Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #1 Skrevet 4. oktober 2004 Det finnes jo utallige blader, magasiner å velge mellom... Hvilke leser du? Og hvorfor liker du nettopp DET bladet?
Nuperella Skrevet 4. oktober 2004 #2 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg leste tidligere KK men sluttet med det for jeg ble så fort ferdig med bladet, så mye reklame. Og så kjøpte jeg Se og Hør hver uke tidligere, det er så deilig hjernedødt....... noe å slappe av med etter jobben. Men så ble jeg så lei av alle hjemme hos reportasjene hos disse fotballstjernene så nå har jeg tatt en pause. Eller har jeg vokst fra det? Akkurat nå savner jeg et ordentlig blad som både inspirerer og får igang tankene litt, noe å fordype seg i. Noen forslag?
Gjest lilletroll Skrevet 4. oktober 2004 #3 Skrevet 4. oktober 2004 Liker Norsk Ukeblad faktisk, og når jeg kjeder meg går også Hjemmet, Allers, KK, Vi Menn osv ned....litt altetende mao.
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #4 Skrevet 4. oktober 2004 De fleste bladene jeg leser er full av reklame, og dette er blitt tatt opp av enkelte lesere, og som bladet selv svarer; For å kunne holde prisen nede til det den er på, må det reklame til. Jeg leser Inside, Shape-Up og Det Nye, men kunne tenkt meg nye impulser, da alle de tre bladene er veldig like, og masse masse sider med det nyeste innen mote (som ingen jeg kjenner ville gått med både pga utseende på plagg og pris) Masse sider med klær, sko, sminke... Men de reportasjene som pleier være med, er veldig bra! Men fort lest ut ja... Tar også imot forslag..
MiniMjau Skrevet 4. oktober 2004 #5 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg elsker å lese/se Vogue, Cosmo, Elle osv. Gjerne utenlandske! Men de er så sabla dyre i norge! Blad som du betaler 1-2 pund for i England koster gjerne 60-70 kroner her i Norge! Irriterer meg.
Aida Skrevet 4. oktober 2004 #6 Skrevet 4. oktober 2004 Kjøper svært sjelden aviser/blader. De fleste er kjedelige, overfladiske, direkte hjernedøde og uinteressante. En god ukesavis er Morgenbladet. I tillegg finnes det sikkert flere gode fagblader.
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #7 Skrevet 4. oktober 2004 Liker Norsk Ukeblad faktisk, og når jeg kjeder meg går også Hjemmet, Allers, KK, Vi Menn osv ned....litt altetende mao. Sambo abbonerer på Vi Menn, så hender seg jeg leser litt i det. Er i grunn et greit blad, veldig mye lesestoff...
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2004 #8 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har sluttet å kjøpe blad, da jeg synes de fleste bladene har blitt utrolig dårlige. Det er jo bare samme mølet hele tiden, med ett innslag av mote her og der,... Det bryr meg midt i ryggen hva Versace hadde av nytt på catwalken liksom,... Jeg leser Vi Menn når sambo kjøper det...og så leser jeg aviser på nett.
Gjest Virvel Skrevet 4. oktober 2004 #9 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg leser omtrent ikke blader. Det Nye og KK og andre sånne jente-/dameblader er fine innimellom, men hvis man leser dem fast blir det kjedelig. Det står liksom alltid det samme. Mamma abonnerer på I Form, så det pleier jeg å bla igjennom, men det begynner å bli mye gjentakelser der også, gitt. Teknisk Ukeblad får jeg også, men det er ikke alltid det står så mye der som "angår" meg. Illustrert Vitenskap og lignende er vel de jeg liker best, men det faller meg så sjelden inn at det går an å kjøpe blader.
Isabella Moon Skrevet 4. oktober 2004 #10 Skrevet 4. oktober 2004 Kjøper kun HENNE, for å holde meg sånn nogenlunde oppdatert hva gjelder nye produkter og for å få inspirsjon i klesveien. Forsidene på alle blader frister jo med nyttige artikler og tips om alt mellom himmel og jord, men som oftest er det hele veldig repeterende. De samme tipsene ble vel gitt i de samme bladene på 80-tallet også. Interiørblader kjøper jeg av og til, gøy å danne seg et inntrykk av min fremtidige drømmebolig
angie Skrevet 4. oktober 2004 #11 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg er så heldig at jeg kan lese de bladene jeg vil på jobben Ellers så MÅ jeg kjøpe Det Nye og FHM. Hvorfor? Det Nye er et skikkelig bra blad med interessante reportasjer. Har kjøpt det fast i 6-7 år nå, så jeg er kanskje blitt avhengig av det :-? FHM er bare så morsomt, da Det selger seg selv. Ellers på jobben er jeg avhengig av Se og Hør. Elsker sladder, jeg. Hehehe
Gjest Ethereal Skrevet 4. oktober 2004 #12 Skrevet 4. oktober 2004 Bladene gjentar seg selv i det uendelige, og jeg finner egentlig sjelden stoff som går noe særlig i dybden. Men jeg kjøper dem allikevel...som underholdning når jeg ikke gidder å bruke hjernen. Jeg kjøper Det Nye og av og til Elle, og noen ganger interiørblader. Det eneste bladet jeg kjøper fast, og vurderer å abonnere på, er det svenske bladet Fitness.
Gjest pace Skrevet 4. oktober 2004 #13 Skrevet 4. oktober 2004 Cosmo :oops: Men jeg irriterer meg så over at gutta har så dårlig alternativ. Enten er det Vi menn eller så er det Maxim. Det er enten jakt, nakne jenter eller sprit. 50 kvinnelige blader om forhold, sex og klær. Og ikke ET for menn. Menn og kvinner er ikke så forkjellige. Det beste forslaget jeg har fått er Men's Health. Ikke så alt for dårlig forslag. Men for det første er det ikke norsk, for det andre handler det for mye om kropp. Kan jeg ikke få noe som har om forhold, sex, klær, underholdning, kanskje litt politikk og vitenskap. Som ikke er harry. Det er liksom meningen at vi skal leve i et forhold halve livet vårt vi også.
Philosophia Skrevet 4. oktober 2004 #14 Skrevet 4. oktober 2004 Kjøper blader veldig sjelden, isåfall er det Elle eller interiørblader.
Diva Skrevet 4. oktober 2004 #15 Skrevet 4. oktober 2004 Vouge, Elle, Henne, Glamour, Cosmopolitan, KK. Grunner til at jeg leser dsse ? GLAM GLAM GLAM! Og litt mote&skjønnhet&dill&sånn Jeg kjøper ikke alle hver måned altså, det et alt ettersom. Dessuten er blader svinedyre! grrr... Jo! Også kjøper jeg Aristokatt, blad fra NRR om puser
Gjest Valhalla Skrevet 4. oktober 2004 #16 Skrevet 4. oktober 2004 Leser Time og Newsweek på biblioteket, gidder ikke bruke penger på blader, det er for dyrt. Jeg liker Mann og ViMenn, men som sagt for dyrt.
Gjest Chanda Skrevet 4. oktober 2004 #17 Skrevet 4. oktober 2004 Som medlem av Norsk Hageselskap så får jeg hver måned bladet, "Hagetidend". Har tatt vare på hvert eneste blad - bruker dem til oppslagsverk etter at jeg har lest dem. I tillegg har jeg hund og som medlem av raseklubben får jeg 2 hundeblader i måneden. Da jeg bygde hus ble jeg registrert som huseier og mottar et blad som heter "Vi i villa". Ellers kjøper jeg endel blader i ferier - da kjøper jeg alt mulig enten vi er i Norge eller i utlandet.
Arkana Skrevet 4. oktober 2004 #18 Skrevet 4. oktober 2004 Leser ofte Cosmo og Marie Claire, fordi de har en del seriøse artikler i motsetning til de fleste dameblader som bare handler om klær og sminke, og fordi det er underholdende. Leser Psychology Today og lignende blader fordi jeg studerer psykologi. Leser Illustrert Vitenskap fordi det er interessant. Det er vel de jeg leser oftest, hender jeg kjøper andre også hvis jeg vet det er noe interessant der.
Gjest gloria Skrevet 4. oktober 2004 #19 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg kjøper flere moteblader hver mnd. , men det er alltid Det Nye som jeg faktisk LESER! Liker dette bladet fordi det har bra reportasjer - ikke bare om mote, men også aktuelle/politiske saker som angår vanlige mennesker. Og så er det jo litt sladder også..
Gjest allium Skrevet 4. oktober 2004 #20 Skrevet 4. oktober 2004 Favorittbladet er vel det svenske Amelia. Passe blanding av gode artikler og mote. Jeg liker også godt New Woman og She, men de er blitt så altfor dyre nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå