AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Hei, jeg sliter veldig med kløende hodebunn. Har bytta shampoo og prøvd en sånn kur mot kløende hodebunn. Ingenting har funka. Noen som har sliti med det samme og har noe anbefale?jeg sliter med kløe i albuen også, tror disse kan ha en sammenheng da det startet ca samtidig, og jeg sliter med tør hud. Skal prøve å få bestilt legetime, men hvis noen har noen gode tips å komme med, så kommenter gjerne! Jeg blir helt gal, får ikke sove pga den tørre/kløende hodebunnen. Anonymkode: c606f...10c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Prøv apoteket først 😊. .Kan være at du trenger å bytte shampo (igjen) Anonymkode: 87721...d31
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Det er ikke lus! Kjenner hodebunnen er tør, og jeg "flasser" eller kommer sånn hvitt. Slet med det samme i fjor til samme årstid, men ikke så lenge som nå. Nå har det vart mye lengre. Jeg så på tidligere innlegg om dette, og skjønner det kanskje er lite vits å dra til lege alikevel. Da jeg gjorde det i fjor og egentlig ble sendt til apoteket. Men er bare så frustrert over å ikke finne mitt riktig produkt, da forskjellige produkter funker til forskjellige personer. Føler ikke alle apotekteknikere har noe bra å anbefale heller. Burde jeg prøve ut flere produkter hos apotek/frisør før jeg kontakter lege? Leste at denne funket, noen som har vært borti denne? https://www.vitusapotek.no/fungoral-flassjampo-20-mg-ml-120-ml/p/460782 har følelse av at jeg kan eksem evt, da jeg sliter med det på albuene også. ts Anonymkode: c606f...10c
Puselusk Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Slitt med det siden jeg var barn. Bruker noe som heter betamousse, men det har jeg fått fra legen. Men utenom det så bruker jeg head and shoulder shampo + fungoral sjampo (fra apotek). Greit å bruke balsam som ikke har for mye parfyme osv.I ny og ne hjelper det å smøre olivenolje eller arganolje i hodebunnen.
Puselusk Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 som sagt hvis du vil ha en sånn quick relief, kan du kjøpe virgin olivenolje på matbutikk og dynkemasse av det i hodebunnen, pakke inn i plastikk og sove med det over natta. Er også bra for håret, men det blir jo fett, så tar nok minst to dusjer å få alt ut. Men det hjelper mot kløen et par dager. I mens burde du egentlig bare dra til legen og få noe ala betamousse, for meg fungerer det også å bruke fungoral ihvertfall så om du ikke har prøvd det så kan du gjøre det.
tentaclemaiden Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Bare slenger et forslag ut i lufta her, kan det være psoriasis? Hos meg startet det med tørr flassende hodebunn og tørre flekker på en albue. Og da hjelper det ikke med sjampo eller oljer, men da trenger man reseptbelagte linimenter og salver/kremer. Be legen om henvisning til hudlege så kan du sjekke det:)
tentaclemaiden Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Og litt tilleggsinfo: det er ofte verst på vinterstid, da flasser og klør det mest.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Takk for svar jeg skal dra til lege etter nyttår, rekker ikke dra til legen nå før jeg reiser hjemover + bli sendt videre til hudspesialist. Da jeg har fastlegen i jula, i mellomtida skal jeg prøve forslagene. Takk. ts Anonymkode: c606f...10c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Oi mente, da jeg har fastlegen på studiestedet mitt og reiser hjem i julats Anonymkode: c606f...10c
Papirhjerte Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Som en midlertidig løsning kan jeg anbefale Soak and Float fra LUSH. Jeg har riktignok bare tørr hodebunn, men den hjelper masse. Den har en litt særegen lukt, men den sitter ikke i håret etter dusjing. En eventuell balsam kan også hjelpe til med å fjerne bållukten som denne sjampoen har.
Hvem er dette? Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 john masters organics har en spray du kan spraye i hodebunnen som er VELDig GOD. Google merket + scalp så får du den opp. er ikke dyr heller så vidt jeg husker
EmmaDe Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 Hei, hvis du leter etter en god, naturlig sjampo, så anbefaler eg vivese senso duo,kan finnes på nettet. Kun naturlige ingredienser, oljer og tørker ikke håret. Fordi det siste kunne muligens være årsaken til kløe.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg slet med kløende hodebunn for en stund siden. Kjøpte forskjellige sjampoer for det, men virket ikke. Gikk over til detox sjampo. Brukte det et par ganger, også ble hodebunnen bra igjen :D Anonymkode: 7519f...88a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå