AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Unge jenter får gaver verdt millionbeløp for å poste dristige bilder og videoer av seg selv på nettet. Lett å være jente...Menn: Ville dere likt å hatt en kjæreste med en slik fortid? http://pluss.vg.no/2015/12/05/2236/2236_23571351 Anonymkode: 8f42e...0d7
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er jente selv nå da, men altså; jeg mener at de jentene der har litt for lite respekt for seg selv. Uansett hva og hvor mye de får. Personlig ville jeg aldri gjort noe dristig som å kle meg minimalt med klær og vise seksuelle bilder av, rett og slett fordi jeg har litt mer respekt for emg selv enn som så, og tenker at jeg kan tjene penger på en bedre måte. Jenter7kvinner er ikke sexdukker som menn kan kose seg med for en stund også kastes... Jeg ville syntes det hadde hvert rart om en mannlig kjæreste hadde godtatt noe sånt av kjæresten sin...
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Jenter7kvinner er ikke sexdukker som menn kan kose seg med for en stund også kastes... Jeg ville syntes det hadde hvert rart om en mannlig kjæreste hadde godtatt noe sånt av kjæresten sin...Jenter/kvinner må våge å være seg selv. Uten sminke. Ikke være så opphengt i utseende. Patriarkatet lærer kvinner å være objekter, at det er alt en kvinne er. Nå er du fra Russland da men... Anonymkode: 9eeb5...ae1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Jenter/kvinner må våge å være seg selv. Uten sminke. Ikke være så opphengt i utseende. Patriarkatet lærer kvinner å være objekter, at det er alt en kvinne er. Nå er du fra Russland da men... Anonymkode: 9eeb5...ae1Hva får deg til å tro at jeg kommer fra Russland?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er jente selv nå da, men altså; jeg mener at de jentene der har litt for lite respekt for seg selv. Uansett hva og hvor mye de får. Personlig ville jeg aldri gjort noe dristig som å kle meg minimalt med klær og vise seksuelle bilder av, rett og slett fordi jeg har litt mer respekt for emg selv enn som så, og tenker at jeg kan tjene penger på en bedre måte. Jenter7kvinner er ikke sexdukker som menn kan kose seg med for en stund også kastes... Jeg ville syntes det hadde hvert rart om en mannlig kjæreste hadde godtatt noe sånt av kjæresten sin...Hvorfor mener du det er respektløst å poste dristige bilder av deg selv? Anonymkode: 8f42e...0d7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Hva får deg til å tro at jeg kommer fra Russland?og hva hadde det egentlig med saken å gjøre? Anonymkode: e8240...176 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Nå er du fra Russland da men... Anonymkode: 9eeb5...ae1Var det ikke Ukraina? Anonymkode: 8f42e...0d7
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Jenter/kvinner må våge å være seg selv. Uten sminke. Ikke være så opphengt i utseende. Patriarkatet lærer kvinner å være objekter, at det er alt en kvinne er. Nå er du fra Russland da men... Anonymkode: 9eeb5...ae1Kurdiske jenter kommer sjeldent fra Russland...Jeg liker jenter som er selvstendig næringsdrivende, det viser initiativ, og da slipper jeg å ansette dem selv.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Ah, Kurdistan var det Anonymkode: 8f42e...0d7
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 (endret) Hvorfor mener du det er respektløst å poste dristige bilder av deg selv?Anonymkode: 8f42e...0d7Jeg vet ikke om respektløs er det rette ordet, men altså; det er bare sånn jeg er oppvokst til å tenke. Min far har alltid sagt at jeg må passe meg for hvilke klær jeg bruker, og at jeg skal bruke det jeg er komfortabel med. Han har også alltid ment at det å kle seg ''lettkledd'' og seksuelt for å oppnå noe ikke er den rette veien, og at det handler om respekt for seg selv, og det at man kan gjøre det bedre på andre måter. Så jeg tenker vel bare at jeg tenker på samme måte som han. Jeg mener at det ikke er riktig å kle seg dristig og vise mye hud bare for å tjene penger, fordi jenter/kvinner er verdt mer enn en dukke som brukes også kastes av menn. Kvinner/jenter fortjener bedre enn det... Jeg kan ikke se hvordan noen kan trives bedre med å vise hele kroppen sin og poste bilder og videoer og skaffe mye med penger, istedenfor å ha en ''stabil'' jobb hvor de får respekt for sitt harde arbeid etc. Dette er jo bare min mening da som sagt, og sikkert ikke alle som er enige med meg.. Endret 6. desember 2015 av The Lost Dreamer
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er jente selv nå da, men altså; jeg mener at de jentene der har litt for lite respekt for seg selv. Uansett hva og hvor mye de får. Personlig ville jeg aldri gjort noe dristig som å kle meg minimalt med klær og vise seksuelle bilder av, rett og slett fordi jeg har litt mer respekt for emg selv enn som så, og tenker at jeg kan tjene penger på en bedre måte. Jenter7kvinner er ikke sexdukker som menn kan kose seg med for en stund også kastes... Jeg ville syntes det hadde hvert rart om en mannlig kjæreste hadde godtatt noe sånt av kjæresten sin...Et annet perspektiv er at sex er makt og penger. Kvinnene vet at dette er en enkel måte å oppnå det de ønsker. Det er flere faktorer som spiller inn. Blant annet alder. Jeg tenker at en kvinne på 25 år vet hva hun gjør hvis det ikke er snakk om tvang/hallikvirksomhet, men er ikke sikker på om jeg kjøper at de er "tvunget" av patriarkatet. Hvem er egentlig disse mennene som mener at kvinner er knulledukker og objekter? Er ikke mannfolk stort sett ok mennesker som ønsker genuine relasjoner med kvinner?Saken stiller seg annerledes hvis ei jente på 15-16 år sitter hjemme på rommet og kler av seg for kameraet. Det blir i grunnen feil på alle måter. Anonymkode: 725ba...464
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Hva får deg til å tro at jeg kommer fra Russland?Ah, jag mente det var Kasakhstan (en del av den russiske føderasjon).Relevant fordi Russland er helt vanvittig ekstremt patriarkalsk. Anonymkode: 9eeb5...ae1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Et annet perspektiv er at sex er makt og penger. Kvinnene vet at dette er en enkel måte å oppnå det de ønsker. Det er flere faktorer som spiller inn. Blant annet alder. Jeg tenker at en kvinne på 25 år vet hva hun gjør hvis det ikke er snakk om tvang/hallikvirksomhet, men er ikke sikker på om jeg kjøper at de er "tvunget" av patriarkatet. Hvem er egentlig disse mennene som mener at kvinner er knulledukker og objekter? Er ikke mannfolk stort sett ok mennesker som ønsker genuine relasjoner med kvinner?Saken stiller seg annerledes hvis ei jente på 15-16 år sitter hjemme på rommet og kler av seg for kameraet. Det blir i grunnen feil på alle måter. Anonymkode: 725ba...464Ja der sier du noe jeg ikke har tenkt på... Ah, jag mente det var Kasakhstan (en del av den russiske føderasjon).Relevant fordi Russland er helt vanvittig ekstremt patriarkalsk.Anonymkode: 9eeb5...ae1Hva betyr patriarkalsk?
herzeleid Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Dette tenker jeg at jentene selv får avgjøre, men de må samtidig være klare over at det vil påvirke hvordan folk ser på dem, og fremtidige forhold. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå