PatrickBateman_ Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Skal på ferie i en mnd og tenker å ikke ta med macen, kun Iphonen. Minnet på iphonen kommer til å bli fullt før jeg er halvveis i ferien, så derfor prøver jeg å finne ut av å kunne bruke Icloud. Men jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan det fungerer. Ser at bildene jeg tar med iphonen blir automatisk overført til macen, men det går jo ikke an å "bruke" bildene til noe? kan bare se dem. Hvordan får jeg til å faktisk lagre dem på macen slik at jeg kan bruke bildene?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Hva mener du med at du ikke kan bruke bildene? Bruker du Apple Photos? Anonymkode: 0d24a...b96
PatrickBateman_ Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2015 Hva mener du med at du ikke kan bruke bildene? Bruker du Apple Photos?Anonymkode: 0d24a...b96For eksempel laste opp bilder på facebook eller andre steder. Rett og slett gjøre noe mer med bildene enn å bare se på dem. Skal blant annet fremkalle bildene via nettet. Bildene fra Icloud havner i en mappe som heter "bilder-bibliotek".
Klossmajor Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Bilder-bibliotek inneholder filene som benyttes av Apples program Photos (eller Bilder som programmet forutsigbart nok heter på norsk). Bilder-bibliotek kan åpnes som en hvilken som helst annen mappe ved å høyre-klikke (ctrl+klikk) på dets ikon i Finder og velge Vis innholdet i pakken. Foreslår at du setter deg inn i programmet Photos. Det er et forholdsvis enkelt program. Innstillingene for samhandling mellom Photos og iCloud finner du i Photos ved banen Bilder -> Valg -> iCloud i menylinjen. Photos har en egen delingsknapp godt synlig, som gir deg mulighet for enkel opplasting til bl.a Facebook. Du kan hente iCloud-bildene direkte i undermappene i Bilder-bibliotek eller du kan dra bildene dine direkte fra Photos ut på skrivebordet. Fra skrivebordet kan du naturligvis åpne bildene i Photoshop og andre redigeringsprogrammer. Det er også en del redigeringsmuligheter i Photos, slik det var i forgjengerne iPhoto og Aperture. Redigeringsmulighetene i Photos kan suppleres med utvidelser som f.eks Pixelmator, Affinity Photo og noen av programmene i CreativeKit fra Macphun. Du kan eventuelt gå til anskaffelse av et program som PhoneView fra Ecamm, som gir deg tilgang til alt innholdet på din iOS-innretning i et Finder-lignende vindu. Da får du fra din Mac tilgang til dine meldinger og alt annet som ligger der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå