Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 23 år som ikke kan få barn, derfor har jeg vært gjennom to mislykkete IVF forsøk. Pga min sykdomshistorie så kommer jeg tidligere i overgangsalderen. Tenkte jeg skal igjennom det tredje forsøke etter jul. Men jeg tror kanskje jeg har mistet mensen. Sist mnd varte mensen bare i 1-2 dager, denne gangen skulle jeg hatt det for fire dager siden, men fortsatt ikke kommet. Det er heller ikke noe tegn til at det kommer.

Så hva tror dere ? kan det være den høye dose med medesiner jeg brukte i forbindelse med IVF i september ? eller kan det være starten på overgangsalderen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg aldri i verden. Fikk beskjed om jeg ikke kunne få barn på den naturlige måten. Har så å si ingen egg. Første gang vi prøvde så fikk vi bare ut ett egg, og andre gangen vi prøvde fikk vi ikke ut noen. Og hvis jeg hadde klart å blitt gravid så måtte jeg kjent noe på koppen.

Skrevet

Synes det høres rart ut mtp din unge alder, men det kan absolutt være at medisiner kan påvirke menssyklus.

Når det er sagt, les deg opp på fertilitet. Der finnes mange urter som kan forbedre fertiliteten, samme med kosthold. Ikke røyk, ikke drikk for mye koffein, spis ren mat, ikke for mye alkohol eller sukker. Se på løsninger, ikke bare lytt til hva leger sier, da mange leger har ikke så mye kunnskap om kosthold og hvor mye den kan endre kroppen. Mat er i mange tilfeller medisin.

Og ikke minst : tenk at du skal bli gravid, ha et åpent sinn, vær positiv, tenk at det kan skje deg og!:) Tankene våre er veldig viktige. En annen  ting: har hørt om flere som har blitt gravide etter å ha tatt akupunktur. Det kan åpne blokkeringer man har i kroppen.

Anonymkode: 625c7...42f

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres rart ut mtp din unge alder, men det kan absolutt være at medisiner kan påvirke menssyklus.

Når det er sagt, les deg opp på fertilitet. Der finnes mange urter som kan forbedre fertiliteten, samme med kosthold. Ikke røyk, ikke drikk for mye koffein, spis ren mat, ikke for mye alkohol eller sukker. Se på løsninger, ikke bare lytt til hva leger sier, da mange leger har ikke så mye kunnskap om kosthold og hvor mye den kan endre kroppen. Mat er i mange tilfeller medisin.

Og ikke minst : tenk at du skal bli gravid, ha et åpent sinn, vær positiv, tenk at det kan skje deg og!:) Tankene våre er veldig viktige. En annen  ting: har hørt om flere som har blitt gravide etter å ha tatt akupunktur. Det kan åpne blokkeringer man har i kroppen.

Har hatt en svært sjelden beinmargs svikt, bare noen få i Norge som har hatt den sykdommen. Men med den sykdommen følger det med mye rart, også tidlig overgangsalder, jeg er heldig som ikke allerede har vært i overgangsalderen. Har også brukt kraftig cellegift. Røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke, og har ett normalt kosthold. Dessverre så er det veldig liten sjangse for at jeg skal kunne bli gravid. Tror heller ikke på akupunktur og urter. Hvis det hadde vært så bra så tror jeg legene hadde brukt det :)  

Skrevet

Ærlig talt, hvis ts har få egg hjelper det ikke å tenke positivt og spise sunnere. Kvinner gror faktisk ikke frem egg slik menn gjør med sædceller! 

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt ts, men jeg tror ikke du basert på så lite info kan fastslå om overgangsalderen er i gang. 

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til legen, om det er overgangsalderen så kan du få hormoner som bremser det litt. Samtidig så tar de vel en graviditetstest for å være på den sikre siden.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...