AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Som overskriften sier er jeg i et relativt ferskt forhold (rundt 3 mnd) med en fantastisk gutt på 24 år Eneste problemet er at jeg ikke aaaner hva jeg skal finne på til julegave. Er midt i en svært hektisk eksamensperiode, så har heller ikke vært mye tid til overs for å fundere på dette. Nå begynner tiden å renne ut, og jeg trenger deres hjelp!Litt praktisk info: budsjettet mitt ligger på rundt 2000,-. I og med at vi ikke kjenner hverandre inn og ut enda er det veldig vanskelig å finne på noe veldig personlig, samtidig som jeg vil at gaven skal være spesiell og fin. Åååh, er ikke lett det her Han er en typisk "guttegutt", veldig glad i fotball og alt som hører med, og ikke et utpreget friluftsmenneske (selv om jeg håper å få snudd rundt på dette etterhvert ) Så, har dere noen fantastiske forslag jeg enda ikke har kommet over? Anonymkode: e92c9...a69
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Som overskriften sier er jeg i et relativt ferskt forhold (rundt 3 mnd) med en fantastisk gutt på 24 år Eneste problemet er at jeg ikke aaaner hva jeg skal finne på til julegave. Er midt i en svært hektisk eksamensperiode, så har heller ikke vært mye tid til overs for å fundere på dette. Nå begynner tiden å renne ut, og jeg trenger deres hjelp!Litt praktisk info: budsjettet mitt ligger på rundt 2000,-. I og med at vi ikke kjenner hverandre inn og ut enda er det veldig vanskelig å finne på noe veldig personlig, samtidig som jeg vil at gaven skal være spesiell og fin. Åååh, er ikke lett det her Han er en typisk "guttegutt", veldig glad i fotball og alt som hører med, og ikke et utpreget friluftsmenneske (selv om jeg håper å få snudd rundt på dette etterhvert ) Så, har dere noen fantastiske forslag jeg enda ikke har kommet over? Anonymkode: e92c9...a69kr 2000 på gave til en du har kjent i 3 mnder!!!???Gir du 3000-kroners-gaver til alle (familiemedlemmer/ venner/o.l.)?Jeg ville gitt noe mye rimeligereF.eks invitertt han med ut og spise, og spandert Anonymkode: 630f2...6c5 9
Gjest Magnifiq Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Har du spurt han hva han ønsker seg?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Herregud. Jeg har vært samboer i et halvår, og vi gir hverandre gave på 500 kroner i år. Du har kjent han i 3 mnd. 2000 kr er å ta totalt av, spesielt siden du er student og ikke har kjent han så lenge. Anonymkode: f7bea...6aa 8
Gjest incognita Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Hvorfor blande seg borti hvor mye TS vil bruke på julegaven?? Det er vel ingen andres business enn hennes.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Hvorfor blande seg borti hvor mye TS vil bruke på julegaven?? Det er vel ingen andres business enn hennes.Vel, av omtanke for TS. Fordi en altfor dyr gave kan skremme kjæresten bort Anonymkode: 630f2...6c5 4
Sheherasade Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Skjerf? Hansker? Lommebok? Bøker?Synes også 2000,- er vel i overkant for et så nytt forhold. 1
Gjest incognita Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Vel, av omtanke for TS. Fordi en altfor dyr gave kan skremme kjæresten bortAnonymkode: 630f2...6c5Hvem kjenner typen hennes og rammene for forholdet deres best tror du, TS eller du?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Whiskey? Anonymkode: 2fdef...4b4 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Gavekort på TV2 Sumo engelsk fotball Anonymkode: 7c192...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Først og fremst: tusen takk for tips som har kommet så langt Smartklokke kunne kanskje vært en idé! Han er relativt opptatt av trening Til dere andre som var nyskjerrige på hvorfor jeg velger å bruke 2000,- kroner på dette: vi har kjent hverandre i 2 år, og "holdt på" i tre måneder før vi ble sammen. Jeg har god økonomi for å være student (jobber en del på siden), så dette vil heller ikke ruinere meg helt Anser forholdet vårt som seriøst og som noe som vil vare, og vi har lagt planer om å besøke hverandres familier i julen. TS Anonymkode: e92c9...a69 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Gavekort på TV2 Sumo engelsk fotballAnonymkode: 7c192...7d4Det har han allerede, men hadde vært en knall idé! TS Anonymkode: e92c9...a69 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Vel, av omtanke for TS. Fordi en altfor dyr gave kan skremme kjæresten bortAnonymkode: 630f2...6c5Takk for omtanken, men vi er nok ikke helt på det stadiet at vi kan skremme hverandre bort på grunn av slikt 2000,- er forresten et beløp vi kom frem til sammen da temaet kom på banen TS Anonymkode: e92c9...a69 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 Takk for omtanken, men vi er nok ikke helt på det stadiet at vi kan skremme hverandre bort på grunn av slikt 2000,- er forresten et beløp vi kom frem til sammen da temaet kom på banen TSAnonymkode: e92c9...a69Takk for tilbakemedingen!Det er fint at dere har et solid forhold Lykke til videre! Anonymkode: 630f2...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 Hvem kjenner typen hennes og rammene for forholdet deres best tror du, TS eller du?Det er slik at de fleste menn vil bli ganske skremt hvis de får en så dyr gave av noen de har vært sammen med i bare 3 mnd. Kanskje han også får dårlig samvittighet fordi han ikke har råd til eller har tenkt å bruke så mye penger på TS. Dermed er det viktig i et forhold at man faktisk er enig om hvor man skal ligge med tanke på pris for at det ikke skal bli ukomfortabelt for den som får gaven. Jeg vet i alle fall at min samboer ikke hadde synes det var positivt om jeg brukte 2000 kroner på han i julegave. Anonymkode: f7bea...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 Min kjæreste er 25 og de årene vi har vært sammen har jeg gitt han klokke, skjerf, tøfler, konsertbilletter, vinterjakke, nike joggesko, pysjbukse, genser, hansker ... Så husker jeg ikke mer Har ihvertfall lagt litt penger i det jeg har kjøpt så han har det lenge Vi brukte også 2000kr det året vi ble sammen!Jeg troooor han har blitt glad! j24. Anonymkode: 700ae...c78 1
Gjest incognita Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Det er slik at de fleste menn vil bli ganske skremt hvis de får en så dyr gave av noen de har vært sammen med i bare 3 mnd. Kanskje han også får dårlig samvittighet fordi han ikke har råd til eller har tenkt å bruke så mye penger på TS. Dermed er det viktig i et forhold at man faktisk er enig om hvor man skal ligge med tanke på pris for at det ikke skal bli ukomfortabelt for den som får gaven. Jeg vet i alle fall at min samboer ikke hadde synes det var positivt om jeg brukte 2000 kroner på han i julegave. Anonymkode: f7bea...6aaÅ diskutere og avtale hvor mye man skal bruke på gaver til hverandre er utrolig barnslig og lite koselig. Gjør folk slikt etter fylte 20?
Lundii Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 Jeg også har samme problem med min nye kjæreste. Jeg spørte han, hva han ønsker seg, og han sa at det er ikke noe han trenger egentlig. Han har egentlig det meste. Det samme har jeg så jeg foreslo at vi kanskje skulle droppe å kjøpe gaver til hverandre i år og heller dra på tur. Dette syntes han hørtes veldig bra ut Vi er som sagt ferske sammen, og akkurat nå ønsker vi oss heller opplevelser sammen en materielle ting.Så kan jeg heller gruble til neste år Det blir nok litt lettere da, for da bor vi mest sannsynlig sammen og da er det sikkert lettere å se hva den andre ønsker seg som sitt eget i heimen for eksempel 1
Luckiness Skrevet 6. desember 2015 #20 Skrevet 6. desember 2015 Hva med å spørre hva han ønsker seg? Kanskje han ønsker noe spesielt, og da er det mye lettere å bare slå til på det. 2000 er egentlig en ganske høy sum for julegave. Nå vet ikke jeg noe om din økonomi. Men når man begynner å gi nye personer (som kjærester, svigerforeldre, nye venner, venners barn osv) gaver, og gir ut i fra et visst beløp, så er det fort gjort å sette det som standard. Og at dersom du ikke har råd til 2000kr et annet år vil føle at gaven(e) ikke er tilstrekkelig nok. Du må selvsagt bruke så mye du ønsker, men det kan likevel være lurt å tenke seg om Billett til fotballkamp med favorittlaget hansEn opplevelse dere kan gjøre sammen. Middag ute med kino, ett eller annet show, gavekort et sted dere kan stå på slalom/snowboard f.eks.AktivitetsklokkeTreningstøyEtt eller annet som kan passe til vinteren...Skiklær, ullgenser, ullundertøy, lue+hansker/votterEn god cognac eller annen alkoholholdig drikke. Eller kanskje noe "barutstyr" som shaker, god vinopptrekker, ølåpner, ølglass... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå