Gå til innhold

Eksamen i sykepleie 1 (grunnleggende sykepleie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er mange sykepleiestudenter eller sykepleiere her inne, så lurer på hvordan dere følte det før eksamen og hvordan det egentlig gikk? Jeg føler det er helt håpløst, mest fordi jeg ikke er så flink til "gjør rede for"-oppgaver. Jeg er flink til å beskrive og forklare enkelt, men jeg klarer ikke å dra ting ut i det vide og det brede. Synes også det er vanskelig å huske alle momenter ved f.eks observasjoner av respirasjon. Har lest mye, men tror ikke jeg klarer å skrive så alt for mye likevel. Jeg tenker at det viktigste er vel om jeg får med de viktigste momentene, men det vil jo ikke føre til en god karakter. Jeg har dog fått godkjent begge arbeidskravene på første forsøk, selv om jeg fikk kritikk av gjør rede for-oppgavene mine for at de ikke var utfyllende nok. Min basisgruppelærer er dog kjent for å være veldig streng (som egentlig er bra, for da skjerper jeg meg), men håper sensor har mer forståelse for at det kan være vanskelig å dra alt ut i det vide og det brede. 

Noen tips? Eller erfaringer? 

Anonymkode: 09645...a18

Skrevet

Dra alt så mye ut i det vide og det brede som mulig. Jeg tenkte som deg, prøvde å skrive det enkelt og få med det viktigste, fikk C, men hadde nok fått bedre om jeg bare skrev alt jeg visste om alt. 

Skrevet

Dra alt så mye ut i det vide og det brede som mulig. Jeg tenkte som deg, prøvde å skrive det enkelt og få med det viktigste, fikk C, men hadde nok fått bedre om jeg bare skrev alt jeg visste om alt. 

Jeg føler egentlig at det er helt greit om jeg får C, men satser på å få B og håper på A. C er egentlig en god karakter og i alle fall sånn at jeg kan ta videreutdanning. Men får jeg spørsmål om sirkulasjon så graver jeg meg ned. Skal prøve å dra ting ut så mye som mulig. Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: 09645...a18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...