AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 gøy og gir deg glede?Eller er det andre grunner til at du trener?Har du et fast antall økter du gjennomfører i uka? Og hva hvis du må droppe en økt? Anonymkode: 96aae...800
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Delvis. Jeg liker konkurransen og følelsen av å lykkes. Noen ganger er det gøy å trene, andre ganger ikke. Alltid gøy etterpå. Har en plan, men det er helt greit om jeg ikke rekker alle øktene. Anonymkode: d0322...032
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Trener da det er en livsstil nå. Liker godt å se fremgang selv om jeg har trent i mange år. Det siste året har jeg begynt å trene etter programmer og det er absolutt å foretrekke. Trener forøvrig kun styrketrening samt at jeg er enten ute å springer eller går.Saltimer er ikke noe for meg.Følelsen man får etter trening er derimot helt fantastisk Man får overskudd og føler seg opplagt etter en treningsøkt hvor man får svettet ut. 1
Gjest Runforit Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Startet å trene fordi jeg var i ræva form.Nå er det like naturlig som morgenkaffen og jeg trenger ikke å tvingr meg selv til å jogge. Synes det er deilig, avstressende og så føler jeg meg mer opplagt og fresh etter en joggetur.Jeg jogger hver dag, men om jeg ikke får jogget er det ikke noe krise, men jeg blir veldig rastløs etter et par dager.
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 gøy og gir deg glede?Eller er det andre grunner til at du trener?Har du et fast antall økter du gjennomfører i uka? Og hva hvis du må droppe en økt?Anonymkode: 96aae...800Fordi det er deilig, fordi jeg liker det, jeg trenger det, det gir meg energi, det er sosialt, det gir meg selvtillit, er en bra avkobling fra jobb og kontorarbeid etc.Før i tiden da jeg trente kampsport, så var det fordi det var gøy også :-).Mine treningsrutiner har blitt ganske fleksible. Før i tiden var jeg ganske rutinert og hadde faste dager i uken hvor jeg trente. Nå trener jeg når jeg trenger og føler for det. Dvs. 2-4 ganger i uken.
HanneAa Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trener fordi jeg synes det er viktig å holde seg i form, men det er også gøy å trene. Og resultatene man får er jo verdt det. Føler meg bra etter en treningsøkt og har mer overskudd og energi
Gjest Raindrops Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trener fordi: det gir meg overskudd, det gir meg muligheten til å få ut aggresjon gjennom å løfte vekter fremfor å slå i veggen og fordi det gir meg mestringsfølelse og selvtillitt på andre områder enn jeg er vant til.Jeg synes ikke nødvendigvis det er gøy å trene, men det gir meg absolutt glede.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Jeg har trent i alle år, og ikke en eneste gang har jeg gjort det fordi det er gøy. Jeg gjør det fordi jeg må!Det føles godt når treningen er ferdig, og det er det eneste som gjør at jeg holder ut. "Bare 45 minutter, så er du ferdig". Anonymkode: 6fbb0...aa2 2
Madeleine* Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Trener hovedsakelig fordi jeg ønsker en fit kropp og god helse. Kan ikke si at det er gøy, men det gir mestringsfølelse å bli sterkere og kunne løfte mer.
Beccy87 Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Trener for å komme tilbake i den kroppen jeg hadde før jeg ble gravid. Ikke bare med tanke på utseende, men også utholdenhet osv. Synes ikke trening er noe gøy, men det må til....
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Det er utrolig kjedelig, men må man, så må man. Anonymkode: d6209...efb
Rainbow Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 gøy og gir deg glede?Eller er det andre grunner til at du trener?Har du et fast antall økter du gjennomfører i uka? Og hva hvis du må droppe en økt?Anonymkode: 96aae...800Ja, jeg liker det utrolig godt, det betyr mye. Jeg er avhengig! Trener ellers for å bli sprekere og sterkere og mer utholdene (det er alltid forbedringspotensiale) og skal også innrømme det er for å få finere kropp. Fordi det er gøy, jeg får masse energi, orker ting, føler jeg presterer noe, jeg elsker at jeg kan se forbedring hele tiden i alle ledd, det er veldig målbart.Jeg trener omtrent hver dag. Alltid minst fem dager i uka, og i helgene blir det enten jogging eller langtur med hund hvis jeg ikke rekker å trene "vanlig". Trener hjemme med videoer, alt fra HIIT til styrke til tabata til dansing til cardio. Mest fra BeachBody, og mest (om dere googler det) treneren Shaun T.Hvis jeg må droppe en økt blir jeg sur, og hvis jeg må det når jeg følger et program (en plan satt opp på forhånd som hører til den videoen jeg tar), syns jeg det er kjempevanskelig, faktisk. Blir helt stressa når jeg ikke får tat rett økt på riktig dag, eller det kommer noe i veien. Så det skal mye til for at jeg dropper det.Trener helst ca 6.35 hver morgen, men de dagene det ikke går blir det i 18-19-tida om kvelden. Holder på i 30-60 min, det kommer an på hvilket program jeg er på, feks er mye av HIIT-videoene mer enn bra nok for en halvitme, men flere styrkeprogrammer varer lengre. Men merker at 30-40 min er ganske ideelt.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 Trener fordi jeg synes det er gøy å trene og konkurrere. 95% av treningsøktene ser jeg frem til å gjennomføre. Klarer som regel å planlegge hverdagen godt nok til at det ikke er ofte en planlagt økt må droppes, men med småbarn skjer det innimellom. Da er det bare å ta det som en hviledag og trene dagen etter. Anonymkode: 65469...94f
minboble Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Trener fordi det er gøy og gir meg glede. Det er utrolig moro å sette mål/nå dem, ta et nytt maks løft (bli en sterkere versjon av meg selv), det kan være veldig sosialt (selv om jeg holder fokus på treningen), moro å se hvordan kroppen endrer seg sakte men sikkert også. Og hva er vel ikke bedre enn å komme hjem etter endt trening, når dopaminene surrer rundt i skallen min? Bruker også trening som terapi for meg selv.Har 3 faste styrke dager i uken, men jeg er en fleksibel person, og dersom jeg skal noe på f.eks en av styrkedagene, tar jeg det bare en annen dag i uken. Men disse 3 styrke dagene er for meg "obligatoriske". Er aktiv utenom også, da jeg går mye tur, svømmer, har også trent en del kampsport.
Gjest Sukkerbit Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 Jeg synes som oftest det er gøy, men nå i eksamenstiden er alt dritt så trening er også dritt siden jeg ikke har energi til overs. Men hvis jeg ikke trener får jeg bare mindre energi.
Gjest O.G. Skrevet 7. desember 2015 #16 Skrevet 7. desember 2015 gøy og gir deg glede?Eller er det andre grunner til at du trener?Har du et fast antall økter du gjennomfører i uka? Og hva hvis du må droppe en økt?Anonymkode: 96aae...800Nei, for å holde vekten nede.
peppermyntete Skrevet 7. desember 2015 #18 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trener fordi jeg vil ned i vekt og samtidig få en sunnere og sterkere kropp, men jeg hadde jo ikke orka det hvis jeg ikke syntes det var gøy! Jogging for eksempel er jo ikke sånn supergøy der og da når man peser som en gal og bare har nådd to km, men etterpå så! Når man fikk til en km mer enn forrige gang så er det kjempegøy fordi man har nådd et mål.
Gjest Tamsi Skrevet 7. desember 2015 #19 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trener slik at jeg kan fortsette å spise det jeg vil og likevel være fornøyd med kroppen, i tillegg til at klærne ikke skal bli for små. Jeg greier ikke å kutte ut søtsakene likevel så da får det ordnes på den andre måten
Hu i byen Skrevet 7. desember 2015 #20 Skrevet 7. desember 2015 Synes det er gøy :-) Godt å få lufta hodet litt, slå nye rekorder, se nye steder osv.. (jeg løper mye).. Blir rastløs hvis det går en lenger periode uten at jeg får trent, synes hodet fungerer mye bedre, jeg blir kvikkere, jobber mer effektivt når jeg får trent jevnlig, så jeg merker veldig fort at jeg ikke trener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå