Gå til innhold

hjelp! skal sende meldekort i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte mitt første meldekort for 2 uker siden. Men tror jeg har svart feil på spørsmålene...de spør jo om man har vært for syk til å gjøre avtalte aktiviter osv. Jeg er nemlig sykemeldt...og da føler jeg ikke at disse spørsmålene passer meg.. jeg er jo sykemeldt for en grunn og svarte da ja på de spørsmålene, men det har ikke vært avtalt konkrete aktiviteter heller...så snakket jeg med en vennine som sa at hun ikke fikk penger for de dagene hun hadde vært syk. Hun fikk dagpenger da,så det er en litt annen situasjon. Jeg har fått innvilget sykepenger fra nav frem til februar, så håper virkelig jeg får penger nå da?! Huket av for syk de siste 14 dagene... blir en stusselig jul hvis ikke...

Men hva svarer jeg på de spørsmålene på meldekortet? Føler det blir så feil siden de er rettet mot de som er arbeidssøkere og får dagpenger.. kommer ikke gjennom på tlf hos nav

Anonymkode: 5953c...050

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør din saksbehandler. Hvis du ikke har avtalte aktiviteter, hvordan kan du være for syk for dem? Avtalte aktiviteter er vel slikt som behandling eller lignende, men du må jo avtale det før du kan være for syk for det. Men de har vel et telefonnummer du kan ringe og kontorer rundt hvert gatehjørne du kan besøke?

Skrevet

Jeg må jo kontakte det kontoret jeg hører til. Kan ikke fly rundt på alle navkontor i byen:fnise:. Som sagt så får jeg verken tak i sentralbordet eller saksbehandler. Får beskjed om at det er stor pågang osv. Har sendt melding til saksbehandler om hun kan ringe meg, men det gjør hun ikke. Har vært på navkontoret å spurt etter saksbehandler men hun satt i møte og skulle ringe meg opp. Hørte aldri noe..:angry:

Skrevet

Så lenge du iķke har avtalte aktiviteter så krysser du nei😀. 

Så slapp av 😊

Anonymkode: 2f781...595

Skrevet

Jeg må jo kontakte det kontoret jeg hører til. Kan ikke fly rundt på alle navkontor i byen:fnise:. Som sagt så får jeg verken tak i sentralbordet eller saksbehandler. Får beskjed om at det er stor pågang osv. Har sendt melding til saksbehandler om hun kan ringe meg, men det gjør hun ikke. Har vært på navkontoret å spurt etter saksbehandler men hun satt i møte og skulle ringe meg opp. Hørte aldri noe..:angry:

Jeg er ganske sikker på at du kan få råd fra noen andre enn din saksbehandler hvis du bare vil vite hvordan man fyller ut meldekort.

• Liker 1
Skrevet

gjorde samme tabben. Fikk like mye utbetalt. Det har ingenting å si for man kan jo heller ikke noe for å være syk. Det lille man får fra nav er lite nok fra før. Så går helt fint :)

Anonymkode: 10cac...e61

• Liker 1
Skrevet

Okey takk for svar, alle. Da håper jeg det går godt :) ja jeg kan få hjelp av andre enn min saksbehandler, men jeg kommer jo ingen vei når jeg ikke får tak i en kjeft fra det der navkontoret...har prøvd å komme gjennom på tlf hver dag i snart en uke, uten hell.

blir sprø:bond:

Skrevet

Noen år siden nå. Men jeg var 50% sykmeldt pga bekkenløsning i svangerskap. Så ble vi permiterte fra jobben, og måtte da melde oss arbeidsledig. Da fikk jeg 50% lønn fra sykemleidnga, og så hadde jeg redusert de siste 50% til dagpenger. Men jeg skrev ikke på jeg var syk, for jeg var jo sykmeldt, så det gikk av seg selv. Fikk utbet dagpenger for de 50% jeg ikke var sykmeldt, og så fikk jeg utbet sykepenger for de 50% jeg var sykmeldt. De 50% jeg var sykmeldt var full utbetaling på, og ikke redusert som dagpenger er. 

Var sånn det fungerte da jeg var permitert iallefall. 

Anonymkode: 73d8f...1f6

Skrevet

Okey takk for svar, alle. Da håper jeg det går godt :) ja jeg kan få hjelp av andre enn min saksbehandler, men jeg kommer jo ingen vei når jeg ikke får tak i en kjeft fra det der navkontoret...har prøvd å komme gjennom på tlf hver dag i snart en uke, uten hell.

blir sprø:bond:

Hvorfor kommer du ikke gjennom til sentralbordet? Hvis det er pågang blir man satt i kø, da er det bare å vente.

• Liker 1
Skrevet

Sist gang satt jeg i kø i nesten en time uten å få svar så da la jeg på... men uansett, hva svarer jeg på dette spm: har du gjennomført avtalt aktivitet eller deltatt på kurs/utdanning?

Det har jo ikke vært avtalt noe aktiviteter osv, men svaralternativene er jo enten ja, eller nei jeg har IKKE gjennomført avtalt aktivitet...skal jeg svare ja da? Har jo aldri motsatt meg noe fra nav...

Skrevet

Er du sykemeldt og får aap utenom i tillegg?

Da jeg var sykemeld(hadde deltidsjobb) og hadde aap utenom måtte jeg fylle inn de timene jeg skule ha jobbet som jeg fikk sykepenger for, i meldekortet. Sykepengene kom som egen utbetaling 1 gang i mnd og aap som egen utbetaling hver 14 dag. Da jeg kun fikk aap og var syk krysset jeg av nei på alt også når jeg var syk fra arbeidstiltak, dette etter innformasjon fra saksbehandler.

Anonymkode: 732fd...a3a

Skrevet

Nei kun sykepenger. Har fått innvilget friskmelding til arbeidsformidling. Så jeg får sykepenger i 12 uker før jeg går over på dagpenger. Fatter ikke hvorfor jeg må sende meldekort men men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...