Gå til innhold

Bleking av hår, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blondt stripet hår, og har nå en ganske kraftig mørk ettervekst. I tillegg er håret litt gyllent rett før etterveksten, på grunn av en litt mindre vellykket bleking forrige gang. Denne gangen vil jeg sørge for at det blir skikkelig lyst der oppe, men er usikker hva slags bleking jeg bør kjøpe. Har en bleking, men tviler på at den tar helt det mørke. Vil også ha litt lysere hår generelt, så lurer på å bruke den jeg har i det lyse håret? Spørsmålet mitt er egentlig om det er noen som har tips hva jeg bør gjøre, hvilken farge/bleking jeg skal kjøpe og eventuelt andre råd.  Får nok mange svar som "gå til frisør", men har deseverre ikke råd til det. 

Aller mest ønsker jeg meg omtrent isblondt hår, men jeg aaner ikke hvordan jeg skal oppnå et bra resultat :( Om noen trenger bilder for å få et bedre inntrykk av min nåværende farge så er det bare å si ifra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp "Poly Blonde L ++" beste som man kan få kjøpt. Den bleker etterveksten helt lys. De siste 15 min tar du i resten av håret, da vil det også bli helt lyst. 

Anonymkode: a240d...1b8

Skrevet

Et tips mot gulskjær bare: bruk lilla shampo (loreal silver) i tørt hår og sitt med det i en time, det fjerner alt av gulskjær. (Hvis gulskjæret er i en lys Tone) Hvor mørkt er håret? Mulig du må bleke det to ganger men det ser du etter du har brukt lilla shampo. 

Skrevet

En korrekturbehandling hos frisøren koster rundt 500kr, det er i utgangspunktet bare et middel du sitter med i håret i ca 15-20 min. så da kan du fint få en lærling til å gjøre det for halv pris. Etter en slik behandling vil stripene dine få en kaldere tone. Anbefales.

Anonymkode: 33477...54e

Skrevet (endret)

Jeg har fudge lillashampoo, og synes den funker fint! Har lenge vurdert den loreal sin i tillegg da. Takk for tips :) Føler faktisk ikke frisørene jeg har gått til har klart å ta etterveksten skikkelig, noe som er irriterende når man betaler en del. Kan ta bilder

http://www.vita.no/harpleie/harfarge/blonde-l101-silver-blonde  Denne har jeg hjemme, men så i ettertid den er for litt lysere hår.. Bruker jeg den vil det vel bli oransje ettervekst?

Endret av marizz
Skrevet (endret)

28rh3dv.png 

Dårlig bilde, men tok med webcameraet. Som dere ser er etterveksten nokså mørk, deretter er det litt gyllent så enda lysere. Trenger i grunn ikke være så mye lysere, men vil ha det kaaaldt. Er så redd for å få lilla hår når jeg bruker lillashampoen til fudge..

Er bare glad jeg er nokså høy, så ikke alle ser hvordan det står til med håret der oppe:fnise:

Endret av marizz
Skrevet

Har kjøpt den L1++ nå, så da skal jeg prøve den om noen dager! håper ikke håret mitt faller av heheh

Skrevet

For å få vekk gulskjær kan jeg anbefale Directions white toner. Den skader ikke håret, men tar vekk overflødig gulskjær og virker om du har bleka hår fra før av. Dragenshule.no selger den blant annet. 

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...