Gå til innhold

Menn i rosa skjorte/genser - hva synes du om det?

AnonymBruker

Menn i rosa skjorte/genser  

32 stemmer

1. 1. Menn i rosa skjorte/genser

• Kan være kledelig
      15
    • Likegyldig
      5
    • Turn-off
      12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Kan ikke folk...jenter som gutter og kvinner som menn...få kle seg i hva de liker og trives med uten at andre skal bry seg, og "se ned" på dem av den grunn?

Folk kler seg selvsagt i akkurat hva de vil, men det er rimelig naivt å tro at det ikke har noe å si for hvordan man blir oppfattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes folket om kvinner i blå bluse/skjorte? Er det stygt eller turn off?

Anonymkode: 615d3...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kler seg selvsagt i akkurat hva de vil, men det er rimelig naivt å tro at det ikke har noe å si for hvordan man blir oppfattet. 

Men hvorfor skal folk "oppfatte" noe som helst utifra hva man kler seg i? Den "oppfatningen" er som regel forhåndsdømming.

Naivt å tro noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Men hvorfor skal folk "oppfatte" noe som helst utifra hva man kler seg i? Den "oppfatningen" er som regel forhåndsdømming.

Naivt å tro noe annet...

Ja, det er forhåndsdømming, og det er helt normalt å forhåndsdømme både mennesker og situasjoner, det er slik vi gir en kaotisk verden med en overflod av inntrykk mening. Mennesker som tror de ikke forhåndsdømmer mangler selvinnsikt. Det viktigste er at man er åpen for å justere sin opprinnelige mening i etterkant, og med det være bevisst på at man har fordommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for lyserosa/lakserosa. Årsaken er nok at jeg har sett litt for mye på Miami Vice der Don Johnson og Philip Michael Thomas regelmessig brukte disse fargene.

forum.kvinneguiden.no/uploads//monthly_2015_12/500953f02fed4dfb6a1c5252b1e05fb8.jpg.93fa835210c5e51d6cacb0c203283ad4.jpg

forum.kvinneguiden.no/uploads//monthly_2015_12/dj.thumb.jpg.f01287c2ddd6750d1fa5cc495453316d.jpg

forum.kvinneguiden.no/uploads//monthly_2015_12/pmt80.thumb.jpg.809b631937d2fd924f13fa759319e816.jpg

Endret av Kragebein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er forhåndsdømming, og det er helt normalt å forhåndsdømme både mennesker og situasjoner, det er slik vi gir en kaotisk verden med en overflod av inntrykk mening. Mennesker som tror de ikke forhåndsdømmer mangler selvinnsikt. Det viktigste er at man er åpen for å justere sin opprinnelige mening i etterkant, og med det være bevisst på at man har fordommer. 

Men hvorfor forhåndsdømmer "vi" pga påkledning, utseende, litt annerledes oppførsel...og en stabel andre ting? Syns det er stygt, og vet av egenerfaring at det gjør vondt.

Ser forøvrig ut som vi er nærmere i enighet enn hva vi trodde.

Fortsatt god kveld, Raindrops. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes folket om kvinner i blå bluse/skjorte? Er det stygt eller turn off?

Anonymkode: 615d3...05e

Det er jo guttefarge!!   Fysjom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke. Ikke primært fordi det er en "jentefarge", men fordi den typen menn som bruker rosa stort sett er ganske glatte over hele linja, og det er ikke det minste tiltrekkende for min del. Så det har mer med stil enn selve fargen å gjøre. En punker i utvasket skittenrosa kunne jeg sikkert likt.

signerer dette. menn i rosa er generelt og som oftest kakser, og jeg kan ikke fordra de.

Anonymkode: 63377...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså - det er ikke verdens undergang, men hvem bruker egentlig rosa klær hvis man er mann? ha ha ha.

Anonymkode: 25940...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Den ‎06‎.‎12‎.‎2015 at 18.27, Fashionistaen skrev:

Haha, ja, og godt er det! Er heldigvis en gode 10 år siden den "herlige" keege, steke stilen med Lacoste, bandanas, sleik, hvite J.Lindeberg belter og rosa pique-skjorter var inn.

Litt tilbakeblikk til den "fantastiske" stilen: 

sp6.fotolog.com/photo/54/56/60/lasseoggeir/1249335182503_f.jpg

images.biip.no/user/album/image/8318726250000.jpg

images.biip.no/user/album/image/55753542591.JPG

Men over til spørsmålet har jeg ikke noe spesielt i mot gutter i rosa. Synes dog det er få som kler det iaf av folk med litt mer rødlige/rosa undertoner i huden da de lett blir seende enda rødere/ rosa ut i hudtonen. 

Ha ha.... jeg er sikkert fordomsfull, men ut fra det ene bildet der (bildet hvor mange "rosamenn" står tett sammen).... jeg hadde tippet at det var et homseparty. En av gutta der tar en annen på pikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes såpass lite om det at jeg kastet den rosa skjorten min eks fikk av sin mor (dette er 10 år siden) :ohmy:

Anonymkode: f7586...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa skjorte på menn synes jeg er fint dersom mannen kler fargen. Rosa genser synes jeg sjelden er fint på menn, men det er nok mest pga assosiasjonene det gir meg (rike pappagutter).

Anonymkode: c5f75...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.12.2015 at 16.09, AnonymBruker skrev:

Generelt stygt, med mindre det er en veldig kjekk mann som er maskulin nok til å ikke bli femi av det ;)

Aha! Det er derfor flere damer gir meg komplimenter når jeg har på meg skjorter med rosa i...... :sjarmor:

Takk for :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...