AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Hei jeg sliter med masse dype røde arr etter kviser, får også noen kviser i ny og ned.Er rødhåret og hvit i huden, så slike arr og kviser vises ekstra godt.Søker sårt noen tips fra deg med erfaring.og Tuuusen takk Anonymkode: 928c7...43b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Har du hatt arrene lenge, eller er det "midlertidige arr" etter forholdsvis nye kviser? Anonymkode: f2418...42d
Vattenflaska Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Eneste rådet jeg har er å la huden vær. Arrene blekner av seg selv med åren. Min hud ble bare mer irritert av hudpleieprodukter uansett merke og kvalitet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Ikke så veldig mye du kan gjøre selv. Bruk av diverse vitaminsyrer kan kanskje hjelpe deg med å bleke arrene litt raskere. (A og C vitamin) Ellers kan laser fjerne arrene til en viss grad, men dette er gaske dyrt Anonymkode: f3421...d81
Belle de Jour Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 (endret) Det er noe dritt! Om du fortsatt er plaget av kviser vil jeg egentlig anbefale å bli kvitt dem før du går løs på arr. Det er innmari dyrt med effektiv arrbehandling, og da er det kjipt om det fortsetter å sprette fram kviser som lager nye arr. Vært hos legen? Ellers har jeg ikke så mye mer å tilføye her. Rødheten vil jo blekne med tiden (lang tid! har fortsatt litt rødhet tre år etter, men tror kanskje min hud bruker lengre tid på å hele dette enn for mange andre), mens arr som lager slike søkk i huden trenger sterkere lut. Mulig det fins hjemmebehandling som kan hjelpe litt, jeg har bl.a bestilt meg et BHA-serum (som visstnok virker dypere enn AHA-syrer), og bruker diverse kremer som skal være litt eksfolierende (fra Exuviance). Ellers er det jo krystallsliping, laser, syrepensling +++ Det er en jungel av behandlinger, så når jeg får råd skal jeg bestille time hos en hudlege for å høre hva jeg burde gjøre Laser er vel det dyreste, og så vidt jeg har forstått egnet for de dypeste arrene (og ikke anbefalt hvis de ikke er så dype). Så har man disse slipingene og penslingene man kan ta i salong, og noen krembehandlinger til hjemmebruk (Obagi). Alt koster, og tror nok samtlige gjør at man helst holder seg hjemme en stund, tror nok man flasser mye. Litt derfor jeg har utsatt det selv, men nå er jeg lei! Endret 8. desember 2015 av Belle de Jour Legger til at solfaktor er veldig viktig for at de røde merkene skal gå bort så fort som mulig/ikke bli verre, så bruk gjerne det året rundt, og spesielt i solmånedene!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 Hvis det er relativt nye arr så hjelper Marja Entrich Medical kremen, og aloe vera . Arr som er flere år gamle må desverre fjernes (de blir ikke fjernet men ihvertfall forbedret) med laser. Anonymkode: 04d2a...566
mlifjeld Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 (endret) om du ikke gidder å vente flere år på at arrene skal blenke naturlig (noe jeg ikke gadd med mine arr), så anbefaler jeg deg å gå til fastlegen din og be han skrive ut kremen aberela til deg. Du får den kun på resept.Det er en A-vitaminsyre/ tretinoin krem som gjør at huden fornyer seg med rasende hastighet. Den vil føre til litt flassing i begynnelsen når du først tar den i bruk (flassingen gir seg). men jeg lover deg, innen en til to måneder med jevnlig bruk er alle disse røde arrene borte. Den hjelper også på dype arr, men det tar lengere tid. En bonus er at A-vitaminsyre i tillegg er det eneste stoffet som vitenskapelig er bevist å redusere linjer og rynker om du har det. (det sa hvertfall legen min)Prisen ligger kun på rundt 40kr, og en tube holder i nesten et år..Just do it! :D Endret 9. desember 2015 av mlifjeld
mlifjeld Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Så nå at det kanskje er de dype arrene du er mest bekymret over. Jeg hadde mye arr, særlig i pannen og rundt munnen og haka etter store vonde kviser. Som jeg sa tidligere, hjalp a vitaminsyre meg veldig med å fjerne misfarging på arrene. På en veldig lettvindt og smertefri måte.men det som hjalp hurtigst på utjevning av de dypere arrene, var en dermaroller som jeg brukte en gang i uken. De får du for rundt 100kr (med fri frakt) og mindre, på ebay ( de fra ebay er akkurat like bra som swiss clinique) Det gjør litt vondt, må innrømme det. hjelper å bruke nummings krem som du får på apoteket. selvfølgelig er jo dermarolling ikke noe du burde gjøre på aktive kviser. Så (dersom ts er jente) kan det funke å begynne på pillen diane. denne p-piller blir nesten kun skrevet ut til personer som sliter med kviser. Kviser kan ofte forårsakes av hormonell ubalanse, hvor du har for lite av de kvinnelige hormonene i forhold til de mannlige. det er østrogen som holder huden glatt, ren og ungdommelig. Det fjernet mine utbrudd og mye av min oljete hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå