Gå til innhold

Venstrehendt = sosialist?

Hva er du?  

14 stemmer

1. 1. Hva er du?

• Venstrehendt og venstreorientert
      2
    • Venstrehendt og ikke venstreorientert
      6
    • Høyrehendt og venstrerientert
      5
    • Høyrehendt og ikke venstreorientert
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at venstrehendte er mer tilbøyelige til å være venstreorienterte. La oss se om det stemmer. 

Anonymkode: 92034...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har strengt tatt aldri hørt at det sies at venstrehendte oftere hører til på venstresiden, og det er ingen verdens grunn til at det skulle stemme heller. Det eneste litt interessante om venstrehendte og politikk er nok at fem av de siste syv amerikanske presidentene har vært enten venstrehendte eller like gode med begge hender, herunder tre venstrehendte blant de fire siste (Bush jr. var høyrehendt). Det er en voldsom overrepresentasjon, selv om det alltids kan være tilfeldig.

Ikke at mine personlige anekdoter betyr noe, men når du først spør: Det stemmer ikke for meg, ei heller for de fleste andre venstrehendte jeg kjenner. Jeg kommer på fem andre venstrehendte (i tillegg til meg selv) som jeg vet omtrent hvor står politisk, og av dem er det fire som stemmer borgerlig. Det er en større andel enn i bekjentskapskretsen min totalt.

Mye tyder på at det er flere forskjeller mellom høyrehendte og venstrehendte enn bare hvilken hånd man er best med, både fysisk og kognitivt. Politikk, derimot, er det ingenting som tyder på at er annerledes for venstrehendte enn for høyrehendte.

Anonymkode: 733d9...af9

Skrevet

Høgrehendt sosialist her!:-)

Anonymkode: b28e9...91f

Skrevet

Høyrehendt og venstreorientert her, også. 

Av de første fem venstrehendte jeg kan komme på, som jeg kjenner godt, er fire stk høyreorientert og en er nøytral. 

Anonymkode: d4186...baf

• Liker 1
Skrevet

Stemmer for mitt vedkommende ja

Skrevet

Brodern er venstrehendt og aktiv langt inn i den blå oøitiske verden, så stemmer ikke her

Anonymkode: 74748...480

Skrevet
Den 6.12.2015 at 22.47, AnonymBruker skrev:

Det sies at venstrehendte er mer tilbøyelige til å være venstreorienterte. La oss se om det stemmer. 

Anonymkode: 92034...faf

Det sies også at høyrehendte styrer sin hånd med sin venstre hjernehalvdel. Men det visste du sikkert.

Anonymkode: e0dac...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...