AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Kjøpte ny tv 20. november på elkjøp. Samsung... I dag tok det 10 minutter før tven ville skru seg på. Den lager klikkelyder men det er ingen respons. Når den så slo seg på går det litt tid før tv slår av seg selv og lager klikkelyder igjen...Vil Elkjøp gi meg ny tv siden den er så ny eller vil jeg kunne forvente at den vil bli sendt på reparasjon? Tven var på halv pris omtrent da jeg kjøpte den så det var i utgangspunktet et kanonkjøp... Anonymkode: 7d408...8bb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Den blir sendt til reparasjon. Ny vare får du dersom den må repareres tre ganger. Har vært ute for det samme med både tv og PC hos Elkjøp. Anonymkode: b06bb...2ed
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Den blir sendt til reparasjon. Ny vare får du dersom den må repareres tre ganger. Har vært ute for det samme med både tv og PC hos Elkjøp. Anonymkode: b06bb...2edDu må aldri høre på de idiotene på kundeservice på Elkjøp, de lyver så det renner av dem. En av fjolsene hevdet at de ikke hadde lånetelefon på Elkjøp Ullevål, og at jeg derfor måtte ta til takke med en drittelefon. Jeg sa klart fra at jeg så 200 telefoner på vei inn, og at det ikke er noen forskjell på en lånetelefon og en telefon de selger. Og uansett om de ikke "hadde" lånetelefon var det vitterlig ikke mitt problem, da kunne de gi meg en rekvisisjon på en telefon fra en annen butikk eller heve kjøpet og gi meg pengene mine tilbake. Nå for tiden sender jeg epost på forhånd og avklarer at det er en adekvat lånetelefon tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Elkjøp følger Forbrukerloven. Anonymkode: b06bb...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Men de har jo sånn "åpent kjøp" i 30 dager? Kan jeg i så fall bare levere å få pengene igjen? De kaller det jo fornøyd -garanti og jeg er jo ikke fornøyd Anonymkode: 7d408...8bb 1
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Elkjøp følger Forbrukerloven. Anonymkode: b06bb...2edDe bryter den daglig og deres arbeidere har blitt trent opp i å lyve til kunder. Jeg har blitt fortalt idiot slik som at det er basisfunksjonene som teller, og at man derfor kan få en gammel telefon isteden for en smarttelefon.
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Men de har jo sånn "åpent kjøp" i 30 dager? Kan jeg i så fall bare levere å få pengene igjen? De kaller det jo fornøyd -garanti og jeg er jo ikke fornøyd Anonymkode: 7d408...8bbHvis du fikk fjernsynet så billig vil det vel heller lønne seg å reparere den og få ny vare? Jeg har levert harddisker der som var DOA, og da fikk jeg ny med en gang, og da kunne jeg bruke 30-dagers åpent kjøp. Jeg fikk ikke lov til å gjøre det på en defekt vare.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Forbrukerloven sier vel at selger skal få mulighet til å reparere produktet tre ganger før kunden kan få ny eller heve kjøpet. Personlig har jeg ikke møtt på trøbbel med Elkjøp, da de holder denne avtalen. Anonymkode: b06bb...2ed 2
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Forbrukerloven sier vel at selger skal få mulighet til å reparere produktet tre ganger før kunden kan få ny eller heve kjøpet. Personlig har jeg ikke møtt på trøbbel med Elkjøp, da de holder denne avtalen. Anonymkode: b06bb...2edHar du prøvd å få tilsvarende låneprodukt hvis du har kjøpt en brukbar telefon eller en bra datamaskin?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Ja, PC. Har ikke hart behov for andre låneprodukter. Anonymkode: b06bb...2ed
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Ja, PC. Har ikke hart behov for andre låneprodukter. Anonymkode: b06bb...2edJeg ber om låneprodukt uavhengig av om jeg har bruk for dem eller ikke. Jeg har rett til å få låne.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Ja vel. Svaret til TS er at tv blir sendt til reparasjon. Anonymkode: b06bb...2ed
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 Ja vel. Svaret til TS er at tv blir sendt til reparasjon. Anonymkode: b06bb...2edIkke nødvendigvis. Hvis den var DOA vil hun nok kunne få ny vare.
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 Men de har jo sånn "åpent kjøp" i 30 dager? Kan jeg i så fall bare levere å få pengene igjen? De kaller det jo fornøyd -garanti og jeg er jo ikke fornøyd Anonymkode: 7d408...8bbNettopp.Innen 30 dager kan du bare levere den tilbake!Har gjort dette selv. No stress med Elkjøp
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 DOA er ukjent for meg. Praksisen til Elkjøp er derimot kjent. TS får belage seg på at den mest sannsynlig blir sendt til reparasjon. I mellomtiden vil hun bli tilbudt et lånetv dersom vedkommende trenger det. Anonymkode: b06bb...2ed
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 DOA er ukjent for meg. Praksisen til Elkjøp er derimot kjent. TS får belage seg på at den mest sannsynlig blir sendt til reparasjon. I mellomtiden vil hun bli tilbudt et lånetv dersom vedkommende trenger det. Anonymkode: b06bb...2edDu tar feil.Han kan fritt levere den tilbake innen 30 dager. Om Elkjøp sender den på rep eller ikke angår ikke TS.
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Du tar feil.Han kan fritt levere den tilbake innen 30 dager. Om Elkjøp sender den på rep eller ikke angår ikke TS.Jeg har fått beskjed at 30 dagers retur ikke gjelder på ødelagte produkter, så de har ulik praksis der.
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har fått beskjed at 30 dagers retur ikke gjelder på ødelagte produkter, så de har ulik praksis der.Du tar også feil....Dere tar feil!! De har ikke ulik praksis. Det spiller ingen rolle om den er ødelagt! Ødeagt er jo desto forsterkende argument til å få byttet! Hvor er logikken her? Det handler bare om hvorvidt de sender den på rep eller selger den som B-vare.SeriøstTrassig!http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/TS: Du har elkjøp sitt ord på at den kan byttes. Det er mer verdt enn besserwisser over her.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå