Gå til innhold

Noen som har erfaring med de "billige" barnevognene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har såvidt begynt å se på barnevogner nå. Har falt pladask for Stokke Trailz og britax go next, men innser at disse er litt utenfor min prisklasse.
Har sett på brukt, men de vognene jeg liker er fortsatt ganske dyre selv når de er brukt :P

Jeg lurer på om noen her har erfaring med de litt billigere vogntypene, for eksempel beemo-vognene på jollyroom eller f.eks denne: http://www.babybanden.no/products/philteds-smart-lux-3-in-1-vogn

Ønsker meg hovedsakelig duovogn, men er ikke fast bestemt på noe som helst ennå.

Anonymkode: 893b0...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke valgt den, da forhjulene er ganske små. Jeg vet dette er noe som hadde blitt ett irritasjonsmoment for meg. Jeg ville også hatt lufthjul. 

Den har en ganske lav egenvekt da, og ser ut som kurven under er stor. Det er positivt. :) 

Endret av Orchideae
Skrevet

En venninne av meg kjøpte en sånn "billigvogn". Husker ikke akkurat merket, men en av de rimeligste. Hun kjøpte den ny :)

Tok kanskje 2 mnder før hun byttet igjen. Husker hun slet skikkelig med å legge den sammen /sette den opp. Virket som kvaliteten var så som så, og hjulene ville ikke alltid samarbeide.

Men det er jo ikke fasiten da. Mange er sikkert av god kvalitet, men jeg ville nok heller gått opp en prisklasse og kjøpt brukt.

Tenker også å slenge med et lite tips her:

http://www.jollyroom.no/barnevogner/startpakke

her får du mange vogner og bilstoler til LANGT rimeligere pris når du kjøper sånn pakke!! Det ble redningen for meg!

Lykke til! :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 3 barn og har vært gjennom en del vogner. De jeg har vært fornøyd med har vært de gamle gode merkene, simo og emmaljunga. 

Har har simo kombi som første vogn til alle 3 og vært veldig fornøyd med begge to. Prøvde div billigmerker som ekstravogn men endre opp med en brukt emmaljunga trille til slutt. 

http://www.jollyroom.no/produkter/2me-soskenvogn-san-diego-svart-rod

Dette merket hadde jeg holdt meg langt unna hvis jeg var deg. Brukte denne vogna da jeg hadde dagbarn, og har ingenting positivt å si om den. Den er stor, vanskelig å trille, sinnsykt tung, vond å legge sammen og fryktelig kort i ryggen.

Anonymkode: 8f359...2b0

Skrevet

Jeg har denne vogna fra Beemoo/Jollyroom og er veldig fornøyd. Kjøpte den som joggevogn, da jeg har en Silver Cross Sleepover Elegance fra før av og den er et herk å jogge med. :ler: Har brukt Beemoo til mer enn kun jogging da den er veldig lett å legge sammen/ta med og er en drøm å trille på de fleste underlag. Baby er bare 3 mnd så vi har ikke testet sportsdelen, men er fornøyd med bagen selv om den er knøttliten sammenlignet med SC, som er enorm. Jeg har en Odenwälder Babynest lammy XL (vognpose) og har ikke sjanse til å få den nedi Beemoo-bagen, så der bruker jeg faktisk bilstolposen med lammeskinn nå som det er så kaldt. Hjulene er store og "myke", men chassiet er litt stivere enn f.eks SC, men nå synes jeg at det skal mye til å slå komforten til SC. Framhjulet har av og til skapt seg litt slik at den trekker mot den ene siden, men det løser seg ved å snu hjulet rundt (har fremdeles ikke skjønt hva som er bak/fram på hjulet fordi det skaper seg uansett hvilken vei det står). Kurven under ser liten ut, men rommer mye og er solid. Tar lett med dagens middag, melk og noen flasker brus hjem fra butikken. Bagen er litt "åpen" så kunne med fordel hatt en regntrekk av noe slag over nå i disse vinterdager, men har ikke funnet et som er laget til bagen, og vet ikke hvordan universal-trekkene vil funke. 

Jeg kjøpte vogna litt billigere enn de selger den for nå og fikk med et sånt "sett" med vognpose, underlag til sportsdel, stelleveska, kroker og koppholder i tillegg. Synes det var et svært godt tilbud og er veldig fornøyd. 

Skrevet

Tusen takk for tipsene og rådene alle sammen :)

Jeg driver å vurderer denne pakken såvidt nå: http://www.jollyroom.no/produkter/britax-go-duovogn-travelsystem-navy
Dette er en av de vognene jeg har fått testet IRL,og jeg følte at jeg hadde veldig god kontroll på den. Noen som har brukt den? Er førstegangs, så syns det er så vanskelig å vite hva man skal være obs på.''

Har bare en babybutikk i byen her, og de selger en hel haug med vogner på nettbutikken sin, men har kun emmaljunga og brio/britax i den fysiske butikken. Skulle så gjerne ha testet alle før jeg besemte meg :P Har ikke likt noen Emmaljungavognen jeg har testet hittil.

Anonymkode: 893b0...812

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...