Gå til innhold

Velge kjøkken fra Ikea. Vi er uenige. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi driver å pusser opp en leilighet som skal legges ut for salgt. Det er ikke en stor leilighet og derfor ikke så stort kjøkken heller.

Vi er uenige om overflatene på innredningen.

Den ene parten synes denne overflaten er penest:

bodbyn-d-r-hvit__0388291_PE339978_S4.JPG

Jeg mener denne er penest:

ringhult-d-r-hvit__0391826_PE403301_S4.J

Jeg argumenter med at det er rent og stilfult og lett å holde rent. Moderne og tidløst.

De argumenter med at sitt valg er enklere å selge, flere mennesker synes det er finest og det er tidløst.

Hva mener dere? 

Endret av Alvea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt det første kjøkkenet, det var mer koslig og sjarmerende. Jeg ville ikke hatt noe enkelt, moderne og tidløst som de to siste bildene du viste. Det er så lite sjarmerende og viser lite personlighet 

Anonymkode: 70a7d...dc1

• Liker 4
Gjest Margit Spat
Skrevet

Ingen av dem er tidløse, men det nederste er mest moderne akkurat nå. Uansett hvilket man velger, vil det se umoderne ut om noen år. 

Skrevet

Se bort i fra oppsettet på kjøkkenet, men kun på overflatene :) 

Skrevet

Den øverste uten tvil.

• Liker 1
Skrevet

Hva med en mellomting?

Jeg liker den øverste typen best, litt bonderomantisk og med glassdører. Ville dog valgt et enklere kjøkken i samme stil, uten alle ''rillene'' og utskjæringene da dette er et helvete å vaske.

Det nederste er for stilrent og kaldt for min smak, men passer nok fint  inn i en byleilighet.

Vil si at begge kjøkkene er moderne og tidsriktige, spørsmålet er hvilke folk det er som kommer på visning.

Anonymkode: 99c81...35f

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker det nederste. Helt klart. 

Anonymkode: c70cf...2f2

• Liker 6
Skrevet

Ingen av dem er tidløse, men det nederste er mest moderne akkurat nå. Uansett hvilket man velger, vil det se umoderne ut om noen år. 

Ettersom det nederste er mest moderne akkurat nå vil det nok være mye lettere å selge det nå. Jeg synes det første ser umoderne ut og er nok ikke noe som vil tekkes så mange unge voksne. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg foretrekker det øverste, men hvis jeg skulle pusset opp for å selge så hadde det vært viktig å tenke på hvem som er potesielle kjøpere. Er det bare ett soverom slik at det antakelig blir en singel person eller et par som kjøper ville jeg valgt den nederste, hvis det er tre soverom og antakelig en familie som kjøper ville jeg valgt den øverste. Er det to soverom ville jeg tenkt på hvor sentralt det er, om det er fleste barnefamilier eller unge par som bor i strøket. 

Anonymkode: 6611f...024

• Liker 3
Skrevet

Skjermbilde_2015-12-06_kl._14.17.02.thum

Dette er slik vi har planlagt det nå med den øverste stilen. Se bort i fra håndtakene da disse var tilfeldige.

• Liker 2
Skrevet

Nederste. Øverste er helt ut i mine øyne, men fint på en gård eller i gammelt hus med den stilen. 

• Liker 9
Skrevet

Det kommer an på stilen i resten av leiligheten. Er stilen for øvrig mye malt panel og gammel bygård hadde jeg gått for det øverste. Er den moderne gipsslott hadde jeg gått for det nederste. Uansett hva dere velger hadde jeg lagt litt energi i å finne fronter som passer med resten av leiligheten, særlig når den er liten.

• Liker 12
Skrevet

Øverste er min smak. Jeg synes det nederste er mer en motegreie. Det andre er mer tradisjonelt, men det kommer kanskje litt an på hva slags hus det er. I en gammel, koselig enebolig som er pusset opp ville jeg gått for kjøkken nr. 1, mens en byleilighet ville nok kanskje 2 fungert bedre.

Men som andre sier så kal ikke kjøkkenet bestemme stilen, det skal passer sammen med resten av huset/leiligheten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville absolutt valgt den øverste. Ser at enkelte sidestiller "tidløst" og "moderne", men det som er moderne går jo gjerne av moten igjen. Men jeg ville uansett valgt på grunnlag av hva jeg liker og ikke hva jeg kan selge i fremtiden. Så da blir det den øverste. Men det er dere to som skal velge, og da må dere prøve å finne noe annet som begge kan like.

Anonymkode: 2c21c...9b9

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville absolutt valgt den øverste. Ser at enkelte sidestiller "tidløst" og "moderne", men det som er moderne går jo gjerne av moten igjen. Men jeg ville uansett valgt på grunnlag av hva jeg liker og ikke hva jeg kan selge i fremtiden. Så da blir det den øverste. Men det er dere to som skal velge, og da må dere prøve å finne noe annet som begge kan like.

Kjøkkenet pusses jo vel opp fordi den skal legges ut for salgs. 

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar :)

Det ser ut som det blir det øverste. Jeg liker jo det også, men synes bare det nederste er noen hakk penere. Hvitt, elegant og rent. Men jeg har gitt meg og vi går for noe mer vanlig :)

Endret av Alvea
Skrevet

Gi fanden i å pusse opp, la de nye eierne bestemme selv hvordan kjøkkenet skal bli.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Det ser ut som det blir det nederste. Jeg liker jo det også, men synes bare det nederste er noen hakk penere. Hvitt, elegant og rent. Men jeg har gitt meg og vi går for noe mer vanlig :)

Jeg leser og leser og skjønner ikke hva dere til slutt gikk for :laugh:

Det blir det nederste, du liker det nederste også, men det nederste er noen hakk penere? Og så gir du deg? På hva? :sprettoy:

• Liker 2
Skrevet

Jeg leser og leser og skjønner ikke hva dere til slutt gikk for :laugh:

Det blir det nederste, du liker det nederste også, men det nederste er noen hakk penere? Og så gir du deg? På hva? :sprettoy:

Hun mente vel at det blir det øverste, men at hun foretrekker det nederste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...