å tenke slik når man står oppe i det, men plutselig en dag sover barnet på natta og man er tilbake til normalen.... 1
Gjest Magnifiq Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Ikke fokuser på antall timer du har fått på øyet. Ikke se på klokken på natten.Er dere to stk, så bytt på å sove litt lenger på morgenen/annenhver natt i helgen.ta en powernap på sofaen mens barna ser Barne-TV.Legg deg tidlig.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Hvordan overlever dere søvnmangel med små barn? jeg trenger bare gode råd, og råd som få den avlastning du trenger hjelper ikke. Vi har ikke mulighet for avlastning. Greit å klare seg selv uansett. Anonymkode: 45df4...29bJeg overlevde forsåvidt fysisk, men ikke mentalt. Vi var over nattamming, nattbæring (kolikk) og alle de andre nattlige utfordringer (trodde vi!) da Mini var rundt året. Jeg elsket å sove 5 timer sammenhengende hver natt. Så ble hun ca halvannet.. Etter seks uker med avbrutt søvn hver natt ca kl 00, 03 og 05 pga natthoste / astma(men hun var for liten til diagnosen og medisin), fikk jeg en alvorlig depresjon. Det er nå snart to år år siden. Jeg har brukt mye medisiner, men har fortsatt ikke et normalt søvnmønster. PS : vi har også fortsatt utfordringer med astma og natthoste, men pga medisin er det "kun" 5-7 netter i strekk ca hver 5-6 uke. Jeg er ikke spesielt motivert for å gi dette barnet ett søsken. Anonymkode: 720b2...ffa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Ta vakter slik at man får lenger tid med sammenhengende søvn, istedet for annenhver gang så står man opp. Pump ut mm og gi på flaske, så får du sovet selv om barnet våkner. La far ta morgenstell om du har vært oppe om natten, og løfte babyen inn til deg for amming, og så legge barnet igjen før han drar på jobb. Da slipper du opp av senga, og kan lettere sove videre. Sov selv om barnet er våkent, så lenge det er rolig og ikke trenger noe, så kan du fint legge deg på sofaen. Anonymkode: a8f83...93a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Jeg er i lignende situasjon, og jeg har møtt veggen (baby 6måneder, og en 2 åring). Jeg sykemeldes nå fra min permisjon og mannen må ta over. Eneste som kommer til å funke hos oss - og da må det bare funke. Har dere Home-start i deres kommune, ville jeg tatt kontakt med dem. Anonymkode: abe97...898
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Alle rådene over er gode. Jeg er alene med barnet mitt på 3 år og hun er ofte våken flere timer om nettene. Jeg har ikke så mye annet valg enn å bare bite tennene sammen og overleve. Jeg funker ikke alltid så bra dagen etter, men jeg må bare stå opp, levere i barnehagen, dra på jobb og gjøre alt annet som må gjøres. Anonymkode: fbe6f...3de
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Har ett barn på 1,5 år som tuller mye om nettene.. Fra jeg ble gravid har jeg ikke sovet mer enn 3-5 timer i døgnet. Sliter selv med og sovne om kvelden og må opp kl 05 for og dra på jobb. Lever på kaffe og sover 2-3 timer lengre en dag i helgen. Det er tungt, men tenker at dette kun er en periode i livet og at det vil bli bedre Anonymkode: ec487...ac6
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Hvordan overlever dere søvnmangel med små barn? jeg trenger bare gode råd, og råd som få den avlastning du trenger hjelper ikke. Vi har ikke mulighet for avlastning. Greit å klare seg selv uansett. Anonymkode: 45df4...29bKaffe!!!
Luckiness Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 Ikke fokuser på antall timer du har fått på øyet. Ikke se på klokken på natten.Er dere to stk, så bytt på å sove litt lenger på morgenen/annenhver natt i helgen.ta en powernap på sofaen mens barna ser Barne-TV.Legg deg tidlig.Å ikke se på klokken og sjekke hvor mange timer man har sovet tror jeg er lurt! Jeg har ikke barn selv...Men sover jeg dårlig og lite før jobb f.eks. så føler jeg meg alltid stresset om jeg ser på klokken gjennom natten. Og jeg tror stresset fører til at man ikke slapper nok av og derav sover enda dårligere - om en får sove igjen da.
Gjest Magnifiq Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 5 pga natthoste / astma(men hun var for liten til diagnosen og medisin), Anonymkode: 720b2...ffaså rart! Her fikk minste diagnose og medisiner da han var 6mnd.og hvorfor byttet dere ikke på?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Alle rådene over er gode. Jeg er alene med barnet mitt på 3 år og hun er ofte våken flere timer om nettene. Jeg har ikke så mye annet valg enn å bare bite tennene sammen og overleve. Jeg funker ikke alltid så bra dagen etter, men jeg må bare stå opp, levere i barnehagen, dra på jobb og gjøre alt annet som må gjøres. Anonymkode: fbe6f...3deHvis en treåring er våken flere timer på nettene er det vel på tide å dra til legen. Dette er ikke normalt. Barnet er dessuten så stort at du kan sove videre og kreve at barnet ligger stille i sengen sin. Si det er natt, og legg deg igjen. Anonymkode: a8f83...93a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå