Gå til innhold

Noen her som kan hjelpe meg med et treningsprogram? Mål: stå/gå på hendene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd diverse treningsprogrammer jeg har funnet på internett i løpet av årene. Jeg var godt trent før, men mistet motivasjonen da jeg alltid endte opp med treningsskader. Som resultat har jeg en dårlig skulder og dårlige knær. Jeg har også lagt på meg en del, som i seg selv er en belastning. Jeg tåler ikke klor, så svømming nå er utelukket.

Kostholdet ordner jeg med selv. Har valgt et annerledes mål denne gangen, noe jeg drømte om da jeg var liten, og det var å kunne stå på hendene. Jeg har ikke råd til personlig trener, eller treningsstudioet her jeg bor. Er student.

Har fått en fin trimsykkel som jeg kan bruke, ellers er jeg ute etter øvelser jeg kan gjøre hjemme og ute, men jeg er redd for å trene for hardt, få skade, for så å miste motivasjonen igjen.. Jeg er jente/dame om det har noe å si. Kondisen er så og si helt på bånn. 

Hvor mye, hvor hardt, og hva bør jeg trene? Ser jo selv at jeg må ned en del i vekt for å i det hele tatt ha sjanse til å kunne stå/gå på hendene... Samtidig som jeg må en del opp i styrke, uten å belaste skulderen og knærne feil/for brått/for mye.

Takknemlig for svar :-)

Anonymkode: 881a9...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men yoga er i alle fall supert for både balanse, fleksibilitet og sterkere håndledd (og en drøss med andre ting). I tillegg er det motiverende å se fremgangen fra å knapt nok klare en stilling til å mestre den fullt ut. Du kan, og bør, ta det veldig gradvis så det ikke blir noen overbelastning. Dropp f.eks repetisjoner de første gangene, og ikke stress med å utføre øvelsen perfekt - det kommer når det kommer :)

Jeg begynte med denne videoen som er rolig og fin, men effektiv. Det finnes mange forskjellige typer yoga, og drøssevis med videoer på youtube. Se om du finner noe som fenger deg:

Skrevet

Fikk ikke til å skrive noe mer under videoen, så her er resten :P

Når det gjelder kondisjon så er disse fine å følge hjemme i stua:

Denne har noen styrkeøvelser (bruk vannflasker eller noe om du ikke har manualer):

Personlig hater jeg ren styrketrening, men denne kommer jeg meg faktisk gjennom (selv om videoen kan se litt kjedelig ut):

Igjen: jeg er ingen ekspert, men jeg har gått ned i vekt, blitt fast og fin i kroppen, og fått mye bedre kondisjon ved å følge disse videoene, samt ligge i moderat kaloriunderskudd. Har ingen faste dager for trening, men prøver å få til minst 2-3 ganger i uken - velger bare den videoen jeg har mest lyst til å trene etter den dagen, så det skal være lystbetont. Synes yogavideoen er fin å bruke rett etter kondisjonstrening. Den kan også utføres før kondisjonstreningen - det blir en smakssak :)

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men yoga er i alle fall supert for både balanse, fleksibilitet og sterkere håndledd (og en drøss med andre ting). I tillegg er det motiverende å se fremgangen fra å knapt nok klare en stilling til å mestre den fullt ut. Du kan, og bør, ta det veldig gradvis så det ikke blir noen overbelastning. Dropp f.eks repetisjoner de første gangene, og ikke stress med å utføre øvelsen perfekt - det kommer når det kommer :)

Jeg begynte med denne videoen som er rolig og fin, men effektiv. Det finnes mange forskjellige typer yoga, og drøssevis med videoer på youtube. Se om du finner noe som fenger deg:

Fikk ikke til å skrive noe mer under videoen, så her er resten :P

Når det gjelder kondisjon så er disse fine å følge hjemme i stua:

Denne har noen styrkeøvelser (bruk vannflasker eller noe om du ikke har manualer):

Personlig hater jeg ren styrketrening, men denne kommer jeg meg faktisk gjennom (selv om videoen kan se litt kjedelig ut):

Igjen: jeg er ingen ekspert, men jeg har gått ned i vekt, blitt fast og fin i kroppen, og fått mye bedre kondisjon ved å følge disse videoene, samt ligge i moderat kaloriunderskudd. Har ingen faste dager for trening, men prøver å få til minst 2-3 ganger i uken - velger bare den videoen jeg har mest lyst til å trene etter den dagen, så det skal være lystbetont. Synes yogavideoen er fin å bruke rett etter kondisjonstrening. Den kan også utføres før kondisjonstreningen - det blir en smakssak :)

Takk! Yoga var en god ide :D

Likte de andre videoene også :)

Anonymkode: 881a9...bf0

Skrevet

Prøv wall walks :) Legg deg flatt i push up posisjon med hodet rettet fra veggen. Ta en push up. Begynn og "gå" oppover veggen med føttene. Pass på å holde en god posisjon i ryggen. Hverken for svai eller pukkel. Fortsett å gå oppover så langt inn mot veggen som du klarer, stå i noen sekunder før du sakte begynner å gå nedover veggen igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer du deg opp i håndstående inntil en vegg? Da kan du stå med bare en fot inntil veggen lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...