AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Del Skrevet 6. desember 2015 Hva skjer?Har ingen annen forklaring på hvordan pengene havnet der, da transaksjonen ikke viser til noe.. Derfor tror jeg at en feil har skjedd gjennom nett kjøpene mine, da dette har skjedd før.. Anonymkode: d8d79...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red-Ruby Skrevet 6. desember 2015 #2 Del Skrevet 6. desember 2015 Det skjedde meg engang, jeg tror at grunnen var noe med at pengene egentlig ikke var trukket fra,men bare reservert. Og av og til i sånne tilfeller skjer det at mens pengene blir godkjent, så dukker de opp på kontoen en kort periode. Jeg bare lot det være også fikset deg selv dagen etterpå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Del Skrevet 6. desember 2015 Hva skjer?Har ingen annen forklaring på hvordan pengene havnet der, da transaksjonen ikke viser til noe.. Derfor tror jeg at en feil har skjedd gjennom nett kjøpene mine, da dette har skjedd før..Anonymkode: d8d79...bd8Har du fått de bestilte varene i posten?Hvis ikke, kan det som har skjedd være at firmaet var utsolgt for varene, og derfor er pengene igjen disponibel på din konto(Pengene blir som regel ikke trekt før varene sendes, og beløpet står som reservert inntil varene er sendt) Anonymkode: d66a8...eb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Del Skrevet 6. desember 2015 Hva skjer?Har ingen annen forklaring på hvordan pengene havnet der, da transaksjonen ikke viser til noe.. Derfor tror jeg at en feil har skjedd gjennom nett kjøpene mine, da dette har skjedd før..Anonymkode: d8d79...bd8Hvilken feil?Hvordan var det de gangene dette skjedde før? Kom varene frem til deg? Anonymkode: d66a8...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Del Skrevet 6. desember 2015 Har du fått de bestilte varene i posten?Hvis ikke, kan det som har skjedd være at firmaet var utsolgt for varene, og derfor er pengene igjen disponibel på din konto(Pengene blir som regel ikke trekt før varene sendes, og beløpet står som reservert inntil varene er sendt)Anonymkode: d66a8...eb2Før jeg oppdaget dette med pengene, var varene allerede sendt ut fra lageret. Er et par dager siden nå. Anonymkode: d8d79...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 6. desember 2015 #6 Del Skrevet 6. desember 2015 Det skjedde meg for få dager siden, og var rett og slett fordi de hadde lang behandlingstid. De trekker pengene i det de sender varen, men reserverer dem når de får bestillingen, men bare i tre døgn. Så når det da tok mer enn tre døgn før de fikk sendt varene, så kom pengene tilbake før de ble trukket på nytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Del Skrevet 6. desember 2015 Hvilken feil?Hvordan var det de gangene dette skjedde før? Kom varene frem til deg?Anonymkode: d66a8...eb2Pengene var jo reservert da jeg bestilte varene, noe kontoen viste. Men nå er alle pengene tilbake, og varene er sendt ute fra lagrene..Dette har hendt meg før noen ganger, og jeg satt faktisk igjen med gratis varer. TS Anonymkode: d8d79...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Del Skrevet 6. desember 2015 Pengene var jo reservert da jeg bestilte varene, noe kontoen viste. Men nå er alle pengene tilbake, og varene er sendt ute fra lagrene..Dette har hendt meg før noen ganger, og jeg satt faktisk igjen med gratis varer. TSAnonymkode: d8d79...bd8Vil det si at du ikke betalte for varene, og heller ikke kontaktet selgeren og sa fra om det som hadde oppstått? Anonymkode: d66a8...eb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Del Skrevet 6. desember 2015 Vil det si at du ikke betalte for varene, og heller ikke kontaktet selgeren og sa fra om det som hadde oppstått?Anonymkode: d66a8...eb2Varene var betalt for. Og ja, for å unngå å få en smell senere så varslet jeg nettbutikken. Anonymkode: d8d79...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Del Skrevet 6. desember 2015 Varene var betalt for. Og ja, for å unngå å få en smell senere så varslet jeg nettbutikken. Anonymkode: d8d79...bd8Flott! Anonymkode: d66a8...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #11 Del Skrevet 6. desember 2015 Flott! Anonymkode: d66a8...eb2Det er trist at slike ting skjer, så føler med dem. Anonymkode: d8d79...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #12 Del Skrevet 7. desember 2015 Det skjedde meg for få dager siden, og var rett og slett fordi de hadde lang behandlingstid. De trekker pengene i det de sender varen, men reserverer dem når de får bestillingen, men bare i tre døgn. Så når det da tok mer enn tre døgn før de fikk sendt varene, så kom pengene tilbake før de ble trukket på nytt. Dette er helt riktig. Når du kjøper fysiske varer på nett og velger betaling med kort, så sjekker som regel nettbutikken ved bestilling av du har penger på konto. I praksis blir dette en reservasjon på konto/kort. I midlertidig har ikke nettbutikken (igjen så lenge vi snakker om fysiske varer) lov til å faktisk trekke pengene før de sender varen. Har de varen på lager, og er relativt raske med utsendelse av varer, så trekker de beløpet innen de 3 dagene, og reservasjonen endres til et trekk.Hvis de ikke får sendt varen ila 3 dager, vil reservasjonen først heves (hvilket du opplever som at du får tilbake pengene), før de deretter gjør trekket når de sender varen. Her kan det jo ha skjedd krøll som en annen bruker her beskriver - enten at nettbutikken glemmer å trekke beløpet når de sender varen, eller at de ikke sjekker at nytt trekk faktisk er utført ok før de sender varen (kan f eks ha blitt avvist pga manglende dekning, uten at butikken har oppdaget dette) Anonymkode: 77ec3...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå