AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har vært i dag på jobb og kom hjem rundt kl 15:28. Jeg parkerte bilen i garasjen så kom jeg på at jeg har lyst på coca cola og tok meg tur på byen, Bunnpris for å kjøpe.Foran meg ser jeg fyr som er rundt ca 38 år gammel eller litt eldre. Denne mannen på 38 år gammel var, han var ca 2 meter foran meg så gikk han hvor sjokoladene er og puttet i lommen sin.Han begynte å late for at det ikke har skjedd noe + så fant han ut at han hadde også lyst på twist og den gikk med en gang i innsiden til jakken han hadde på seg.Jeg begynte å tenke om jeg skal si i fra til han som jobbet på kassa at han har stjal sjokolade + twist. Tankene gikk hvis noen utlending hadde gjort det så hadde noen garantert sagt ifra. Det skal være likt for alle her i Norge. For å informere jeg seg ser ikke hvem\hvor\de kommer fra hvilken land men tankene gikk bare inne i meg.Alle jobber for å tjene penger + bruke penger på det han/hun har lyst men ingen tyveri.Like før ca 5 min så ble han stoppet og politiet tok med seg denne tyven. Hadde du gjort det selv? Anonymkode: 4be8d...88f
altflyter Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde sagt ifra. Uten tvil. Ikke noe å stusse på en gang! 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde ikke sagt fra. Er ikke min oppgave å gjøre livet surt for andre. En stor butikk kjede som bunnpris går i overskudd uansett, så om noen med dårlig råd tar litt sjokolade eller andre varer så lar jeg det være opp til dem.En gang så jeg en som tok en helt svær steik under jakka. To uker senere hoppet samme mann foran t-banen. Det kunne for alt vi vet, vært fordi noen hadde lagd det allerede kjipe livet hans enda kjipere ved å tyste på han. Anonymkode: ba0fb...98d 4
altflyter Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde ikke sagt fra. Er ikke min oppgave å gjøre livet surt for andre. En stor butikk kjede som bunnpris går i overskudd uansett, så om noen med dårlig råd tar litt sjokolade eller andre varer så lar jeg det være opp til dem.En gang så jeg en som tok en helt svær steik under jakka. To uker senere hoppet samme mann foran t-banen. Det kunne for alt vi vet, vært fordi noen hadde lagd det allerede kjipe livet hans enda kjipere ved å tyste på han.Anonymkode: ba0fb...98d Hvordan vet du det var samme fyr? Stjeling er ikke ok uansett hvordan man har det. Snodig historie 6
herremann Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde ikke sagt fra. Er ikke min oppgave å gjøre livet surt for andre. En stor butikk kjede som bunnpris går i overskudd uansett, så om noen med dårlig råd tar litt sjokolade eller andre varer så lar jeg det være opp til dem.En gang så jeg en som tok en helt svær steik under jakka. To uker senere hoppet samme mann foran t-banen. Det kunne for alt vi vet, vært fordi noen hadde lagd det allerede kjipe livet hans enda kjipere ved å tyste på han.Anonymkode: ba0fb...98der ikke det økonomiske det går på her. er prinsippet."om noen hadde brutt seg inn i dit hus så hadde jeg ikke ringt politiet. han har innboforsikring uansett"forbanna pyse,jeg har sterk forakt for folk som stjeler og snyter på andre. jeg hadde selv konfrontert han(jeg har jobbet noen år i bransjen ved siden av studiene, så er godt vant med "opplegget") 4
Gjest Blomsterert Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har vært i dag på jobb og kom hjem rundt kl 15:28. Jeg parkerte bilen i garasjen så kom jeg på at jeg har lyst på coca cola og tok meg tur på byen, Bunnpris for å kjøpe.Foran meg ser jeg fyr som er rundt ca 38 år gammel eller litt eldre. Denne mannen på 38 år gammel var, han var ca 2 meter foran meg så gikk han hvor sjokoladene er og puttet i lommen sin.Han begynte å late for at det ikke har skjedd noe + så fant han ut at han hadde også lyst på twist og den gikk med en gang i innsiden til jakken han hadde på seg.Jeg begynte å tenke om jeg skal si i fra til han som jobbet på kassa at han har stjal sjokolade + twist. Tankene gikk hvis noen utlending hadde gjort det så hadde noen garantert sagt ifra. Det skal være likt for alle her i Norge. For å informere jeg seg ser ikke hvem\hvor\de kommer fra hvilken land men tankene gikk bare inne i meg.Alle jobber for å tjene penger + bruke penger på det han/hun har lyst men ingen tyveri.Like før ca 5 min så ble han stoppet og politiet tok med seg denne tyven. Hadde du gjort det selv?Anonymkode: 4be8d...88fHadde ikke sagt fra nei.Jeg leker ikke moralpoliti.De tilfellene hvor jeg ville brydd meg,er om noen blir skadet.
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde ikke sagt fra. Kudos til han for å stick it to the man. Milliardærene i dagligvarenæringen fortjener ikke en krone, skulle ønske flere hadde motet til å kjempe mot overmannen. Hvis det hadde vært en Kiwi hadde jeg gjort mitt beste for å distrahere betjeningen.
Belbus Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Tok politiet han med en gang bare fordi han hadde stjelt litt sjokolade? Uansett, jeg vet ikke hva jeg selv hadde gjort. Hadde mest sannsynlig ikke sagt i fra hvis det var noe så lite. Jeg hadde ikke tjent noe på å gjøre livet surere for en annen person. Butikkene er allerede så overpriset at jeg synes de robber meg
herremann Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Butikkene er allerede så overpriset at jeg synes de robber meg jo mer som stjeles, jo mer taper butikkene.hvordan dekkes disse tapene? høyere priser.du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å la butikktyver gå. 4
Belbus Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 jo mer som stjeles, jo mer taper butikkene.hvordan dekkes disse tapene? høyere priser.du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å la butikktyver gå.Jeg er klar over det. Selv om jeg hadde latt en person gå unna så hadde det ikke hindret alle de andre som stjeler og prisene hadde fremdeles steget.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde mest sannsynlig ikke sagt noe fordi jeg kunne ødelagt mye for vedkommende, og det ville ikke jeg ha hatt på meg, om du skjønner... Altså, hadde noen blitt skadet (dyr eller menneske) eller noe i den duren hadde jeg sikkert gjort noe, men ikke når en person stjeler noe for under femtilappen... Da tenker jeg at vedkommende bare kan gå rundt og stjele så mye han/hun vil, for det blir oppdaget en eller annen gang, det må det jo... (liksom tenk om når jeg oppdaga det så var det bare et engangs tilfelle)Jeg hadde heller ikke sagt ifra fordi jeg ikke ville hatt noe med det å gjøre og få problemer etter det selv... Anonymkode: a5be9...778
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er ei lita jenta og har sagt i fra om sånt før som endte med at jeg ble truet med å bli rundjult og en ørefik så nei, jeg hadde ikke sagt i fra uansett hvem det hadde vært. Men ja, loven er lik for alle.
Chizue Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Jeg sier ifra...Han må jo være flinkere med å passe på at han ikke blir sett jo! ._. OG passe på at han står i blindsona for overvåkninga (om butikken har det)..
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har vært i dag på jobb og kom hjem rundt kl 15:28. Jeg parkerte bilen i garasjen så kom jeg på at jeg har lyst på coca cola og tok meg tur på byen, Bunnpris for å kjøpe.Foran meg ser jeg fyr som er rundt ca 38 år gammel eller litt eldre. Denne mannen på 38 år gammel var, han var ca 2 meter foran meg så gikk han hvor sjokoladene er og puttet i lommen sin.Han begynte å late for at det ikke har skjedd noe + så fant han ut at han hadde også lyst på twist og den gikk med en gang i innsiden til jakken han hadde på seg.Jeg begynte å tenke om jeg skal si i fra til han som jobbet på kassa at han har stjal sjokolade + twist. Tankene gikk hvis noen utlending hadde gjort det så hadde noen garantert sagt ifra. Det skal være likt for alle her i Norge. For å informere jeg seg ser ikke hvem\hvor\de kommer fra hvilken land men tankene gikk bare inne i meg.Alle jobber for å tjene penger + bruke penger på det han/hun har lyst men ingen tyveri.Like før ca 5 min så ble han stoppet og politiet tok med seg denne tyven. Hadde du gjort det selv?Anonymkode: 4be8d...88fWTF? Snakk om rasist!er ikke det økonomiske det går på her. er prinsippet."om noen hadde brutt seg inn i dit hus så hadde jeg ikke ringt politiet. han har innboforsikring uansett"forbanna pyse,jeg har sterk forakt for folk som stjeler og snyter på andre. jeg hadde selv konfrontert han(jeg har jobbet noen år i bransjen ved siden av studiene, så er godt vant med "opplegget")Fullstendig enig!
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 Tok politiet han med en gang bare fordi han hadde stjelt litt sjokolade? Uansett, jeg vet ikke hva jeg selv hadde gjort. Hadde mest sannsynlig ikke sagt i fra hvis det var noe så lite. Jeg hadde ikke tjent noe på å gjøre livet surere for en annen person. Butikkene er allerede så overpriset at jeg synes de robber meg Hvor går grensen for deg?Hvor mye kan man stjele i ditt hjem før du synes politiet skal involveres? Kjekt å vite...
Belbus Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 Hvor går grensen for deg?Hvor mye kan man stjele i ditt hjem før du synes politiet skal involveres? Kjekt å vite...Jeg trodde man ble anmeldt av butikken som ble sendt til politiet, ikke at politiet skulle ta deg med hvis man nasket i butikkene. Altså at politiet hadde kommet dersom personen blir veldig vanskelig, men slik jeg tolket det ts skrev kom politiet og tok han bare noen minutter senere?
Arabella Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 ....Foran meg ser jeg fyr som er rundt ca 38 år gammel eller litt eldre. Denne mannen på 38 år gammel var, han var ca 2 meter foran meg så gikk han hvor sjokoladene er og puttet i lommen sin.Merkelige setninger. Ser du forskjell på en mann på 38 og en på for eksempel 41? Hvorfor skriver du ikke heller ca. 40 år? 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Jeg ville sagt i fra. Ikke bare de som sliter økonomisk som stjeler.sa i fra en gang, og fikk da beskjed om at de ikke kunne gjøre noe. Ble litt lang i maska da. Anonymkode: 0e89d...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 Jeg ville sagt i fra. Ikke bare de som sliter økonomisk som stjeler.sa i fra en gang, og fikk da beskjed om at de ikke kunne gjøre noe. Ble litt lang i maska da. Anonymkode: 0e89d...0f2Du kan være glad de ikke kunne gjøre noe. Hadde de anmeldt han pga. dine lange øyne hadde du hatt det på din kappe at hans liv kanskje var blitt ødelagt. Nei, alle som stjeler sliter ikke økonomisk, de kan slite på helt andre nivåer i psyken sin. Om de blir tatt kan det være så drastisk at de vil velge å ta sitt eget liv hvis de sliter skikkelig Anonymkode: b6da2...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #20 Skrevet 6. desember 2015 Jeg hadde sagt ifra. Har "sladret" en gang, og det var jeg litt usikker på. Nærbutikken. En ny unggutt på 18 satt i kassen. Vil si han var unggutt, for han var en barnslig drittsekk frem til midten av 20 årene. Kjent for å ha solgt narkotika til mindreårige og nå jobbet han i kassa på butikken. Jeg var 2 år yngre enn han. Lillebroren til en kompis av han i kassen kom inn. Han gutten var bare 14 år. Kjøpte røyk, snus og øl av han i kassen. Jeg sto rett bak og kjente begge to. Så også en gjeng med 11-14 åringer utenfor, kompiser av han som kjøpte. Han var den eldste i gjengen. Jeg gikk utav køen også rett til sjefen. Dette var nærbutikken og jeg viste godt hvem sjefen var. De som jobbet i den butikken hadde jobbet der siden jeg ble født. Disse guttene kjente jeg også. Han i kassen mistet jobben. Han var ny og dette var en av hans første dager på jobb.Var det galt av meg å sladre? Kanskje det. Jeg ble banket opp på skolen dagen etter på grunn av det. Politiet ble blandet inn.Jeg viste godt om både narkotika, røyk og alkohol salg til mindreårige. Han var en av de som tok blodpris for å kjøpe til mindreårige. Ikke bare 17 åringer, eller 18 åringer som fikk vodka med 20 årsgrense. Han solgte til alle helt ned i 10 års alderen, og tok ekstra for å selge det til de. Ingen andre gjorde dette, kun han fordi han var en grisk idiot, rett og slett. Så da politet troppet opp på skolen så la jeg alle kortene på bordet. Ang narkotikasalg til mindreårige og den hendelsen på butikken. De hadde videoovervåkning så de så det selv også. Etter at jeg varslet. Mobil og pc ble beslaglagt og de fant bevis for narkotikasalg til mindreårige. Jeg bare styrte de i riktig retning. Har tenkt mye på det i ettertid. Var det galt av meg? Skulle jeg ha holdt kjeft og snudd ryggen til?Kanskje det. Men i mitt unge hode, og i den dag i dag, så er ikke røyk, snus, alkohol og ihvertfall ikke narkotika noe en 10 åring bør være i nærheten av! Anonymkode: a7b55...0b4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå