Gå til innhold

Hjemmelagde ekstragaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere, helt ærlig, om å motta hjemmelagde gaver?  Jeg vurderer å legge litt innsats i dette, da vi kjøper gaver, men ikke så dyre. Vi pleier alltid gi ekstra smågaver til de vi vet får lite, men det koster, og vanskelig å finne noe som ikke bare blir skapfyll.

Eksempler: Bodyscrub,  brente mandler, cookie Dough mix (bland med vann og evt egg) i pyntede glass. Sy forkler eller putetrekk. Hjemmelaget julepynt? 

Gode (enkle) diy ideer tas også godt imot. :) 

God jul :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hva synes dere, helt ærlig, om å motta hjemmelagde gaver?  Jeg vurderer å legge litt innsats i dette, da vi kjøper gaver, men ikke så dyre. Vi pleier alltid gi ekstra smågaver til de vi vet får lite, men det koster, og vanskelig å finne noe som ikke bare blir skapfyll.

Eksempler: Bodyscrub,  brente mandler, cookie Dough mix (bland med vann og evt egg) i pyntede glass. Sy forkler eller putetrekk. Hjemmelaget julepynt? 

Gode (enkle) diy ideer tas også godt imot. :) 

God jul :) 

Takk i lige måde! Synes du kommer opp med noen gode eksempler, jeg. 

Mine forslag: 

Sukkertøy, hjemmesydde/heklede/strikkede grytekluter, eggevarmere, brødkurv, karameller, bokmerker.

Skrevet

Fine gaver du har tenkt, jeg lagde brentemandlet og karameller i fjor, i syltetøyglass og det ble populært. Hjemmelaget julepynt er jeg skeptisk til, men så klart er du kjempe flink til slikt så er det sikkert bra. Jeg får bare inn et bilde av dorullnisser og konglereisndyr :P.

Jeg pleier å strikke litt til jul, i år blir det bare et par tøfler og et par sokker.

Skrevet

Så lenge det er noe folk bruker er hjemmelagde gaver kjempeflott. Eggevarmere, syltetøyglass-telysholdere med heklet pynt rundt og putetrekk ville ikke blitt satt pris på her, derimot ville jeg elsket et hjemmelaget forkle, lue, skjerf, sokker o.l. 

Anonymkode: 587b5...9f2

• Liker 3
Skrevet

Samboeren min pleier å lage marsipan som hun dypper i sjokolade. Det er en slager hvert år.

Anonymkode: 40d05...73a

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er noe folk bruker er hjemmelagde gaver kjempeflott. Eggevarmere, syltetøyglass-telysholdere med heklet pynt rundt og putetrekk ville ikke blitt satt pris på her, derimot ville jeg elsket et hjemmelaget forkle, lue, skjerf, sokker o.l. 

Anonymkode: 587b5...9f2

Helt enig! Ting jeg kan bruke og/eller spise er supert. Pynt og pø blir fort liggende og fylle i et skap.

• Liker 1
Skrevet

Karamellfudge :) Har ei oppskrift jeg alltid bruker, 

150 g brunt sukker 

1 boks søt kondensert melk (ikke vikingmelk!) 

125 g smør 

2 ts lys sirup 

1/2 vaniljestang (frøa) 

100 g hvit sjokolade 

2 klyper maldonsalt 

Smelt smøret i en kjele. Tilsett melken, sirup, salt, vanilje og sukker. Rør godt. Kok opp mens du rører hele tiden. Skru varmen ned, slik at den småkoker i 10-15 min under røring. Blandingen skal bli tykk. Ta av platen og la den kjøles litt ned. Tilsett hakket sjokolade. Rør godt til den er smeltet og blandet godt inn. Kle en firkantet form (20x20cm). Hell oppi. La stå i kjøleskapet 2-4 timer eller natten over. Kutt i firkanter og server. 

Ting vi har lært er at hvis sjokolade blir tilsatt med en gang får du en veldig kornete fudge :/. Husker ikke hvor jeg fant oppskriften, dessverre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke hjemmelaget kakemiks er en høydare, siden du spør om ærlige meninger. Ferdige ting med litt holdbarhet er derimot kjekt, som brente mandler, smaksatte eddiker, karameller hjemmelaget vaniljesukker. Strikkede sokker, votter og slikt også. 

Skrevet

Av hjemmelagde ting syns jeg at strikkeprodukter og hekleprodukter og hjemmelagd godteri og kjeks er det eneste som er sånn skikkelig stas å få. Det meste annet blir bare skapfyll før det blir søppel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...