AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Vi har livs-og uføreforsikring privat, men er også sikret for det samme via jobb. Jobb er offentlig om det har noe å si. Vet jeg burde se i vilkårene, men er det noen som vet om man ved slike forsikringer får full utbetaling fra begge? Vet jo man ikke får det ved for eksempel skadeforsikringer, som dekker verdi på konkrete gjenstander, men hva med disse? Anonymkode: c85b1...44f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Ja!jeg ble nylig 50% ufør, og fikk utbetaling fra begge mine forsikringer. Anonymkode: 71122...825
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Seriøst? Tror du virkelig det bare er å forsikre seg mange nok steder for å få mest mulig utbetalt ved skade? Der gjøres som ved all annen forsikring en motregning. Anonymkode: 29f04...cbc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Seriøst? Tror du virkelig det bare er å forsikre seg mange nok steder for å få mest mulig utbetalt ved skade? Der gjøres som ved all annen forsikring en motregning. Anonymkode: 29f04...cbcVet du egentlig hva du snakker om, eller er dette bare dine meninger? Forskjellen er jo at det ikke snakk om forsikring for å dekke en spesifikk verdi, for eksempel en skadet bil, et bortkommet kamera eller prisen på et sykehusopphold. Man kan ikke sette en pris på død eller uførhet på samme måte. Anonymkode: c85b1...44f 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 Ja du vil få dobbel utbetaling dersom det er livsforsikring eller engangsutbetaling ved varig uførhet. Er det uførepensjon så mener jeg at du ikke vil få dobbel da det ikke skal overstige tidligere inntekt, men dette er jeg ikke helt sikker på. Anonymkode: c89a0...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå