Marina75 Skrevet 4. oktober 2004 #1 Skrevet 4. oktober 2004 Lurer på hvor mannen min og jeg kan få nye venner? Ikke det at vi ikke har venner, men har lyst til å bli kjent med flere folk. Vi er en vennegjeng som er ganske mye sammen, men føler av å til at det kan bli litt kjedelig. Vet liksom ALT om disse menskene så det hadde vært fint med litt friskt blod. Er ikke typen til å gå på byen for å treffe folk. Føler at det ofte er sånn overfladisk bekentskap enn får på byen. Har dere her inne noen forslag?
Gjest lilletroll Skrevet 4. oktober 2004 #2 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg prøvde en gang....sendte inn annonse til Norsk Ukeblad...funket ikke.....la også en gang ut annonse på en eller annen sånn side på internett, men problemet er at når et par søker par, så tror folk at vi er ute etter noe helt annet enn det vi er.... Har ikke noen gode tips, men om du får noen, eller kommer på noe mottar jeg med takk....mannen min og jeg trenger vennepar som er i samme situasjon som oss. Gift med barn, og foretrekker hjemmekvelder med god mat og godt drikke fremfor byen.... Men det er jo ikke så lett å vite hvor en skal "lete" etter ens like, heller.... :-?
Gjest Hege Skrevet 4. oktober 2004 #3 Skrevet 4. oktober 2004 Hva med å prøve Kvinneguidens Nettkontakt?
Gjest gjesten Skrevet 4. oktober 2004 #4 Skrevet 4. oktober 2004 Hva med å begynne på noe sammen som for eksempel et dansekurs, matlaging hva som helst. Kan love deg at dette er en effektiv måte å komme i kontakt med nye mennesker på.
Gjest Valhalla Skrevet 4. oktober 2004 #5 Skrevet 4. oktober 2004 Mitt råd er at du ikke bør undervurdere overfladisk bekjentskap.
sommerfuglene Skrevet 4. oktober 2004 #6 Skrevet 4. oktober 2004 Stift familie! På svangersskapskurs, barselavdelingen, barseltreff, babygrupper av ulike slag, barnehage osv er sjangsen VELDIG STOR for å få nye venner :-)
sommerfuglene Skrevet 4. oktober 2004 #7 Skrevet 4. oktober 2004 Hva med å begynne på noe sammen som for eksempel et dansekurs, matlaging hva som helst. Kan love deg at dette er en effektiv måte å komme i kontakt med nye mennesker på.
Tusenfryd Skrevet 5. oktober 2004 #8 Skrevet 5. oktober 2004 Stift familie! På svangersskapskurs, barselavdelingen, barseltreff, babygrupper av ulike slag, barnehage osv er sjangsen VELDIG STOR for å få nye venner :-) Det er jo klart at det strømmer på med kontakter da. Og jeg skjønner det var et velment råd, men jeg må bare få kommentere det. For det første er det jo vanvittig å stifte familie fordi man skal få venner, motivasjonen bør kanskje være en annen. Dessuten er det ikke alle det passer for ut fra livssituasjonen, det er heller ikke alle som har det valget at de kan gjøre det. Bortsett fra det, er jeg enig med dem som gir råd om kurs og aktiviteter, dyrke interesser, lære noe nytt. Still til valg i borettslagets styre om dere bor i noe sånt.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #9 Skrevet 5. oktober 2004 Det er jo klart at det strømmer på med kontakter da. Og jeg skjønner det var et velment råd, men jeg må bare få kommentere det. For det første er det jo vanvittig å stifte familie fordi man skal få venner, motivasjonen bør kanskje være en annen. Dessuten er det ikke alle det passer for ut fra livssituasjonen, det er heller ikke alle som har det valget at de kan gjøre det. ... Det er vel ikke alt som trenger å tolkes like bokstavelig. Tror personen som kom med dette rådet bare snakket ut ifra sine egne erfaringer eller venners erfaringer. Det var vel ikke en direkte oppfordring til å etabelere seg FOR å få flere venner. Så hvorfor kommentere det som om det var det..
Marina75 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2004 Hva med å prøve Kvinneguidens Nettkontakt? Var inne på disse sidene, men der var mest enslige som søker partner. Hadde det vært en ide å lage noe for par som ønsker venner? Er det andre her som kunne vært intresert i det?
Annie Skrevet 5. oktober 2004 #11 Skrevet 5. oktober 2004 Var inne på disse sidene, men der var mest enslige som søker partner. Hadde det vært en ide å lage noe for par som ønsker venner? Er det andre her som kunne vært intresert i det? JEPP!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå