AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg bor i bokollektiv, og en av dem jeg bor med er her halvparten av mnd om gangen. Men han fyller kjøleskapet mer enn meg, det gjør også han andre. Mat har gang på gang blitt muggen eller det går ut på dato. Så.. Jeg har småstjelt litt..rett og slett. Som å ta en skive ost. Ta av brødskiven. Ja, sånne ting. Jeg kan ikke fordra sløsing. Men folk skal frotse uten å bry seg om at andre kan trenge det mer enn dem. Så...jeg måtte bare finne en måte å snu andres sløsing til min fordel. Anonymkode: f9404...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PingoPride Skrevet 6. desember 2015 #2 Del Skrevet 6. desember 2015 Ok? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 6. desember 2015 #3 Del Skrevet 6. desember 2015 Men hvordan vet du at han ikke skulle spise av skiven? Den blir ikke myglet av å ligge i frysen et par uker. Virker mer som du er gjerrig.Osten er en annen sak viss den faktisk ble myglet. Men det er ganske dyrt med ost så jeg hadde ikke likt at noen tok seg til rette. Hva om han kom hjem tidligere slik at han faktisk rakk å spise opp osten? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Del Skrevet 6. desember 2015 Men hvordan vet du at han ikke skulle spise av skiven? Den blir ikke myglet av å ligge i frysen et par uker. Virker mer som du er gjerrig.Osten er en annen sak viss den faktisk ble myglet. Men det er ganske dyrt med ost så jeg hadde ikke likt at noen tok seg til rette. Hva om han kom hjem tidligere slik at han faktisk rakk å spise opp osten? brødskivene legges ikke i frysen. Og jeg tar jo ikke av ting som er uåpnet og/eller holder lenge. Anonymkode: f9404...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Del Skrevet 17. februar 2016 Den 6.12.2015 at 0.10, AnonymBruker skrev: brødskivene legges ikke i frysen. Og jeg tar jo ikke av ting som er uåpnet og/eller holder lenge. Anonymkode: f9404...ec2 Det synes jeg du kan gjøre, om maten allikevel blir dårlig og må kastes. Du kjenner sikkert disse to ganske godt ettersom dere bor sammen og vet hva som må i søpla etterhvert. Det var flere som burde tenke som deg, altså sørge for at maten blir spist og ikke kastet. Jeg har to sønner som studerer i utlandet, de deler leilighet med en annen europeer. I helga snakket jeg med den yngste av dem, og da hadde han og den andre fyren vært å gravd i søppelconteineren til to butikker. De har skaffet seg en slags nøkkel for å låse opp conteineren . 5 kg hurtigkokt ris, 2 kg poteter, tomater, agurk, 8 paprikaer og flere liter drikkeyoghurt. Alt skulle kastes! Det er rene forbrytelsen å kaste så mye spiselig mat. Det hjelper ihvertfall en fattig student. Anonymkode: 7166f...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #6 Del Skrevet 17. februar 2016 Den December 6, 2015 at 23.49, AnonymBruker skrev: Jeg bor i bokollektiv, og en av dem jeg bor med er her halvparten av mnd om gangen. Men han fyller kjøleskapet mer enn meg, det gjør også han andre. Mat har gang på gang blitt muggen eller det går ut på dato. Så.. Jeg har småstjelt litt..rett og slett. Som å ta en skive ost. Ta av brødskiven. Ja, sånne ting. Jeg kan ikke fordra sløsing. Men folk skal frotse uten å bry seg om at andre kan trenge det mer enn dem. Så...jeg måtte bare finne en måte å snu andres sløsing til min fordel. Jeg gjorde akkurat det samme i alle kollektivene jeg har bodd i. Null dårlig samvittighet for det. Hendte jeg plukket opp fullt brukbare varer som ble kastet hvis de fremdeles var emballert. Anonymkode: 80e35...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #7 Del Skrevet 17. februar 2016 Da synes jeg du kan snakke med ham og avtale at du spiser av maten han bare har tenkt å bli ødelagt, så kan du kjøpe ham en liten pose potetgull når han kommer hjem som takk. Anonymkode: cd88f...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #8 Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg bor i kollektiv og gjør det samme. Mest av hevn fordi jeg ikke har plass til mine ting i kjøleskapet fordi kjøleskapet er så fullt av de andres ting - og fordi de ikke rydder eller tar oppvasken. Jeg var borte i to uker en gang, og leiligheten så grusom ut og stinket møkk og alle spiste av papptallerkener! Så det er min stille hevn... Hun forrige som bodde her hadde angst for mat som var utgått på dato, til og med mat som gikk ut dagen etter hun skulle spise det, i tillegg til at hun nesten hadde en samlemani når det gjaldt mat. Hun kjøpte inn mat hele tiden, som grønnsaker, kjøtt, melk, osv. uten å spise noe av det, for hun levde stort sett på pitabrød og popcorn. Hun kunne spise pitabrød med ost og popcorn til dessert som frokost, middag og lunsj hver dag. Hun virket ikke spiseforstyrret, hun bare syntes det var kjedelig å lage mat, men kjøpte inn grønnsaker hver gang typen var på besøk for å virke sunn. Hun var sånn treningsfreak på instagram (ikke IRL). Jeg bodde med henne i halvannet år, og det var virkelig det eneste hun spiste, selv om kjøleskapet var fylt til randen av grønnsaker og sunn mat. Det endte opp med at hun ofte ga meg mat, fordi hun visste at jeg kom til å spise det. Jeg kjøpte nesten ikke mat selv, fordi jeg fikk så mye mat av henne, når det var på tur til å gå ut av dato. Anonymkode: f756b...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå