AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Hei! Jeg har blitt innkalt til gruppeintervju + inviduelle intervju etter det. Dette er Cabin Crew for SAS. Må innrømme at jeg er litt nervøs og nysgjerrig på hvordan gruppeintervju fungerer - har aldri vært på det før. Har før dette måtte svare på tester på nett, sende inn en video av meg selv der jeg snakker engelsk og nå kommet videre til gruppeintervju. Jeg bor i Bergen, så må ta fly til Oslo for intverjuet. Lurer på om det er flere runder med intervju etter det jeg skal på nå - noen som vet, eller har vært på intervju hos SAS? Det blir veldig dyrt i lengden å skal reise fram og tilbake hvis det er tilfellet. Kursstart allerede i starten av Januar! Så tiden er knapp! Anonymkode: 642d4...480
Vattenflaska Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Lykke til Man pleier å bli innkalt til personlig intervju (altså bare deg og den som intervjuer) etter gruppeintervju.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Lykke til Man pleier å bli innkalt til personlig intervju (altså bare deg og den som intervjuer) etter gruppeintervju.Takk for svar Noen flere? Anonymkode: 642d4...480
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Dekker ikke SAS reisen til intervju? Det gjør Avinor når man skal til flygelederintervju. Anonymkode: 76425...f47
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Dekker ikke SAS reisen til intervju? Det gjør Avinor når man skal til flygelederintervju.Anonymkode: 76425...f47Nei, dessverre Anonymkode: 642d4...480
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Har vært på gruppeintervju, men ikke i samme bransje. En av oppgavene var å diskutere et case i små grupper, møtelederne gikk rundt og lyttet til diskusjonene, deretter måtte gruppa presentere løsningen sin for alle. Vi fikk også en praktisk oppgave å løse i grupper. De ønsker i finne ut hvem som er naturlige ledere i en gruppe, hvem som kan samarbeide osv. Anonymkode: 63ee1...6c5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Høres ut som de har gjort endringer nå etter den katastroferekrutteringen de hadde da de brukte CAT of Sweden (bemanningsselskap), og godt er det! Den gang var det engelsktest på nett (som vi måtte betale nesten 1000 kr for, selvsagt i regi av dette bemanningsselskapet = de tjente masse penger på ALLE som sendte inn søknad pga. den testen måtte alle ta for i det hele tatt å bli vurdert til gruppeintervju..). Deretter var det en personlighetstest (tror jeg? begynner å bli en stund siden), og så gruppeintervju ved Gardermoen. Og DET var trasige greier, men det har både jeg og flere andre skrevet om i en eldre tråd som heter Cabin Crew - anbefaler deg å lete opp den tråden for tips og info.På gruppeintervjuet jeg var på var det både gruppeoppgaver (presentasjon på engelsk foran gruppa) samt individuelle intervjuer med 2 sånne CAT-folk + at man måtte ha med en haug med skjemaer og kopier av pass osvosv. Det hele var egentlig ganske tåpelig og elendig organisert, og jeg vet at SAS har slitt med de folkene som til sist ble ansatt etter disse rundene hvor dette selskapet ble brukt.. Selv ble jeg uaktuell til deltidspoolen (ville jobbe en sommer bare for å prøve det ut) da jeg ikke ville si opp de faste jobbene jeg hadde ellers i året (hvor jeg da uansett ikke skulle ha jobbet for SAS).. Og du får ikke lønn under opplæring, bare så du vet det, samt at bare Flytoget i seg selv etter de ukene på kurs blir 5-6000 kr rett ut vinduet for din del. I tillegg må du belage deg på å ta drosje inn til Gardermoen dersom du får start før kollektivtransport har begynt å gå, og dette er beløp du ikke får refundert..Det er generelt mye de forventer at du skal være villig til å gi vs. hva de gir i retur. Lønna er ikke bra, arbeidsdagene er lange, en del av kundene (businessfolk på innenlands + europeiske ruter samt pensjonister på tur til Nice) er fæle å ha med å gjøre, og du må belage deg på å jobbe en potensielt tung turnus.Hun ene CAT-dama sa på gruppeintervjuet at vi burde være kjempetakknemlige som i det hele tatt fikk æren av å komme på intervju, og vi måtte huske at de hadde hundrevis av søkere å ta av hvis de fant ut at ikke vi var bra nok. Litt høye på seg selv, om ikke annet, disse damene. Spesielt mtp. at ingen av dem egentlig hadde noe utdannelse å vise til.. Anonymkode: cdf3f...fe5 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Vi fikk også en sånn gruppeoppgave hvor vi skulle løse en case med et fly som hadde styrtet og hvilke passasjerer vi ville ha reddet og hvorfor. Vi fikk da en liste med passasjerer og deres "egenskaper" osv., men hele cluet er jo at dette vet man ikke i en reell situasjon og derfor er hele caset verdiløst + urealistisk. Så sløser man masse tid på å diskutere om man skal redde Gunn på 52 som har 2 barn hjemme og står i organkø eller Ivar på 32 som har sonet en voldsdom men som er på god vei til å komme ut i arbeid pga. et program han har deltatt på i regi av en eller annen organisasjon, så er jo det litt bortkasta tid.. Anonymkode: cdf3f...fe5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Høres ut som de har gjort endringer nå etter den katastroferekrutteringen de hadde da de brukte CAT of Sweden (bemanningsselskap), og godt er det! Den gang var det engelsktest på nett (som vi måtte betale nesten 1000 kr for, selvsagt i regi av dette bemanningsselskapet = de tjente masse penger på ALLE som sendte inn søknad pga. den testen måtte alle ta for i det hele tatt å bli vurdert til gruppeintervju..). Deretter var det en personlighetstest (tror jeg? begynner å bli en stund siden), og så gruppeintervju ved Gardermoen. Og DET var trasige greier, men det har både jeg og flere andre skrevet om i en eldre tråd som heter Cabin Crew - anbefaler deg å lete opp den tråden for tips og info.På gruppeintervjuet jeg var på var det både gruppeoppgaver (presentasjon på engelsk foran gruppa) samt individuelle intervjuer med 2 sånne CAT-folk + at man måtte ha med en haug med skjemaer og kopier av pass osvosv. Det hele var egentlig ganske tåpelig og elendig organisert, og jeg vet at SAS har slitt med de folkene som til sist ble ansatt etter disse rundene hvor dette selskapet ble brukt.. Selv ble jeg uaktuell til deltidspoolen (ville jobbe en sommer bare for å prøve det ut) da jeg ikke ville si opp de faste jobbene jeg hadde ellers i året (hvor jeg da uansett ikke skulle ha jobbet for SAS).. Og du får ikke lønn under opplæring, bare så du vet det, samt at bare Flytoget i seg selv etter de ukene på kurs blir 5-6000 kr rett ut vinduet for din del. I tillegg må du belage deg på å ta drosje inn til Gardermoen dersom du får start før kollektivtransport har begynt å gå, og dette er beløp du ikke får refundert..Det er generelt mye de forventer at du skal være villig til å gi vs. hva de gir i retur. Lønna er ikke bra, arbeidsdagene er lange, en del av kundene (businessfolk på innenlands + europeiske ruter samt pensjonister på tur til Nice) er fæle å ha med å gjøre, og du må belage deg på å jobbe en potensielt tung turnus.Hun ene CAT-dama sa på gruppeintervjuet at vi burde være kjempetakknemlige som i det hele tatt fikk æren av å komme på intervju, og vi måtte huske at de hadde hundrevis av søkere å ta av hvis de fant ut at ikke vi var bra nok. Litt høye på seg selv, om ikke annet, disse damene. Spesielt mtp. at ingen av dem egentlig hadde noe utdannelse å vise til.. Anonymkode: cdf3f...fe5Hei! Tusen takk for svar - det hjelper veldig på! Nå er det et annet rekrutteringsbyrå som tar seg av det virker det som, ja. Hvilket år var det du søkte, forresten? Huff, kan ikke si at jeg gleder meg til disse intervjuene! Anonymkode: 642d4...480
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Vi fikk også en sånn gruppeoppgave hvor vi skulle løse en case med et fly som hadde styrtet og hvilke passasjerer vi ville ha reddet og hvorfor. Vi fikk da en liste med passasjerer og deres "egenskaper" osv., men hele cluet er jo at dette vet man ikke i en reell situasjon og derfor er hele caset verdiløst + urealistisk. Så sløser man masse tid på å diskutere om man skal redde Gunn på 52 som har 2 barn hjemme og står i organkø eller Ivar på 32 som har sonet en voldsdom men som er på god vei til å komme ut i arbeid pga. et program han har deltatt på i regi av en eller annen organisasjon, så er jo det litt bortkasta tid.. Anonymkode: cdf3f...fe5Åhjelp, det er jo strengt tatt umulig å skulle velge noen på den måten. Jeg er litt tilbakeholden av meg, ikke den som prater høyest og tar helt styringa, så får se hvordan dette går da. Hvordan gikk det med deg da? Fikk du jobb? :D Anonymkode: 642d4...480
Klp1981 Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Hei! Tror vi skal på samme intervju 13 Jan på Gardermoen? Kanskje vi skulle slått oss sammen og møttes ved resepsjonen eller no så er vi ikke helt alene liksom
Parrot Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 (endret) Jeg har vært på gruppeintervju. Vis hvor ivrig du er, svar ærlig og vis frem din beste side. Vis at du ikke er redd for å snakke foran andre, du vil aldri se de andre igjen. Etter gruppeintervju er det vanlig intervju, og der er det bare å snakke vanlig. Jeg fikk jobben, så prøvde bare å vise hvorfor de skulle velge meg fremfor de andre. Og jeg svarte på spørsmålene de stilte og viste jeg var engasjert under hele gruppeintervjuet. Endret 7. januar 2016 av Parrot
Celineeriksen Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 Hei, Jeg var på gruppeintervju hos SAS i dag på Skøyen. Hadde tenkt til å utveksle sosiale medier eller mobilnummer slik at vi kunne holdt hverandre oppdatert for videre prosess. 😁 Anyone??
Gjest Lunaris Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Celineeriksen skrev (14 minutter siden): Hei, Jeg var på gruppeintervju hos SAS i dag på Skøyen. Hadde tenkt til å utveksle sosiale medier eller mobilnummer slik at vi kunne holdt hverandre oppdatert for videre prosess. 😁 Anyone?? Tror du er seks år for sent for denne gruppen…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå