Gå til innhold

Når bør jeg ta en gravidtest?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet (endret)

Hei, 

Var på sykehuset og fikk medisinsk abort etter MA, første blødningsdag i MAen var da 12. november. Om mensen skulle kommet etter 28 dager slik den alltid gjør skal mensen komme onsdag 9. desember. Har testen hele denne "syklusen" for eggløsning og den testen ble positiv nå på fredag (4. desember). Tror dere jeg kan regne med at mensen kommer til normal tid neste uke eller vil det nå gå 2 nye uker siden jeg hadde eggløsning på fredag (på syklusdag 23). Håper da selvfølgelig ikke at mensen kommer og at vi har truffet bra, men når og hvor tidlig kan jeg ta en graviditetstest for å sjekke?

Endret av Mamma123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en SA 13. november og hadde EL 2. november. Lurer veldig på når jeg kan sjekke selv! 

Anonymkode: 90683...9bb

Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet

Jeg hadde en SA 13. november og hadde EL 2. november. Lurer veldig på når jeg kan sjekke selv! 

2 desember mener du vel? :-)

Skrevet

Jeg tror du kan regne med at mensen kommer (eller ikke kommer) ca. 14 dager etter EL, så ca. 18. desember kan du prøve å ta en g-test hvis mensen ikke et kommet.

Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet

Jeg tror du kan regne med at mensen kommer (eller ikke kommer) ca. 14 dager etter EL, så ca. 18. desember kan du prøve å ta en g-test hvis mensen ikke et kommet.

takk for svar :-)

Skrevet

Hei, 

Var på sykehuset og fikk medisinsk abort etter MA, første blødningsdag i MAen var da 12. november. Om mensen skulle kommet etter 28 dager slik den alltid gjør skal mensen komme onsdag 9. desember. Har testen hele denne "syklusen" for eggløsning og den testen ble positiv nå på fredag (4. desember). Tror dere jeg kan regne med at mensen kommer til normal tid neste uke eller vil det nå gå 2 nye uker siden jeg hadde eggløsning på fredag (på syklusdag 23). Håper da selvfølgelig ikke at mensen kommer og at vi har truffet bra, men når og hvor tidlig kan jeg ta en graviditetstest for å sjekke?

jeg mistet ufrivillig en gang. Altså spontanabort. Mensen kom igjen en og en halv måned etterpå. 

Skrevet

Ingen grunn til at mensen "skal" komme etter 28 dager etter sa. Så du bør nok regne med ca to uker etter EL. 

Skrevet

2 desember mener du vel? :-)

Mente 2. desember selvfølgelig :P Håper at det har klaffet med en gang for begge to :)

Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet

Mente 2. desember selvfølgelig :P Håper at det har klaffet med en gang for begge to :)

håper virkelig jeg også, hold meg oppdatert 😊

Skrevet

Jøss ålese her inne er som å lese matematiske formler...

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det? Noen tegn til mensen enda?

Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet

Hvordan går det? Noen tegn til mensen enda?

ingen tegn, tok en test i dag tidlig for skulle til vanlig hatt mensen i morgen. Den var negativ. Men ikke rart det når eggløsningen min kom på fredag som var. Må nok vente til fredag neste uke igjen for å teste :-)

Skrevet

ingen tegn, tok en test i dag tidlig for skulle til vanlig hatt mensen i morgen. Den var negativ. Men ikke rart det når eggløsningen min kom på fredag som var. Må nok vente til fredag neste uke igjen for å teste :-)

Testet enda?

Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet (endret)

Testet enda?

Har ikke testet igjen, venter spent enda på mensen og har ikm nå på fredag. Skal ta en test da. Håper så inderlig på positiv men har stilt meg inn på en negativ test. Får krysse fingrene :)

Endret av Mamma123
Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet

Har du fått testa?? :) 

Skrevet

Har du fått testa?? :) 

Jeg har testet, svakt positivt på flere tester :) 

Skrevet

Jeg har testet, svakt positivt på flere tester :) 

så koselig😊😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...