AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er 1.74 cm høy og veier 73 kg. Holder på å gå ned i vekt, målet er ca 65 kg som jeg var for 3 år siden. Selv syns jeg at jeg ser stor ut, men får høre av andre at jeg ser så slank og fit ut! Så det jeg lurer på, er det slik at vi som er høye kan legge på oss litt før vi ser feite ut? Jeg vet det har å gjøre med hvor fettet setter seg og sånn, men vises overvekt lettere hvis man er lav? Anonymkode: 8bbdf...3c8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er 1.74 cm høy og veier 73 kg. Holder på å gå ned i vekt, målet er ca 65 kg som jeg var for 3 år siden. Selv syns jeg at jeg ser stor ut, men får høre av andre at jeg ser så slank og fit ut! Så det jeg lurer på, er det slik at vi som er høye kan legge på oss litt før vi ser feite ut? Jeg vet det har å gjøre med hvor fettet setter seg og sånn, men vises overvekt lettere hvis man er lav? Anonymkode: 8bbdf...3c8Tja, vises og vises. Er man lav har jo ikke fettet så mange plasser å legge seg. Du ser jo sånn som BMI, en på 173 cm vil jo ha mye lavere bmi enn en person på som er 160 cm, dermed vil du se slankere ut når du er høyere.Jeg er 160 cm høy, venninen min er 170 og veier 4 kilo mer enn meg, men hun ser likevel slankere ut. Anonymkode: ff607...4a1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er 1.74 cm høy og veier 73 kg. Holder på å gå ned i vekt, målet er ca 65 kg som jeg var for 3 år siden. Selv syns jeg at jeg ser stor ut, men får høre av andre at jeg ser så slank og fit ut! Så det jeg lurer på, er det slik at vi som er høye kan legge på oss litt før vi ser feite ut? Jeg vet det har å gjøre med hvor fettet setter seg og sånn, men vises overvekt lettere hvis man er lav? Anonymkode: 8bbdf...3c8Vel, du vil selvfølgelig se slankere ut enn hun som veier det samme og er lavere enn deg. Men ca like slank som en som er lavere med samme BMI. Uansett så er vel ikke akkurat venninner de mest objektive her. Selvfølgelig vil de gi slike komplimenter, that's what friends do Du trenger ikke å slanke deg, men dersom du vil gå ned noen kilo så gjør det for deg selv. Ikke vent til folk sier du ser feit ut, for det vil trolig aldri skje. Anonymkode: a199a...f99 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Har alltid ligget på rundt 52 i vekt. Høyden er 168. Nå har jeg klart å gå opp i vekt og endelig fått litt former! Utrolig deilig. Ikke mer xs på meg. Anonymkode: 62188...05e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Vel, du vil selvfølgelig se slankere ut enn hun som veier det samme og er lavere enn deg. Men ca like slank som en som er lavere med samme BMI. Uansett så er vel ikke akkurat venninner de mest objektive her. Selvfølgelig vil de gi slike komplimenter, that's what friends do Du trenger ikke å slanke deg, men dersom du vil gå ned noen kilo så gjør det for deg selv. Ikke vent til folk sier du ser feit ut, for det vil trolig aldri skje. Anonymkode: a199a...f99Vel, er ikke bare venninner som har sagt dette. Kantinedama på jobb og hehe Jeg går sakte men sikkert ned i vekt, har hørt at det er sunnest sånn. Men ja, venninna mi som er 150 cm høy ser fort feit ut om hun går opp noen kg.. jeg har så klart aldri sagt dette til henne, men hun sier det selv at overvekt vises lettere på lave folk. Jeg har aldri tenkt over det før. Anonymkode: 8bbdf...3c8
Pringle Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Den gamle/vanlige BMI-regnemåten lider faktisk/visstnok under dette. Jeg klarer ikke helt å skjønne det, og er ikke sikker på om jeg tror på det, men det skal visst være sånn at proporsjonene hos høye og korte mennesker ikke er de samme - høye mennesker er smalere og vi kortere er bredere bygd. Visstnok. Det som regnes som ideell BMI (vekten delt på kvadratet av høyden), 20 (18,5 for asiater) - 25, er derfor noe lavt for høye mennesker og tilsvarende høyt for korte. Det har kommet en ny utregningsmåte som skal avhjelpe dette.Ellers er mennesker forskjellig bygd uavhengig av høyde, uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Noen er spedbygde/petite mens andre er tettere og ser magre ut på en høyere vekt. Og hva man er vant til spiller en stor rolle. For ikke å snakke om hvis man har en spiseforstyrrelse.(Hvis det er sånn at høye mennesker skal være smalere enn lave, kan det forklare hvorfor asiater skal veie mindre - de er generelt/tradisjonelt gjennomgående kortere enn europeere. Min teori.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå