AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Jeg bestilte frikort etter jeg merket at jeg ble trukket 50% i skatt. Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer. Bare søkte frikort og fikk mail om at arbeidsgiver skal hente det. Jeg tjener ca 40.000kr i år så jeg er under frikort grensen. Men må jeg vente til neste skatteoppgjør før jeg får de tilbake? Er neste skatteoppgjør i Mai/Juni 2016?Jeg skal egentlig ha 10.000kr i mnd men sitter med kun 5.000.Var en som sa jeg skulle ringe til noen, men jeg vet ikke hvem eller hvilket nummer. Hva skal jeg gjøre i Januar da? Bestille vanlig skattekort og fylle inn? Har aldri gjort det før sa aner ikke hvordan noe av dette fungerer.Er redd for å gå på skattesmell neste år med å gjøre alt feil. Men nå trenger jeg virkelig pengene mine Anonymkode: eef00...b8b
Millimani Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Hvis du betaler for mye skatt i år så kommer det på neste skatte-oppgjør. Noen får det i juni, andre i oktober.Jeg kommer til 60.000 kr, ikke 40.000 hvis du tjener rundt 5000 i måneden, og ganger det med tolv måneder. Har du sett denne?http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Frikort/Bestill-frikort/ Endret 7. desember 2015 av Millimani 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå