Gjest Odense Skrevet 4. oktober 2004 #21 Skrevet 4. oktober 2004 Det Nye...Fordi det handler masse om mote og annet jente ting...Elsker å se hva som kommer og hva som er "in" nå..
Isiselin Skrevet 4. oktober 2004 #22 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg leser aldri såkalte dameblader. Jeg synes rett og slett ikke de er interessante. Jeg leser: * Levende Historie - Meget godt norsk historiemagasin. * Spor - Midtnorsk arkeologimagasin * Illustrert vitenskap - Interessant stoff * Discovering Archaeology - Amerikansk arkeologimagasin
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #24 Skrevet 8. oktober 2004 Takk for mange svar, og gode tips...
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #25 Skrevet 8. oktober 2004 * Vagabond - reisemagasin * Bo bedre eller bonytt - interiør * Eva - magasin for kvinner 40 + * Omsorg - nordisk tidsskrift for palliativ medisin
*tine* Skrevet 8. oktober 2004 #26 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg synes det er deilig og avslappende å ligge på sofaen og lese Se&Hør, så det gjør jeg!!! Ellers kjøper jeg KK innimellom, og BoNytt. Bra med litt inspirasjon også, ikke bare sladder:)
aline Skrevet 8. oktober 2004 #27 Skrevet 8. oktober 2004 abonerer på Illustrert vitenskap og national geo. illustrert vitenskap synes jeg er interessant, og national geo syntes jeg så interessant ut og har derfor prøveabo. vet ikke heeeelt om jeg kommer til å fortsette med det. leser lite andre magasin.
Gjest happyending Skrevet 8. oktober 2004 #28 Skrevet 8. oktober 2004 Oida.. Jeg leser og kjøper samtlige av disse bladene HVER uke/mnd: -se og hør -her og nå -mag -inside -det nye -girls og ofte, hvis jeg kjeder meg, kommer det andre blader nedi kurven når jeg handler.. da feks, norsk ukeblad, det sanne, henne, make up og slikt... :oops: :oops: :oops:
-Fisken- Skrevet 9. oktober 2004 #30 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg kjøper I Form og DetNye. Åja, hvorfor. I Form fordi det står mye interessant om kropp, helse og trening. DetNye fordi det står mye i det, mye og interessant, og ikke så mye reklame og fjortis-opplegg som i mange andre blader for unge mennesker.
Samantha Skrevet 9. oktober 2004 #32 Skrevet 9. oktober 2004 * DetNye kvar mnd * [mag] og InSide nesten alltid * Vagabond og KK avogtil Og andre blad med ei bra framside kjøpe eg i ny og ne om eg trenge litt ekstra lesestoff.
~Viva~ Skrevet 9. oktober 2004 #33 Skrevet 9. oktober 2004 *Det Nye *Shape Up *Illustrert vitenskap *Vi Menn *Her og Nå (Kjøper det for TV-programmet :oops: )
_havets datter_ Skrevet 10. oktober 2004 #34 Skrevet 10. oktober 2004 se og hør kjøper jeg fast en gang i uken. liker se og hør fordi jeg liker å lese om kjendiser og fordi de har bra programblad. leser også kk i ny og ne.
nat26 Skrevet 10. oktober 2004 #35 Skrevet 10. oktober 2004 KJøper her og nå hver tirsdag.Ellers leser jeg det nye,marie claire,hjemmet(pga kryssord)
Gjest Yoni Skrevet 11. oktober 2004 #36 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg leser ELLE Interiør og Design: Interiør for inspirasjon.
ivanka Skrevet 12. oktober 2004 #37 Skrevet 12. oktober 2004 blar gjennom ymse på skolen, men det er sporadisk, ikke regelmessig. leser ganske regelmessig new scientist og scienctific american - setter pris på populærvitenskap, men ikke i ill. vitenskap-format: blir litt overforenklet. blar igjennom på narvesen mens jeg venter på bussen: britiske marie claire og elle. synes ikke de er verdt prisen. de amerikanske utgavene er for fremedkulturelle til at jeg får noe ut av dem. leser ikke noen norske glansede magasiner. generelt er de norske damebladene sjokkerende dårlige på kildekritikk. 'forskning viser at'-notiser er som regel helt ukritiske, og stiller aldri den omtalte forskningen i noe perspektiv. nivået på helse/ernæringsreportasjene er faglig svakt, og dårlige oversettelser gjør innholdet helt sykt. shape-up er helt sinnssyke på å presentere ubegrunnet synsing som fakta. husker jeg leste i henne at man burde spise mer silikon. oversettertabbe. silicon på engelsk betyr i denne sammenheng silikat på norsk. silicone med e på engelsk er silikon. hva om noen går rett på og virkelig går inn for å spise silikon? tilsvarende leste jeg nylig i kk at man burde passe på å få i seg mer iodine. problemet er at det ikke finnes noe som heter iodine på norsk. jod, derimot, heter iodine på engelsk. får veldig lite tillit til publikasjoner som jeg oppdager så mye feil i. hva med de feilene jeg ikke oppdager? og i tillegg opplever jeg ikke reportasjene som interessante, men det er jo en subjektiv smakssak.
Gjest pace Skrevet 12. oktober 2004 #38 Skrevet 12. oktober 2004 scienctific american Kjøpte den en gang, og den syntes jeg var fin Men den hadde en enorm lang artikkel :o Kjenner en arkitekt som prater bra om det bladet. Kjenner ikke til den andre.
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #39 Skrevet 12. oktober 2004 New woman magazine. Ingen over, ingen ved siden. Har en passe blanding av reportasjer, dill-dall og nyttige ting. Ikke så hjernedødt som enkelte norske blader.
ivanka Skrevet 12. oktober 2004 #40 Skrevet 12. oktober 2004 å ja, det glemte jeg. jeg pleier å bla gjennom new woman også på narvesen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå