Gå til innhold

Er 2 uker i syden for lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det gått fort, eller ble du lei?

Anonymkode: e5a63...81f

Skrevet

Du blir like lei på slutten av ferien etter en uke som etter tre uker. Det er noe mentalt som nok spiller inn, fordi du er innstilt på å være de ukene og dagene du har bestilt. Spørs og hvor du skal og hvor flink du er til å finne på ting eller å tilpasse deg ferielivet. Lite hjelpmå få kanskje i et slikt svar? 

Anonymkode: 6d899...80e

Skrevet

Jeg har reist tre ganger til syden, og den gangen vi var bare en uke følte jeg at jeg bare pakket om i kofferten for så å dra hjem. Etter to uker er du lei, men ekstra godt å komme hjem da :-)

Skrevet

Jeg syntes 1 uker er for lite, så jeg drar iallfall 14 dager.

Skrevet (endret)

1 uke er for kort - 2 uke er for lenge etter min smak.
(Om det er snakk om typiskcharteferie til syden.)

Har vært i 2-3 uker når vi har vært i syd Frankrike og USA for eksempel. Men der syns jeg det er mer å gjøre, og jeg går ikke så fort lei.

Endret av *Emma*
  • Liker 1
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Pleier å reise bort 2 til 3 uker, å kun reise bort 1 uke føles for meg litt bortkasta.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har det gått fort, eller ble du lei?

Anonymkode: e5a63...81f

2 uker er akkurat passe for meg :)

Skrevet

Det kommer helt an på. Ifjor sommer var jeg først 1 uke, også senere 2 uker. De to ukene kunne godt vært kortet ned til 1, for jeg merket at jeg ble lei. Men resten av familien som ikke hadde hatt annen ferie ville jo såklart ha mer

Kommer jo også veldig an på hvordan sted man drar.. Har man vært der før? Er det litt mer eksotisk? (selv om syden sjelden er eksotisk)

Skrevet

10-12 dager er perfekt for meg, men da rømmer jeg fra mørketid hjemme. Midt på sommeren er en uke nok i syden, blir så innmari varmt der....

Skrevet

Kommer helt an på hvor i "Syden" man er. 

"Syden" er jo ikke ett sted, eller ett land. 

Er jeg på steder som kun består av hoteller og strand og turistfeller, er jeg drittlei etter noen få dager. Er jeg på steder som har mer å by på kan jeg gjerne være i flere uker, gjerne lenger. 

Anonymkode: b0aa3...ce9

Skrevet

På chartertur til syden synes jeg en uke kanskje + et par dager er nok, men hvis det er snakk om en rundtur i Italia, Spania, kysten av USA eller noe er to uker nesten for lite. Det kommer veldig an på hvor man drar og hvor mye man finner på der. 

Skrevet

Det komplett meningsløse med tråder som dette er: 

Hvor/hva er "Syden"? Et hvilket som helst sted i verden som er sør for Norge og dermed varmere???

Anonymkode: b0aa3...ce9

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Hva regner du som Syden? Jeg synes to uker er nok hvis jeg er på typiske chartersteder som Kreta eller rundt om i Spania, men hvis jeg reiser rundt i Italia (som jeg pleier å gjøre) er jeg gjerne fire-fem uker av gangen uten å bli lei :) 

Skrevet

Personlig drar jeg sjelden mindre enn to uker til varmere strøk. Synes dette er helt perfekt, til og med litt kort noen ganger :-) 

Skrevet (endret)

2 uker er for mye. Det blir mye av det samme og blir bare lei. Nå er ikke jeg så veldig glad i sydenturer. Jeg er rastløs av meg og har ikke tid/ork til å sole meg. Kjeder meg fort. Var i syden i 2 uker for 3 år siden  (med familien) og jeg kjedet meg. Var veldig lite å gjøre og bare jalla butikker. Er ingen strandløve overhodet.  1 uke holder i massevis. 

Ja takk til storbyferie eller andre ferier utenom sydenturer. 

Endret av LeilaS
Skrevet (endret)

Må si meg enig i at 2 uker for lenge i "Syden". Det ultimate er 10 dager inklusive hjemreisedagen, da blir man mett, men har plass til dessert. For øvrig burde man ta sydenturer i en by med litt størrelse, så man slipper å gå dritt lei landsbyen i løpet av et par dager.

Endret av Aule
  • Liker 1
  • 5 uker senere...
Skrevet

Jeg synes to uker er perfekt, uansett hvor man er :-) Kunne nok ha vært på kun et hotell i to uker også, det er jo så herlig med ferie, bading, sol osv, at jeg tror aldri jeg går lei :-) Men noen er mer rastløse en andre, så det er vel induviduellt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger veldig av deg selv. Selv synes jeg en sydentur på 14 dager er altfor lenge, men nå er ikke jeg så begeistret for sydenturer uansett der hovedformålet er å ligge som en strandet hval på et håndkle fullt av sand. 

Anonymkode: 3776d...855

AnonymBruker
Skrevet

Etter 2 uker er jeg lei.................meg fordi vi må reise hjem!

2 uker er for lite. Hvis du kan, reis i minst 3 uker. Spesielt om du ikke skal til en typisk turistplass. 

Anonymkode: 7ac23...897

Skrevet (endret)

1 uke er for lite.

Jeg har av og til følt at 14 dager er 2 dager for lenge, men har hatt noen 3ukers ferier hvor jeg virkelig har følt at jeg har vært borte og det er en litt god følelse når man kommer hjem igjen.

Kommer litt an på hvor mye det er å gjøre på på stedet man skal.

Endret av ekkoet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...